4 364 571 läst · 32 093 svar
4365k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 476 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 476 inlägg
På mitt hus idag så var planen att byta dom sista fönsterna till Elitfösnter AFH. Men jag gick nästan miste om det.
Fick tre fönster anlände igår och det sista fönsntet var planerat med utkörning idag då lokala XL Bygg slarvat bort mitt sista fönster i gårdagens leveransen med kranbil = dyrt!
Det slutade med att jag fick hämta det sista fönstret själv med släpkärra, tråkigt nog när man beställt dyr utkörning.
Får se om dom drar av pengar på slutpriset....
Fick låna "handtag" (Vad är det korrekta namnet?) av en snickare. Helt jävla ovärderliga! Ska du byta fönster i ett hus så köp dessa, jag ser det numera som ett absolut måste. Kungliga.
https://player.vimeo.com/video/415274013
Fick tre fönster anlände igår och det sista fönsntet var planerat med utkörning idag då lokala XL Bygg slarvat bort mitt sista fönster i gårdagens leveransen med kranbil = dyrt!
Det slutade med att jag fick hämta det sista fönstret själv med släpkärra, tråkigt nog när man beställt dyr utkörning.
Fick låna "handtag" (Vad är det korrekta namnet?) av en snickare. Helt jävla ovärderliga! Ska du byta fönster i ett hus så köp dessa, jag ser det numera som ett absolut måste. Kungliga.
https://player.vimeo.com/video/415274013
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Jo de där sugklockorna har man haft nytta av både på jobb och privat. Guld värda när man pysslar med fönster.Krilleman skrev:På mitt hus idag så var planen att byta dom sista fönsterna till Elitfösnter AFH. Men jag gick nästan miste om det.
[länk]
[bild]
[bild]
[bild]
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Borrade lite hål igår, några mindre hål kvar men det får bli på måndag, med vanlig SDS-Max-borr.
Det på bild är för ventilation, borrade även för att få upp frikyla på vinden, så det som kvarstår är matning till golvvärme, tappvatten+vvc, el-matningar och nätverk(har jag egen borr för).
Gjorde även klart hängrännorna och stuprören på baksidan av huset.
(takfoten är inte helt klar...)
Det på bild är för ventilation, borrade även för att få upp frikyla på vinden, så det som kvarstår är matning till golvvärme, tappvatten+vvc, el-matningar och nätverk(har jag egen borr för).
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Snygga stuprör!richardtenggren skrev:Borrade lite hål igår, några mindre hål kvar men det får bli på måndag, med vanlig SDS-Max-borr.
[bild]
[bild]
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 129 inlägg
Eftersom städskåpet i köket blev en frys, så behövdes någonstans att ställa innehållet.
Offrade ett dukhängarskåp i hallen.
Får duga så länge tills vi gör om förvaringen i hallen.
Offrade ett dukhängarskåp i hallen.
Får duga så länge tills vi gör om förvaringen i hallen.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 129 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 129 inlägg
Det är nog bara lite jord som ligger ovanpå.Demmpa skrev:
Den ökade belastningen av 1.5kvm yta extra ser jag som försumbar. Dessutom har vi rätt bra takutsprång så det är sällan det kommer regna in i ljusbrunnarna.
Läser som en kratta, men ja, vi har inte haft några problem med att stenkista blir full. Denna avvattnar ca 30kvm tak och är byggd av torrmurade tegelstenar på sand så det rinner bort väldigt lätt.
Redigerat: