Andjul Andjul skrev:
Haha, tack, försöker leva efter mottot: ”hur svårt kan det vara”, både hemma och på arbetet. Hittills har det tankesättet lönat sig ganska bra :geek:
Bra inställning! Farsans motto i mycket var att"Det är ju byggt av människor! " och det är ju precis som du säger, Hur svårt kan det vara! :D

• Gilla
intrestin och 1 till
  • Laddar…
mr.Ola mr.Ola skrev:
Bra inställning! Farsans motto i mycket var att"Det är ju byggt av människor! " och det är ju precis som du säger, Hur svårt kan det vara! :D
Ja och man märker när det går åt helvete så kan man ta det därifrån :crysmile:

• Gilla
t.englund och 1 till
  • Laddar…
Idag blev det lite luftförflyttare på agendan. Vi har ju AC i sovrummet, men inte i grabbens rum. Därav mina nedkylningsförsök på kvällarna.

Har hela tiden planerat att sätta in en pump till i hans rum, men som föräldralediga och med alla tusen projekt finns inte riktigt ekonomin just nu.

Fick en liten snilleblixt om luftförflyttning, men problemet är att vi sover ganska kallt, runt 19-20 grader och riktigt så kallt vill jag inte att grabben ska ha när det är AC kyla.

Drog ett spriorör genom städskrubben och har monterat en billig badrumsfläkt med relativt diskret utseende och det som är kvar nu är att sätta upp en växlande termostat så den startar fläkten när det blir varmare än inställd temp.

Så vi kommer kunna sova i 19-20 grader, men barnens rum kan vi nöja oss med 23 grader :)

Jag hade gärna monterat röret längre ner eftersom värme stiger, men det fanns inte möjlighet att göra det i skrubben.

Vit badrumsfläkt monterad högt på en grå vägg, en del i ett DIY-projekt för bättre luftcirkulation i hemmet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hyllskåp med förvaringslådor och ett synligt ventilationsspirorör installerat längst upp.
Skapa konto

En diskret badrumsfläkt monterad på en ljus vägg över en skylt som säger "Här bor en prins
Skapa konto

• Gilla
intrestin och 4 till
  • Laddar…
Andjul Andjul skrev:
[bild]
Du har inga fler bilder på extraljusen i fronten? Det där såg riktigt bra ut. Är det en egentillverkad grill också?

R roli skrev:
Du har inga fler bilder på extraljusen i fronten? Det där såg riktigt bra ut. Är det en egentillverkad grill också?
Absolut :) Sitter 3st ramper monterade. 1st Osram FX 500 Spot sen 2 st Award Pro + 45w :)

Grillen är köpt från superskoda.com, dom har väldigt mycket roliga delar och komponenter :D

Framdel av en bil med grill från superskoda.com och monterade ljusrampar: Osram FX 500 Spot och två Award Pro + 45w.
Skapa konto

Bil med tända LED-ramp och strålkastare under regn nattetid.
Skapa konto

Bil utan frontgrill med 3 extraljusramper monterade, varav en Osram FX 500 Spot och två Award Pro + 45w.
Skapa konto

• Gilla
Dortmunder DAB och 4 till
  • Laddar…
Andjul Andjul skrev:
Absolut :) Sitter 3st ramper monterade. 1st Osram FX 500 Spot sen 2 st Award Pro + 45w :)

Grillen är köpt från superskoda.com, dom har väldigt mycket roliga delar och komponenter :D

[bild]
[bild]
[bild]
Med ljusen monterade sådär kommer alla tro att du är civilsnut :D

Appendix Appendix skrev:
Med ljusen monterade sådär kommer alla tro att du är civilsnut :D
Haha, jag vet inte jag, är väl ganska välkänt att dom inte kör Skoda :crysmile:

Men bli bara glad om folk kör lugnare runt mig när jag har barn i bilen så det gör inget :D

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Andjul Andjul skrev:
Haha, jag vet inte jag, är väl ganska välkänt att dom inte kör Skoda :crysmile:

Men bli bara glad om folk kör lugnare runt mig när jag har barn i bilen så det gör inget :D
Nä. alla civilare jag sett i trafiken Sthlm har varit Passat (svarta och silver).
Men såg nån sammanställning över bilar som köpts in och det var i princip alla märken.

men kännetäcken är rektangular blåljus innanför grillen, pluppar under backspegeln (i princip de enda man kan se i trafiken när det är ljust och de är avstängda) och blåslus i bakrutan/där extra backlus brukar vara

Har läste igenom tråden med stort intresse och jag kan bara säga att jag är mycket imponerad, vilken resa ni gjort som husägare, hatten av. Vad fint ni har fått det också. Att ni inte gett upp heller trots alla dessa oförutsedda motgångar.

• Älska
Andjul
  • Laddar…
Andjul Andjul skrev:

[bild]
[bild]
[bild]
Är läppen från superskoda också eller är det rentav en fabia monte carlo läpp som du pressat dit? :thinking:

Intressant hustråd BTW. Helt sjukt att ni orkat med alla motgångar!

• Gilla
Emanr
  • Laddar…
T tommpi skrev:
Har läste igenom tråden med stort intresse och jag kan bara säga att jag är mycket imponerad, vilken resa ni gjort som husägare, hatten av. Vad fint ni har fått det också. Att ni inte gett upp heller trots alla dessa oförutsedda motgångar.
Stort tack och bockar ödmjukast :) Såna hör kommentarer värmer mig ändå in i själen :)

J Jarlsgård skrev:
Är läppen från superskoda också eller är det rentav en fabia monte carlo läpp som du pressat dit? :thinking:

Intressant hustråd BTW. Helt sjukt att ni orkat med alla motgångar!
Yes, läppen är också därifrån :) Beställde lite allt möjligt. Läpp, grill, emblem, lastskydd för bakluckan, fejk utblås, starkare innerbelysning till bakluckan och texten Superb som lyser i backen när man öppnar framdörrarna :)

• Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Nu blir det nog paus ett tag i den här tråden ett tag framöver misstänker jag :) i lördags landade lillebror så nu är vi helt plötsligt 4st i familjen :) Blir nog första gången som jag är ledig och bara umgås med familjen också utan att jobba sen vi flyttade in :p ni får stå ut med en liten bebisbild även om det är tämligen ointressant för er :crysmile:
Nyfödd bebis sover i babysäng med blå mössa, insvept i filt.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
MikeOz och 35 till
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Nä. alla civilare jag sett i trafiken Sthlm har varit Passat (svarta och silver).
Men såg nån sammanställning över bilar som köpts in och det var i princip alla märken.

men kännetäcken är rektangular blåljus innanför grillen, pluppar under backspegeln (i princip de enda man kan se i trafiken när det är ljust och de är avstängda) och blåslus i bakrutan/där extra backlus brukar vara
Ledsen att göra er "besvikna"...
Semesterresan decimerades i år av en konstapel i en svart Superb på Nynäsvägen...

• Ledsen
Tule54
  • Laddar…
Andjul Andjul skrev:
Nu blir det nog paus ett tag i den här tråden ett tag framöver misstänker jag :) i lördags landade lillebror så nu är vi helt plötsligt 4st i familjen :) Blir nog första gången som jag är ledig och bara umgås med familjen också utan att jobba sen vi flyttade in :p ni får stå ut med en liten bebisbild även om det är tämligen ointressant för er :crysmile:
[bild]
Grattis! :)

Scout Scout skrev:
Ledsen att göra er "besvikna"...
Semesterresan decimerades i år av en konstapel i en svart Superb på Nynäsvägen...
Beklagar! :D

• Gilla
anna2 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.