Stickan56
Det finns ju bra partytält som man tillfälligt kan förvara saker i.

Stickan

Finns det så många bra partytält verkligen? Tycker ungefär alla varianter jag sett/provat är av typen: slå upp => vänta på att gammelfarmor suckar lite tungt => plocka ihop delarna => köp ett nytt nästa gång det behövs ett

• Gilla
  • Haha
Nageek och 3 till
  • Laddar…
Börjat riva gillestugan.

Renovering av gillestuga där delar av mörkbrunt träpanel är borttaget och blottar väggen bakom.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Stickan56
tveksamt tveksamt skrev:
Finns det så många bra partytält verkligen? Tycker ungefär alla varianter jag sett/provat är av typen: slå upp => vänta på att gammelfarmor suckar lite tungt => plocka ihop delarna => köp ett nytt nästa gång det behövs ett
Okej, om du stryker ordet party och sätter in ordet hantverkare så har du ett tält som håller några år.
Det kostar några tusen men inte mer än de maskinköp som presenteras i den här tråden.

Stickan

• Gilla
tveksamt
  • Laddar…
Inte idag, men andra målningen och återställning på balkongen. Undrar hur länge spårad plyfa lever? Och hur tätt det egentligen blev med nåtning och silikon

• Renoverad balkong med grön konstgräsbeläggning och ny målad panelvägg och staket.
    Skapa konto
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Stickan56 Stickan56 skrev:
Det finns ju bra partytält som man tillfälligt kan förvara saker i.

Stickan
Har länge funderat på att skaffa ett sånt utfällbart 24mx rear ut ibland.

Men nu har jag lekt 15-spel och kommit in i andra ändan.
Oriktigt återplacerat lock på stenkista vid takavvattningssystem nära en byggnad.
Skapa konto

Bra jobbat klåparen som gjorde förrådet, nu har jag hittat var de tagit tegelstenarna de lagt under golv"bjälkarna"... De har tagit de första varven från stenkistan till garagets takavvattning, lagt tillbaka locket snett (horisontellt sett) och avslutat sin egen takavvattning lite bredvid...

Nu ska jag bara luska ut var golvbrunnen i pumprummet går, det borde vara samma stenkista, men hittar inte anslutningen.

• Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Stickan56
13th Marine 13th Marine skrev:
Har länge funderat på att skaffa ett sånt utfällbart 24mx rear ut ibland.
Rean pågår just nu men slutsålt på webben.

Stickan

Stickan56 Stickan56 skrev:
Rean pågår just nu men slutsålt på webben.

Stickan
Det brukar alltid vara någon som tipsar om det i verktygstråden, men inte denna gång.
Får kolla in där då och då och slå till vid tillfälle.

Stickan56
13th Marine 13th Marine skrev:
Det brukar alltid vara någon som tipsar om det i verktygstråden, men inte denna gång.
Får kolla in där då och då och slå till vid tillfälle.
Fel av mig det finns vissa modeller kvar till bra priser på 24MX

Stickan

• Gilla
13th Marine
  • Laddar…
24MX-tältet är värt 300:- om väggarna är med. Spara dig besväret och titta på något annat.

Jag gillade det till en början, men efter att ha använt det tre gånger så gick något nytt sönder vid varje användning. Mitt ligger på soptippen nu...

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Bytt konsoler till snörasskydden på fritidshuset efter vinterns absurda snömängder.

• Nya snörasskyddskonsoler monterade på plåttak mot träd och molnig himmel.
    Skapa konto
  • Wow
Appendix
  • Laddar…
Raskus Raskus skrev:
Bytt konsoler till snörasskydden på fritidshuset efter vinterns absurda snömängder.
Vart i landet?

Får jag låna din bild till när jag håller föredrag om solceller?

R Robert-san01 skrev:
Vart i landet?

Får jag låna din bild till när jag håller föredrag om solceller?
Nordöstra Jämtland.
Det går fint, om du förklarar kopplingen mellan mina trötta snörasskydd och solceller.

• Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
Raskus Raskus skrev:
Nordöstra Jämtland.
Det går fint, om du förklarar kopplingen mellan mina trötta snörasskydd och solceller.
Stort problem jag har är att få folk att förstå vilka krafter snöras har. Man struntar oftast helt i snörasskydd när det monteras solceller.

• Gilla
plåtrickard och 4 till
  • Laddar…
Då är jag med.
Jag blev också lite förvånad av detta, till och med takstegen som i mina ögon satt som berget slets från sina fästen och hasade nedåt en halvmeter.

• Ledsen
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.