fatsug fatsug skrev:
Varit uppe och tittat hur det framskrider med det sista på takomläggningen. Inte jag som jobbar men är nöjd och glad ändå för all glänsande koppar!
[bild]
[bild]
Återstår lite pill med nockpannor men nästan i hamn!
Detta ser ut att kräva årlig puts med Häxans eller Autosol.

• Gilla
fatsug och 1 till
  • Laddar…
Hennke85 Hennke85 skrev:
Absolut. Skickar upp barnen med lite trasselsudd.

• Gilla
Totem
  • Laddar…
Hennke85 Hennke85 skrev:
Runt påsk varje år drar häxan genom skorstenen.

• Gilla
  • Haha
fatsug och 1 till
  • Laddar…
Äntligen fått till taksteg(e). Första bilden är den gamla. Låg i tryggt förvar under ladan vid köp av fastigheten. Andra bilden är Benders kopplade taksteg. Hoppas att skorstensfejarmästaren inte har några invändningar mot att använda den.

• Gammal rostig takstege av metall liggande på gräs vid en grusväg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nya Benders kopplade taksteg monterade på ett rött tegeltak, redo för skorstensfejarmästaren.
    Skapa konto
  • Gilla
Naturliv och 2 till
  • Laddar…
Fått upp vindskivor :)

• Husfasad med nya vindskivor, arbetsbil framför och husnummer 4 synligt.
    Skapa konto
  • Nyinstallerade vindskivor på en grå husfasad med en studsmatta och en stege framför.
    Skapa konto
  • Gilla
13th Marine och 9 till
  • Laddar…
Stickan56
Ramnemark Ramnemark skrev:
Den där hussiffran inger respekt.

Stickan

• Gilla
Ramnemark och 1 till
  • Laddar…
Stickan56 Stickan56 skrev:
Den där hussiffran inger respekt.

Stickan
Så länge PostNord levererar posten så :crysmile:;)

Redigerat:
Ramnemark Ramnemark skrev:
Ditt färgval tycker jag gör att taket ser lite för stort ut för själva garaget. Kanske skulle varit en annan kulör på hörn brädorna? Eller det kanske bara är jag som tycker så?

R roli skrev:
Ditt färgval tycker jag gör att taket ser lite för stort ut för själva garaget. Kanske skulle varit en annan kulör på hörn brädorna? Eller det kanske bara är jag som tycker så?
Tycker inte jag! Ser spännande ut.

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
R roli skrev:
Lite sent när hela huset är klart. Däremot är vindskivorna lite smala och det pga utbyggnaden på uterummet. Har tagit samma bredd överallt och det är lite smalt. Färgen på hörnen är den färgen som fönster, dörrar och partier är i, kändes mest symmetriskt

Mina ben och huvudet gungar även när jag sitter still efter en dag i skyliften. När man når 9 m ut och står 4 m över marken får benen jobba mycket för att hålla balansen! Målningsmaterial och verktyg i korg, inklusive Falu rödfärg, Auson tjära, spik och penslar.
Skapa konto

Laddad korg med Falu rödfärg, röd och svart Auson tjära, spik, hammare, dricka och energybars. 7 timmar senare med en mindre förflyttning blev det fast föda, sen 2 timmar till...
Pust... En dag till imorgon...

• Gilla
andost och 7 till
  • Laddar…
FreQa FreQa skrev:
Mina ben och huvudet gungar även när jag sitter still efter en dag i skyliften. När man når 9 m ut och står 4 m över marken får benen jobba mycket för att hålla balansen! [bild]
Laddad korg med Falu rödfärg, röd och svart Auson tjära, spik, hammare, dricka och energybars. 7 timmar senare med en mindre förflyttning blev det fast föda, sen 2 timmar till...
Pust... En dag till imorgon...
Haha, förlåt att jag skrattar men hörde samma recension från kollegans dotter som varit med och målat om deras hus. Att det gungade i vardagsrummet efter målning från skylift.

• Gilla
  • Haha
FreQa och 1 till
  • Laddar…
Ställning nere, lockad att investera i en egen. :love:
Rödmålad stuga med vita knutar och veranda, utan byggnadsställning.
Skapa konto

• Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
Tapetserat ena rummet. Och rivit lite mer tapeter i hallen.

Vägg med bortriven tapet, kristallkrona i taket och renoveringsverktyg på golvet.
Skapa konto

• Gilla
Naturliv och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Haha, förlåt att jag skrattar men hörde samma recension från kollegans dotter som varit med och målat om deras hus. Att det gungade i vardagsrummet efter målning från skylift.
Haha
Bjuder på den!
Efter ytterligare 7 timmar i skyliften så tror jag att denna kontorsarbetarkropp kommer få träningsvärk!
Apropå snurra. Skulle föra över pengar när jag handlade ikväll och j-vlar vad det snurrade (trötthet, dåligt födointag och skylift blir en bra kombo)
Dyr fylla? Jo jag tror det...

• Haha
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.