K
8 ton bärlager i hinkar och skottkärra.
 
  • Hinkar fyllda med bärlager ordnade intill en nygjuten betongyta med en vibreringsplatta i trädgårdsmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Wow
Pappa1986 och 7 till
  • Laddar…
nikasp nikasp skrev:
Puh, slut mentalt och trött i musklerna. Absolut snabbaste jag gjort. Ritat två kvällar in på natten, handlade virke efter jobbet fredag kväll och sen snickra från kl 10 lördag till söndag kl 17:30. Fyra rejäla regnskurar igår och två syndafloder idag så allt blir sådär härligt geggigt och blött sågspån överallt.

Och ja, vänstra främre stolpen blev något sned och omöjlig att rikta pga grov dimension och kraftig ram (markspjutet drev lite snett).

Väldigt väl förankrad med sex markspjut, hann inte gjuta eller gräva plint, men den bör klara en direktträff atomvapen. Helt stum.
Hann du inte med att anlägga skägg? Det stämmer inte med ritningen :D
 
  • Gilla
beqen och 2 till
  • Laddar…
Z
Dräneringsarbete vid ett hus med nygrusad yta och dräneringsrör nära bergssluttning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vi kan äntligen börja ”bygga upp” dräneringen. Skitkasst läge med berg som sluttar mot huset. Slitigt jobb att kapa och spräcka oss igenom för att få ner rör och få fall. :)
 
  • Gilla
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
I dag har jag skottat taket.


[bild]
Konstigt folk i gävle visste jag redan.... Men Konstig snö med.... Vansinne :crysmile::rofl:
 
  • Haha
Immobil
  • Laddar…
En grävmaskin vid en hög med uppgrävd jord på en tomt med grönt gräs och träd i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grävmaskin på en uppgrävd tomt med grushögar framför ett brunt hus, erbjuder överskottsmaterial i Göteborg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Uppgrävd tomt med högar av jord, en grävmaskin och en nylagd grund av grus i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En upprivet tomt med högar av grus och jord bredvid en asfalterad gata i ett bostadsområde.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grävt sönder tomten.... igen, någon i Göteborgstrakten som behöver ca 50(?) kubik fylle?
 
  • Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
För snart 10år sen grävdes dagvatten och dränering om och isär, där och då råkade skopisen peta till fasaden och en liten bit av panelen försvann.. "det fixar jag sen.." och nu när frun fått upp farten på rödförgspenseln blev det "sen" igår.. :oops:
Rödmålad träfasad med ett vitt fönster och synlig skada nedtill där en bit panel saknas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hade en förhoppning att panelen inte var fäst upptill under de 2 vita liggande, men så enkelt fick det ju inte gå.. :rolleyes:
Delvis nyfärgad husfasad med röda och svarta paneler, en vit fönsterram och en stege lutad mot väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lyckades få loss den yttre hel och lossa den undre så pass att jag lyckades bryta bort panelen. :cool:

Ny målad röd träfasad med vit kant och fönster, stege lutad mot väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fick tillbaka allt helt och idag när jag jobbade målades den lilla väggen medans jag var på jobbet :love:
 
  • Gilla
Nageek och 12 till
  • Laddar…
Grävt och snickrat form för insteget till förrådet. Jag behöver ett lagom stort och långt rör att sätta grindstoppet i så att dörren går att ställa upp, men annars är det klart att gjuta.

Borde jag borra in ett par järn i plattan? Tänkte mig två-tre lite snett in som får ansluta till armeringen...
Formbyggnad av trä inför betonggjutning för förrådsingång, grus och armeringsmatta synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Form snickrad för betonggjutning vid förrådsingång med armeringsduk och spade.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
Ett par järn i plattan under tröskeln och saken är biff!
 
Och sen kanske ett par järn i gjutaren också :thinking:
 
  • Gilla
  • Haha
JanneJanne123 och 1 till
  • Laddar…
Behöver man påvisa det uppenbara? :thinking::rofl:
 
MarwinD MarwinD skrev:
[bild]
Monterade klädstången i den platsbyggda hallmöbel. Snart kan vi lägga detta projekt i ”färdigthögen”
Har du gjort stången själv eller köpt?
Vi är inne på något liknande fast mindre variant.
 
K
Överkurs att lägga ut stenmjölet såhär vetenskapligt.
Men jag tänker inte bära upp mer än absolut nödvändigt i hinkar.
Samt att jag ville övningsköra att väga av rören och stocka för att få lite känsla för det.
Lagt dom +5mm och trampat i det innan avstockningen.
 
  • Utomhusarbetsområde med stenmjöl utlagt mellan blåa vägledningsrör, komprimeringsmaskin och trädgårdsutrustning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Naturliv och 8 till
  • Laddar…
Spikat panel och lekt plåtslagare.
Duger för mig :)
 
  • Garagebygge med pågående panelarbeten och verktyg synliga, delvis öppen garagedörr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Verkstadsinteriör med nyuppspikade paneler på vägg, verktyg och byggmaterial syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Svartmålad träpanel med spikar och monterad plåtläkt på takkonstruktion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Naturliv och 5 till
  • Laddar…
Lagt tredje slingan

Installation av värmeslingor på ett betonggolv i ett vardagsrum med en TV på och parkettpaket på sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Isolationsmätt slingorna

Multimeter mäter strömmen i eluttag under byggarbete, nya parkettgolv syns i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


och även strömmen efter 15 minuter. Startströmmen är klart högre, verkar starta kring 15A men sjunker fort.

Elektrisk mätutrustning mäter ström i en öppen elinstallation med verktyg och dokumentation på arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


och så funkar mina planerade just-in-time leveranser, 70 m2 parkett kom idag, sådär precis lagom.

Pall med staplade paket av parkettgolv, redo för just-in-time leverans, på en asfalterad yta utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nya parkettgolvbrickor vid sidan om en elgolvvärmeslinga redo för installation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 9 till
  • Laddar…
Ett rörigt förråd under renovering med blottade golvbjälkar, verktyg och uppstaplad utrustning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Eftersom det regnar ute kan jag inte bygga i trädgården, så jag valde att lägga om förrådsgolvet igen... Denna gång helt i våg så att en dörr går att öppna utan väldigt många svordomar.

Garaget är fullt, förrådet är halvfullt, det regnar ute...
Jag lovar det är inte alls omständligt att jobba såhär :thinking:
 
  • Gilla
  • Haha
Mach77777 och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.