4 365 546 läst · 32 104 svar
4366k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 630 inlägg
Nämen..
Sista rödfärgsdragen på huset närmar sig.
Var lite orolig vi skulle behöva skylift, men med ett lagomt mått envishet så..
Sista rödfärgsdragen på huset närmar sig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Var lite orolig vi skulle behöva skylift, men med ett lagomt mått envishet så..
Logga in
Skapa konto
Dragit nya rör till elen som behöver flyttas efter att väggen revs ner.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
2 1/2 pall pannor senare. Hade räknat fel på totalt 1 paket. Det kunde jag aldrig tro när jag började. Tyckte det låg pann-paket överallt.
Började fästa med U-krok. Produkten från helvetet att använda till 2-kupigt tegel. Det har ju en egen vilja att inte ligga riktigt bra då det ligger på fyra punkter. Inte blir det bättre av en 3mm ståltråd i mellan på en av punkterna. Sedan fick jag tag i underspännare. Vilken skillnad!
Logga in
Skapa konto
Började fästa med U-krok. Produkten från helvetet att använda till 2-kupigt tegel. Det har ju en egen vilja att inte ligga riktigt bra då det ligger på fyra punkter. Inte blir det bättre av en 3mm ståltråd i mellan på en av punkterna. Sedan fick jag tag i underspännare. Vilken skillnad!
Logga in
Skapa konto
Passar på att nyttja utrymmet under trappen. En låda på rullskenor! Lite klen plyfaskiva som ämne, men det ska bara ligga vantar & dylik i där framöver. Men vilka haranger av diverse olämpliga ordval det kom ur min annars sammetslena mun det kom. Enligt bruksanvisningen var det en toleransnivå på totalt 0,6 mm. mellan låda och stomme! Men det var väl för böveln om det inte ska gå lätt nu då efter ett antal timmar med att shimsa emellan beslagen. Men nädå! Ett ettårskalas och ytterligare någon timme senare med fortsatt underbara läge men totalt utfattig på okvädesord så kommer frugan och säger så där som man absolut inte vill höra. -Men ska det ta i så där i underredet mellan lådan och pärlsponten??? -Tystnad!!! -Nä det ska inte ta i där, utan jag har en mm. i utrymme..
-Jamen på höger sida ser det ut att ta i. -Kapitulation, och bara inse att min underbara hustru har räddat mig från att gömma mig under trappen och aldrig mer komma fram. Och nu rullar den så lätt och fint så jag tror att jag lägger mig där för att sova över natten. Om min hustru också hade fått plats!
-Jamen på höger sida ser det ut att ta i. -Kapitulation, och bara inse att min underbara hustru har räddat mig från att gömma mig under trappen och aldrig mer komma fram. Och nu rullar den så lätt och fint så jag tror att jag lägger mig där för att sova över natten. Om min hustru också hade fått plats!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
När grovdammsugare blir utbytt mot vanliga så kan man ana slutet på en vindsrenovering som inleddes på sportlovet. Allt utrivet och uppbyggt igen. Satt in takfönster, ny isolering, byte av 30m2 råspont, dragit upp golvvärme, flytt av trapphålets, allt allt allt. Men lätt värt för att bli av med det gamla
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Ja det hade ju vart önskvärt men kommer inte riktigt fylla så långt upp pga jag har krypgrund och måste anpassa mig lite efter det, det ska fyllas upp lite till och sen blir det plattor här också och vid entren blir det en tvåstegstrappaR roli skrev: