3 390 020 läst · 18 247 svar
3390k läst
18,2k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Rätt lugnt idag. Igår hade vi en vild praktikant som hade glömt bort det här med galvanisk korrosion och lyckats svetsa fast en sadelstång i en cykelram...
"Men det är väl bara att borra lite i någon av era maskiner? Hur svårt kan det vara? Om du bara ställer in maskinen så klarar jag mig själv sen, jag kan det här med att cykla o borra!" suck...det tar ett par minuter sen börjar det..."Jag slår här på mojängen mer borren lossnar inte"...."Jag behöver den andra pelarborrmaskinen med" "VA?!? håller du på att uppgradera den andra pelarborren bara för att jag har mobbat dig för att den snurrar för länge?! Precis idag när jag ska borra i båda maskinerna samtidigt?"....
Jaja, det slutade relativt bra, bara 3 verktyg tillbakalagda på fel plats, inga nycklar stulna och inga (upptäckta) pranks.
Tröja har han långt kvar till dock....
"Men det är väl bara att borra lite i någon av era maskiner? Hur svårt kan det vara? Om du bara ställer in maskinen så klarar jag mig själv sen, jag kan det här med att cykla o borra!" suck...det tar ett par minuter sen börjar det..."Jag slår här på mojängen mer borren lossnar inte"...."Jag behöver den andra pelarborrmaskinen med" "VA?!? håller du på att uppgradera den andra pelarborren bara för att jag har mobbat dig för att den snurrar för länge?! Precis idag när jag ska borra i båda maskinerna samtidigt?"....
Jaja, det slutade relativt bra, bara 3 verktyg tillbakalagda på fel plats, inga nycklar stulna och inga (upptäckta) pranks.
Redigerat:
Du glömde nämna att denna praktikant på fri hand måttade in ramuppspänningen inom 0.2 grader lodrätt och 0.2mm koncentricitet.... Att en del verktyg sen hamna fel kan bero på att "någon" skulle plocka fram varenda möjlig mätpryl ur gömmorna istället för att lita på mitt ögonmått o börja borraDaniel_N skrev:Rätt lugnt idag. Igår hade vi en vild praktikant som hade glömt bort det här med galvanisk korrosion och lyckats svetsa fast en sadelstång i en cykelram...
Ja, konstigt att jag inte litar på killen som svetsar fast sin sadelstång i cykeln.Ola C skrev:
Den 40-åriga trotjänaren gav upp, cresent-jordfräsen. Trodde briggs o stratton var odödliga . Plockade isär med den nya Bacho-satsen som blivit en favorit . Insugsventilen har fastnat i öppet läge och går inte att rubba. Desssutom har ventillyftaren gått av men stötstången ser ut att kunna röra sig.
Är det ens lönt att försöka jaga reservdelar? Bortsett från en drivrem också så är det inget fel på fräsen.
Är det ens lönt att försöka jaga reservdelar? Bortsett från en drivrem också så är det inget fel på fräsen.
Ja just det. Du vet att jag redan har en tröja, väntar bara på att tillräckligt högtidligt tillfälle ska infinna sig för att bära den offentligt.Daniel_N skrev:
Edit. Ja den e lite smutsig, den extraknäcker som trasa vid cykelmek
#battle
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Brukar gå bra att få fram delar till briggs&Stratton.
Du behöver ha med motorns personnr.
Model.
Type.
Code.
Står instansat på fläktkåpan.
När jag jobbade i branschen beställde vi B&S delar av Agergårds maskin i Karlstad.
//AA
Du behöver ha med motorns personnr.
Model.
Type.
Code.
Står instansat på fläktkåpan.
När jag jobbade i branschen beställde vi B&S delar av Agergårds maskin i Karlstad.
//AA
Haha, jag borde aldrig har gett mig in på detta. Hur kan man vinna mot någon som imiterar ens tröja (typ) för att han inte fick en egen?!? Jag får ta det som smicker helt enkelt.Ola C skrev:
Alltså vad jag gjort stämmer väl inte, det är mina verktyg som jobbat! Den ena råttfällan kom hem med en ny fångst 10min efter han käkat upp den förra, driftig kisse det där
Den andra är väl mer som finverktyg man inte riktigt använder utan mer har som prydnad (gårdagens bild kanske är bäst att tillägga)
En liten uppdatering från mitt inlägg med dagens verktygsinköp från i somras...
https://www.byggahus.se/forum/threads/dagens-verktygsinkoep.272214/page-403#post-3361257
Logga in
Skapa konto
Den andra är väl mer som finverktyg man inte riktigt använder utan mer har som prydnad (gårdagens bild kanske är bäst att tillägga)
Logga in
Skapa konto
En liten uppdatering från mitt inlägg med dagens verktygsinköp från i somras...
https://www.byggahus.se/forum/threads/dagens-verktygsinkoep.272214/page-403#post-3361257