166 478 läst · 403 svar
166k läst
403 svar
Drömvillan i söderort
Idag blev det lite luftförflyttare på agendan. Vi har ju AC i sovrummet, men inte i grabbens rum. Därav mina nedkylningsförsök på kvällarna.
Har hela tiden planerat att sätta in en pump till i hans rum, men som föräldralediga och med alla tusen projekt finns inte riktigt ekonomin just nu.
Fick en liten snilleblixt om luftförflyttning, men problemet är att vi sover ganska kallt, runt 19-20 grader och riktigt så kallt vill jag inte att grabben ska ha när det är AC kyla.
Drog ett spriorör genom städskrubben och har monterat en billig badrumsfläkt med relativt diskret utseende och det som är kvar nu är att sätta upp en växlande termostat så den startar fläkten när det blir varmare än inställd temp.
Så vi kommer kunna sova i 19-20 grader, men barnens rum kan vi nöja oss med 23 grader
Jag hade gärna monterat röret längre ner eftersom värme stiger, men det fanns inte möjlighet att göra det i skrubben.
Har hela tiden planerat att sätta in en pump till i hans rum, men som föräldralediga och med alla tusen projekt finns inte riktigt ekonomin just nu.
Fick en liten snilleblixt om luftförflyttning, men problemet är att vi sover ganska kallt, runt 19-20 grader och riktigt så kallt vill jag inte att grabben ska ha när det är AC kyla.
Drog ett spriorör genom städskrubben och har monterat en billig badrumsfläkt med relativt diskret utseende och det som är kvar nu är att sätta upp en växlande termostat så den startar fläkten när det blir varmare än inställd temp.
Så vi kommer kunna sova i 19-20 grader, men barnens rum kan vi nöja oss med 23 grader
Jag hade gärna monterat röret längre ner eftersom värme stiger, men det fanns inte möjlighet att göra det i skrubben.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Produkter som diskuteras: "badrumsfläkt"
Badrumsfläktar
Bra ventilation behövs i badrum och våtrum för att slippa fuktskador, mögel och kallras. Badrumsfläktar drar effektivt ut den fuktiga och förbrukade luften ur ditt hem och håller husets våtutrymmen friska och fräscha.
Läs mer
Absolut Sitter 3st ramper monterade. 1st Osram FX 500 Spot sen 2 st Award Pro + 45wR roli skrev:
Grillen är köpt från superskoda.com, dom har väldigt mycket roliga delar och komponenter
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Nä. alla civilare jag sett i trafiken Sthlm har varit Passat (svarta och silver).Andjul skrev:
Men såg nån sammanställning över bilar som köpts in och det var i princip alla märken.
men kännetäcken är rektangular blåljus innanför grillen, pluppar under backspegeln (i princip de enda man kan se i trafiken när det är ljust och de är avstängda) och blåslus i bakrutan/där extra backlus brukar vara
Har läste igenom tråden med stort intresse och jag kan bara säga att jag är mycket imponerad, vilken resa ni gjort som husägare, hatten av. Vad fint ni har fått det också. Att ni inte gett upp heller trots alla dessa oförutsedda motgångar.
Är läppen från superskoda också eller är det rentav en fabia monte carlo läpp som du pressat dit?Andjul skrev:
Intressant hustråd BTW. Helt sjukt att ni orkat med alla motgångar!
Stort tack och bockar ödmjukast Såna hör kommentarer värmer mig ändå in i själenT tommpi skrev:
Yes, läppen är också därifrån Beställde lite allt möjligt. Läpp, grill, emblem, lastskydd för bakluckan, fejk utblås, starkare innerbelysning till bakluckan och texten Superb som lyser i backen när man öppnar framdörrarnaJ Jarlsgård skrev:
Nu blir det nog paus ett tag i den här tråden ett tag framöver misstänker jag i lördags landade lillebror så nu är vi helt plötsligt 4st i familjen Blir nog första gången som jag är ledig och bara umgås med familjen också utan att jobba sen vi flyttade in ni får stå ut med en liten bebisbild även om det är tämligen ointressant för er
Logga in
Skapa konto
Ledsen att göra er "besvikna"...Appendix skrev:Nä. alla civilare jag sett i trafiken Sthlm har varit Passat (svarta och silver).
Men såg nån sammanställning över bilar som köpts in och det var i princip alla märken.
men kännetäcken är rektangular blåljus innanför grillen, pluppar under backspegeln (i princip de enda man kan se i trafiken när det är ljust och de är avstängda) och blåslus i bakrutan/där extra backlus brukar vara
Semesterresan decimerades i år av en konstapel i en svart Superb på Nynäsvägen...
Grattis!Andjul skrev:Nu blir det nog paus ett tag i den här tråden ett tag framöver misstänker jag i lördags landade lillebror så nu är vi helt plötsligt 4st i familjen Blir nog första gången som jag är ledig och bara umgås med familjen också utan att jobba sen vi flyttade in ni får stå ut med en liten bebisbild även om det är tämligen ointressant för er
[bild]
Beklagar!Scout skrev: