4 360 446 läst · 32 078 svar
4360k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Hann du inte med att anlägga skägg? Det stämmer inte med ritningennikasp skrev:Puh, slut mentalt och trött i musklerna. Absolut snabbaste jag gjort. Ritat två kvällar in på natten, handlade virke efter jobbet fredag kväll och sen snickra från kl 10 lördag till söndag kl 17:30. Fyra rejäla regnskurar igår och två syndafloder idag så allt blir sådär härligt geggigt och blött sågspån överallt.
Och ja, vänstra främre stolpen blev något sned och omöjlig att rikta pga grov dimension och kraftig ram (markspjutet drev lite snett).
Väldigt väl förankrad med sex markspjut, hann inte gjuta eller gräva plint, men den bör klara en direktträff atomvapen. Helt stum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
För snart 10år sen grävdes dagvatten och dränering om och isär, där och då råkade skopisen peta till fasaden och en liten bit av panelen försvann.. "det fixar jag sen.." och nu när frun fått upp farten på rödförgspenseln blev det "sen" igår..
Hade en förhoppning att panelen inte var fäst upptill under de 2 vita liggande, men så enkelt fick det ju inte gå..
Lyckades få loss den yttre hel och lossa den undre så pass att jag lyckades bryta bort panelen.
Fick tillbaka allt helt och idag när jag jobbade målades den lilla väggen medans jag var på jobbet
Logga in
Skapa konto
Hade en förhoppning att panelen inte var fäst upptill under de 2 vita liggande, men så enkelt fick det ju inte gå..
Logga in
Skapa konto
Lyckades få loss den yttre hel och lossa den undre så pass att jag lyckades bryta bort panelen.
Logga in
Skapa konto
Fick tillbaka allt helt och idag när jag jobbade målades den lilla väggen medans jag var på jobbet
Grävt och snickrat form för insteget till förrådet. Jag behöver ett lagom stort och långt rör att sätta grindstoppet i så att dörren går att ställa upp, men annars är det klart att gjuta.
Borde jag borra in ett par järn i plattan? Tänkte mig två-tre lite snett in som får ansluta till armeringen...
Borde jag borra in ett par järn i plattan? Tänkte mig två-tre lite snett in som får ansluta till armeringen...
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
K
KjellTimell
Medlem
· Stockholm
· 1 862 inlägg
KjellTimell
Medlem
- Stockholm
- 1 862 inlägg
Överkurs att lägga ut stenmjölet såhär vetenskapligt.
Men jag tänker inte bära upp mer än absolut nödvändigt i hinkar.
Samt att jag ville övningsköra att väga av rören och stocka för att få lite känsla för det.
Lagt dom +5mm och trampat i det innan avstockningen.
Men jag tänker inte bära upp mer än absolut nödvändigt i hinkar.
Samt att jag ville övningsköra att väga av rören och stocka för att få lite känsla för det.
Lagt dom +5mm och trampat i det innan avstockningen.
Spikat panel och lekt plåtslagare.
Duger för mig
Duger för mig
Lagt tredje slingan
Isolationsmätt slingorna
och även strömmen efter 15 minuter. Startströmmen är klart högre, verkar starta kring 15A men sjunker fort.
och så funkar mina planerade just-in-time leveranser, 70 m2 parkett kom idag, sådär precis lagom.
Logga in
Skapa konto
Isolationsmätt slingorna
Logga in
Skapa konto
och även strömmen efter 15 minuter. Startströmmen är klart högre, verkar starta kring 15A men sjunker fort.
Logga in
Skapa konto
och så funkar mina planerade just-in-time leveranser, 70 m2 parkett kom idag, sådär precis lagom.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 082 inlägg
Logga in
Skapa konto
Eftersom det regnar ute kan jag inte bygga i trädgården, så jag valde att lägga om förrådsgolvet igen... Denna gång helt i våg så att en dörr går att öppna utan väldigt många svordomar.
Garaget är fullt, förrådet är halvfullt, det regnar ute...
Jag lovar det är inte alls omständligt att jobba såhär