4 362 305 läst · 32 081 svar
4362k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Smart, men ett fönster som väger 240 kg? Inga "vanliga" fönster?A Anderscurl skrev:
Största fönstret är på ca 4,2kvm, 3-glas.
Sån skruvade jag också ihop när jag skulle flytta några små husstommar,!A Anderscurl skrev:
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Jag betalade 50 kr/dygnet på hyrfirman för att hyra en riktig fönstervagn, guld värt! Men tyckte det var trevligt med både lyftfunktionen/rullarna och stödet/låsnöjligheten med tvingen.A Anderscurl skrev:
Våra fönster är 18x20, vägde kring 200 tror jag. Men var ändå lite jobbigt då de var så otympliga att hantera. Vi körde våra på gräset, kanske lättare på en platta
Redigerat:
I fm reglade jag upp gavelväggarna, isolerade o satte ångspärr. Ska bli 45mm till sen gips men nu efter kaffet ville jag göra något som snabbt syntes så Börjat lägga spån på vinden. Kunde valt tusen andra grejer men skönt att ha ngt att stå på
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Börjat mäta och planera för vårens altanbygge. Ska bli härligt att bli av med de alltmer söndervittrade träplattorna som ligger där nu.O olofh skrev:
Nu vet jag inte varför det ser ut som det gör, men det blir en smula starkare om du förskjuter skarvarna.O olofh skrev:
Gjorde rent köksfläkten, Franke 720, och trodde jag hade Easy Clean. Men det är inte alltid så lätt. Tydligen har de bytt modell så det blev att torka av det jag kom åt. Måste komma ihåg att diska filtren lite oftare.
Bilden från köksmontering hos en bekant. Ikeakök med skena var en trevlig bekantskap. Har visserligen satt två överskåp här hemma men ett helt kök var premiär. Inte riktigt överens med den låga sockeln men så länge man inte står och diskar i pjäxor går det nog bra ☺️
Bilden från köksmontering hos en bekant. Ikeakök med skena var en trevlig bekantskap. Har visserligen satt två överskåp här hemma men ett helt kök var premiär. Inte riktigt överens med den låga sockeln men så länge man inte står och diskar i pjäxor går det nog bra ☺️
Igår fick jag användning av trattsprutan och idag känns det i kroppen. Att balansera 20 kg puts i tratten en halv dag tog på underarmarna. Idag har jag härlig träningsvärk.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto