Alfredo Alfredo skrev:
Den där ska va på andra sidan fattaru väl?
Ja, precis! Det ser väl likadant ut på andra sidan. Du har nog kastat om dem... :thinking:

Mikael_L
tttomten TomasJor skrev:
Målade en invändig tegelvägg på 8 meters höjd och råkade stöta till hinken så den föll över kanten på skyliften.
10 liter gul färg blir en stooor pöl när det slår i backen. Polarn såg skitkul ut också :crysmile:
Åhh, vad jag ville se en bild ... :) :D

• Gilla
tttomten
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Gött när man kapat och målat 3 ggr :sweat:
Aaaaah jag kan känna frustrationen! Den där när man står och undrar om man borde kapat av sig handen i stället...

• Haha
Ramnemark
  • Laddar…
En väldigt liten en, som kanske inte ens kvalificerar sig som byggblooper..

Just flyttat till första egna lägenheten e gymnasiet (teknis, 4-årigt el/tele)

Har syster på besök, plus fd klasskompis. Fr Teknis. Syster kollar tv, det är mörkt ute, och kompis och jag monterar taklampa. Lgh hade inga kontakter i taket utan en högt placerad väggkontakt (uttag). Taklampan på plats, och så visar det sig att vi måttat sladden för lång.

Det är alltså mörkt ute, och taklampans kontakt sitter i uttaget. Strömmen är på. Det är ju mörkt ute. Ca 20 cm av sladden behöver kapas för att slippa ett nedhäng.

Kompisen plockar fram en kniv, måttar var på sladden han behöver kapa, och sätter kniven i sladden.

”TVn gick sönder” utbrast lillasyster.
Nej, säkringen gick, utbrister kompisen och jag i kör. Tur att det bara var säkringen som löste ut och att knivbladet fick ett jack. Hade kunnat gå långt värre.

• Wow
  • Gilla
klaskarlsson och 3 till
  • Laddar…
A alacs skrev:
En väldigt liten en, som kanske inte ens kvalificerar sig som byggblooper..
Åja, så liten var den väl inte ... kunde ha gått långt värre som du skriver

• Gilla
ylven
  • Laddar…
Mikael_L
Här är alla bloopers välkomna, stora som små. (y)
Oförargliga likväl som fatala.

Men skador på person kanske passar bättre i denna tråd:
https://www.byggahus.se/forum/threads/posta-skador-olyckstillbud-med-maskiner-och-verktyg.82640/
Varning till känsliga läsare, själv darrar jag alltid lite lätt på handen och öppnar tråden med lite fasa när det kommit något nytt inlägg. En del "mysiga" bilder finns där.
Men den är dock väl en bra varningstråd då ... ;)

edit:
Nu menade jag inte att förra skribenten som här rapporterade en blooper skrev om en skada på person, utan bara för att tipsa alla om just den tråden, för att skriva av sig om det som gjorde ont någonstans på kroppen.

Redigerat:
Får väl bjuda på en tabbe jag också.

Skulle göra fönstersmygar av såna där hyllplan av limfog. Klöv dem med handklingan inne i köket med köksbordet som arbetsbänk. Första gick utmärkt. När jag klöv nästa bit började det dofta lite annorlunda. ”Älskling, visst ville du ha ett nytt köksbord? Jag tycker att det vi har börjar bli lite slitet” :rolleyes::seenoevil:

• Skada på kanten av ett vitt köksbord, orsakad av sågning för hemmabygge.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
Roffe_riff och 24 till
  • Laddar…
Ah, nu känns det mer som en vinst att jag aldrig hann riktigt lika långt i mitt köksbord vid en liknande aktion ;)

simpa81 simpa81 skrev:
”Älskling, visst ville du ha ett nytt köksbord? Jag tycker att det vi har börjar bli lite slitet” :rolleyes::seenoevil:
Äh, målat bord fixar du till lätt. Lite fyllning och Tippex så är det klart :cool:

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
simpa81 simpa81 skrev:
”Älskling, visst ville du ha ett nytt köksbord? Jag tycker att det vi har börjar bli lite slitet” :rolleyes::seenoevil:
Det finns en anledning till att produkten "duk" existerar. ;)

• Gilla
  • Haha
Ingenjören och 3 till
  • Laddar…
simpa81 simpa81 skrev:
Får väl bjuda på en tabbe jag också.

Skulle göra fönstersmygar av såna där hyllplan av limfog. Klöv dem med handklingan inne i köket med köksbordet som arbetsbänk. Första gick utmärkt. När jag klöv nästa bit började det dofta lite annorlunda. ”Älskling, visst ville du ha ett nytt köksbord? Jag tycker att det vi har börjar bli lite slitet” :rolleyes::seenoevil:
Nej, du ska sälja in det som en bra anledning till varför ni måste bygga till huset med en snickeriverkstad. Har man ingen arbetsbänk så MÅSTE ju köksbordet få agera stand-in.

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Nej, du ska sälja in det som en bra anledning till varför ni måste bygga till huset med en snickeriverkstad. Har man ingen arbetsbänk så MÅSTE ju köksbordet få agera stand-in.
Det där var inget misstag.

hsd hsd skrev:
Kunde ha varit mobilen..
Ja förra veckan föll mobilen ur bröstfickan ner en hink fylld med gammal äcklig smörja jag öst ur sumpen på fräsmaskinen.

• Gilla
  • Haha
ylven och 1 till
  • Laddar…
Vilken härlig tråd, känner att jag kan bjuda på en massa bilder å lagt upp denna tidigare men känner att jag kör en vända till
Hunden välte ner en burk med golvlack.
Nu kan man skratta åt det men det va inte roligt å komma hem den eftermiddagen

Golv med utspillt golvlack och hundtassavtryck under ett vitt bord.
Skapa konto
Golv med tassavtryck och spill från välvd burk med golvlack.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
  • Wow
  • Ledsen
Karlia och 29 till
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Vilken härlig tråd, känner att jag kan bjuda på en massa bilder å lagt upp denna tidigare men känner att jag kör en vända till
Hunden välte ner en burk med golvlack.
Nu kan man skratta åt det men det va inte roligt å komma hem den eftermiddagen

[bild] [bild]
Fortfarande min favorithund på byggahus :crysmile:;)

• Gilla
  • Haha
VolvoBm218 och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.