4 362 212 läst · 32 081 svar
4362k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Visst tjänar de kosing på utryckningar, 1800kr /utryckning när man inte betalar för fria utryckningar, de har ju inte behörighet eller skyldighet att göra något mer än att larma SOS, typ (!?). Så det kan vara lättförtjänta pengar.Appendix skrev:Jag älskar dessa larmcentraler "jooo.... vi skulle ringa och kolla om det brinner hos er. kan ni kolla... ".
Eller "det är kanske inbrott hos er...."
I lägen med brand handlar det ju om minuter för att minska en brandskada.
Och inbrott verkar de ju överhuvudtaget inte intresserade att åka på
För hur många tusenlappar per år. För att göra ingt....
Men generellt tycker jag att det är en bra grej vi betalar för.
Med tanke på att de många gånger inte vill åka ut utan "kolla med grannar" så tycker jag nog att larmcentraler bara skapar en falsk trygghet.jockeping skrev:
Det är i princip bättre stöd att bygga ett larmsystem hemma som Ajax och ha tillgång till allt själv.
Flera fölrsökringsbolag säger ju att larm eller inte inte spelar nån roll om man drabbas.
Det enda som det är bra för är väl att om en skafda uppstår kan de skalskydda huset efteråt...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Varit till K-rauta och köpt 4 st bänkskivor. Akacia limfog, 220x63.5x2.6cm. 2 st till steg två av tvättstugans renovering. 2 st ska bli ett matbord i uterummet som skall byggas. Hittar inget som ser ut som jag vill. Så då får man bygga själv.
Tillbyggare sägs det
· Onsala
· 1 935 inlägg
Jag har inte den uppfattningen men utifrån vad du skriver förstår jag att du haft larm med koppling till Securitas men inte varit nöjd. Här är de snabba.Appendix skrev:Med tanke på att de många gånger inte vill åka ut utan "kolla med grannar" så tycker jag nog att larmcentraler bara skapar en falsk trygghet.
Det är i princip bättre stöd att bygga ett larmsystem hemma som Ajax och ha tillgång till allt själv.
Flera fölrsökringsbolag säger ju att larm eller inte inte spelar nån roll om man drabbas.
Det enda som det är bra för är väl att om en skafda uppstår kan de skalskydda huset efteråt...
För min del skapar larmet uppmärksamhet vid brytning, tjuvarna väljer säkert ett hus utan larm och väktarna blir åtminstone vittnen till händelser ihop med grannar.
Skruvat upp en klädhängare med gipsankare, i tvättstugan som låg på golvet i morse.
2 rödplugg med för korta skruv i enkelgips höll inte för 2 jackor, 4 tröjor, 4 arbetsbyxor, varav 2 med verktyg, 2 paraplyer och en takluckeöppningskrok.
2 rödplugg med för korta skruv i enkelgips höll inte för 2 jackor, 4 tröjor, 4 arbetsbyxor, varav 2 med verktyg, 2 paraplyer och en takluckeöppningskrok.
Logga in
Skapa konto
Tanken va att måla sista väggen i 1åring3ns blivande rum, men måla är tråkigt så blev att kasta upp, eller först ta ner, sten på väggen i köket.. Kapa till det sista får nog bli imorgon
Svärmor blev nöjd efter jag bytt termostat i badrummet. Visste inte att golvvärmen varit borta i flera månader så hon hade hoppat mellan de två badrumsmattorna på klinkern ett bra tag.
Enkel manöver, endast flytta 6 kablar. Behöll golvgivaren som satt i och fick faktiskt termostaten gratis av nVent så det blir Raytheon nästa gång det blir golvvärme.
Enkel manöver, endast flytta 6 kablar. Behöll golvgivaren som satt i och fick faktiskt termostaten gratis av nVent så det blir Raytheon nästa gång det blir golvvärme.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Tillbyggare sägs det
· Onsala
· 1 935 inlägg