4 403 339 läst · 32 211 svar
4403k läst
32,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Jag har idag via radiolänk förlängt mitt LAN till garaget.
I garaget blev det en switch och en accesspunkt för WiFi.
Garaget
Huset
Stickan
I garaget blev det en switch och en accesspunkt för WiFi.
Garaget
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Huset
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Stickan
Redigerat:
Första golvgjutning ever. Allt förberett så blanda, kärra ut, stocka var det som gällde. Söderläge-transpiration. Brukar springa på toa minst varannan timma normalt men en gång på nio timmar idag. Vet vart det tog vägen så dagens dusch blev längre än vanligt. En erfarenhet rikare. Ca 3,5-4 kubik. Två något mindre golv till ska gjutas under närmaste månaden. Behjärtansvärt ändamål iaf.
General Sherman gjorde sitt (blandaren)
General Sherman gjorde sitt (blandaren)
@Petter Forsen, @OestlundJ river golvet i gillestugan, så reglarna mm är gamla å legat länge.
Byggt ihop en Jysk-produkt vilket tog två vuxna ungefär 3-4 timmar och en eventuell skilsmässa (nåja) och alla svordomar man kan tänka sig. Är det några på jorden som behöver skjutas av så är det produktutvecklarna och de som skriver manualerna på Jysk. Det är nästan imponerande dåligt.
Men jag är inte bitter......
Men jag är inte bitter......
Pågående köksrenovering, så jag tänkte jag skulle inspektera offeranoden eftersom den med stor sannolikhet inte tittats till sen vvb:n (Metro Therm 910, 30 liter) sattes på plats av föregående ägare för 20 år sen. Eftersom det kommit lite rostbrunt vatten när jag tömde den, för att sedan inte komma något vatten alls, var jag inte så hoppfull...
Känns som att den har sett sina bästa dagar...
Skruvade loss ventilen för tömning för att se vad som stod på. Inte så fresh...
I det läget hade beslutet fattats: Dags att köpa nu vvb. Ergo: dags för tear-down eftersom det är roligt och det kan ju alltid finnas grejer som är bra att ha.
Syns inte så bra på sista bilden, men det var ganska svart i tanken. Värmeelementet berättar en del av historien.
Nu har jag tejpat igen den iaf efter plundring. Som ny, synd att dra iväg till skroten...
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
I det läget hade beslutet fattats: Dags att köpa nu vvb. Ergo: dags för tear-down eftersom det är roligt och det kan ju alltid finnas grejer som är bra att ha.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Syns inte så bra på sista bilden, men det var ganska svart i tanken. Värmeelementet berättar en del av historien.
Nu har jag tejpat igen den iaf efter plundring. Som ny, synd att dra iväg till skroten...
Det är många VVB som måste bytas pga offeranoden inte kollas och byts.jonmo skrev:Pågående köksrenovering, så jag tänkte jag skulle inspektera offeranoden eftersom den med stor sannolikhet inte tittats till sen vvb:n (Metro Therm 910, 30 liter) sattes på plats av föregående ägare för 20 år sen. Eftersom det kommit lite rostbrunt vatten när jag tömde den, för att sedan inte komma något vatten alls, var jag inte så hoppfull...
[bild] [bild] [bild]
[bild]
[bild] [bild] [bild]
Så här såg det ut i mitt förra hus. Bilden visar gammal och ny.
Logga in
Skapa konto
Stickan
Anoden skall bytas när hälften är förbrukad.jonmo skrev:
Den var 18 år och säkert skadad men fungerade.
Ett annat problem var att den var full med kalk pga egen brunn utan avhärdningsfilter.
Nya ägaren informerades vid försäljningen att det var dags att byta.
Stickan
Redigerat:
Självbyggare
· Stockholm
· 9 897 inlägg