4 401 909 läst · 32 207 svar
4402k läst
32,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
K
KjellTimell
Medlem
· Stockholm
· 1 862 inlägg
KjellTimell
Medlem
- Stockholm
- 1 862 inlägg
Dörrprojektet från Blocket står i vägen för garageväggen som skall putsas om inför portbyte V32, så det blev en kroppslig paus från bygga uteplats till att slipa klart dörren och stryka första strykningen.
Trodde jag hade köpt opigmenterad olja, men visade sig att det var en rostbrun blask i Hagmans burken.. Torrhalt 44%, var nästan som vatten.. Olja vet jag inte hur mycket den innehöll, haha.
Nåja, dörren vart mörkare än jag föreställt mig, men blir nog bra..
Såhär såg dörren ut när jag hämtade den
Efter cirka 20h slipning såg den ut såhär.
Efter första strykningen vart den såhär.
Trodde jag hade köpt opigmenterad olja, men visade sig att det var en rostbrun blask i Hagmans burken.. Torrhalt 44%, var nästan som vatten.. Olja vet jag inte hur mycket den innehöll, haha.
Nåja, dörren vart mörkare än jag föreställt mig, men blir nog bra..
Såhär såg dörren ut när jag hämtade den
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Efter cirka 20h slipning såg den ut såhär.
Logga in
Skapa konto
Efter första strykningen vart den såhär.
Logga in
Skapa konto
Rensat hängrännorna. Det var hög tid, för det såg ut som vattenfall när man tittade ut genom fönstren. Visst regnade det ganska mycket, men inte SÅ mycket. Har galler som ska hindra all skit från att ta sig ner i stupröret, börjar bli dags att sätta in "darth vader" (renstratt lövis) som jag köpte i våras så jag kan plocka bort gallren som sätter igen så otroligt snabbt.
Fotas för försäljning i veckan eller?FredrikR skrev:För snart 10år sen grävdes dagvatten och dränering om och isär, där och då råkade skopisen peta till fasaden och en liten bit av panelen försvann.. "det fixar jag sen.." och nu när frun fått upp farten på rödförgspenseln blev det "sen" igår..
[bild]
Hade en förhoppning att panelen inte var fäst upptill under de 2 vita liggande, men så enkelt fick det ju inte gå..
[bild]
Lyckades få loss den yttre hel och lossa den undre så pass att jag lyckades bryta bort panelen.
[bild]
Fick tillbaka allt helt och idag när jag jobbade målades den lilla väggen medans jag var på jobbet
(Det är väl då man gör de sista små detaljerna)
Bra jobbat iaf!
Sänker marknivån i krypgrunden. Snart är det bara kullen i mitten kvar som jag har sparat för att inte rampen ska bli för brant.
Längs ytrerkanterna är det sten i storleken 8-28 cm och innanför är det stenhård lera som måste luckras upp med tryckluftspaden innan man kan gräva.
Logga in
Skapa konto
Längs ytrerkanterna är det sten i storleken 8-28 cm och innanför är det stenhård lera som måste luckras upp med tryckluftspaden innan man kan gräva.
Inget gymkort för dig?useless skrev:
Kan vara värt att göra en lång lista och sedan skjuta på ett kommande projekt ett par månader tills listan är klar. Jag gjorde det och trots att det bara var små grejer så gjorde det en enorm skillnad och vi trivs bättre än någonsin i huset. Prickade av runt 30-40 punkter under 4 månaderFredrikR skrev:
Har också valt att spara innan gymkorten, ialla fall ett par dagars underhållning
ska bli altan men fick sänka marknivån först
Edit. Förebild
ska bli altan men fick sänka marknivån först
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Edit. Förebild