406 706 läst · 2 268 svar
407k läst
2,3k svar
Makita-klubben (för nördar)
Någon som vet om denna spole fungerar till dur189z?
https://www.bauhaus.se/trimmerspole-inkl-trad-dur181z
https://www.bauhaus.se/trimmerspole-inkl-trad-dur181z
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 717 inlägg
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 717 inlägg
Ja, det är samma system som Bosch.
Vore väl trevligt om det tog fart så det kommer fler och billigare skivor?
Vore väl trevligt om det tog fart så det kommer fler och billigare skivor?
Bah! Tänkte äntligen ta tag i och registrera upp senaste inköpen för att få 3 års garanti...... MEN fick då till svar att det bara gäller från Svenska återförsäljare. Det kanske står säkert tydligt någonsstans som jag missat. Lite trist ändå med tanke på att det väldigt ofta är bra mycket bättre priser utomlands och 3 års garanti är ju trevligt!
Går det kanske att få 3 år genom att registrera sig i landet som man köpt ifrån?
Har jag förstått garantin i övrigt rätt så skall ju inköpsort inte spela någon roll och du har möjlgihet att lämna in i ett annat land än där du köpt.
Går det kanske att få 3 år genom att registrera sig i landet som man köpt ifrån?
Har jag förstått garantin i övrigt rätt så skall ju inköpsort inte spela någon roll och du har möjlgihet att lämna in i ett annat land än där du köpt.
så skall det var om det är registrerat och du har felanmälan på papper och kopia på kvitto "gäller finland iaf" så tar vilken återförsäljer emot och skickar den till services troligen "Vanda i finland" inom ~1-2 månad har du den på trappan med servicesprotokoll. prövad med en skruvdragar "lite jobbigt att lådan+laddare+maskin+batterier skall sändas om du köp sånt kit" 10dagar från inlämnat fanns den på trappan helt ny maskin etiketten&choken var ifrån min gammla "yes 152mm hålsåg genom 32mm bänkskiva inte braS skyisthelimit skrev:Bah! Tänkte äntligen ta tag i och registrera upp senaste inköpen för att få 3 års garanti...... MEN fick då till svar att det bara gäller från Svenska återförsäljare. Det kanske står säkert tydligt någonsstans som jag missat. Lite trist ändå med tanke på att det väldigt ofta är bra mycket bättre priser utomlands och 3 års garanti är ju trevligt!
T
Tovin
Hobbysnickare
· Stockholm
· 1 244 inlägg
Tovin
Hobbysnickare
- Stockholm
- 1 244 inlägg
Nu har jag bytt ut verktygsparken mot Makita. Testade att maila lite firmor för att se om man kunde få något bra paketpris. Men det visade sig att det blev billigare att köpa verktygen var för sig hos resp handlare som hade det bästa priset på resp vara.
Detta var vad jag har köpt och vad jag fick ge:
Makita DJV181Z 2014kr Prishammeren
Makita DFF484RT 2895kr K-Rauta
Makita DTD171Z 1638kr Amazon.de
Makita DTM51Z. 1400kr Toolab
Makita DGA506Z 1671kr Prishammeren
Makita DJR187Z 2249kr Toolab
2st 2,0Ah batterier 999kr Toolab
Detta var vad jag har köpt och vad jag fick ge:
Makita DJV181Z 2014kr Prishammeren
Makita DFF484RT 2895kr K-Rauta
Makita DTD171Z 1638kr Amazon.de