4 367 496 läst · 32 112 svar
4367k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Börjat fnula med det nya pelletsförrådet... blir bra mycket bättre än den blå plast tunnan som stod där tidigare.
Volymen blir ca 400 liter+...
Nu ska jag bara bestämma/räkna ut vart skruven ska gå in, sedan dax att klä insidan med masonit...
Volymen blir ca 400 liter+...
Nu ska jag bara bestämma/räkna ut vart skruven ska gå in, sedan dax att klä insidan med masonit...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hennke85 skrev:Mellan tvätt, matlagning och blöjbyten har det blivit lite gjort här hemma med. Skönt att hoppa i snickarbyxorna igen.
[bild]
En garderobsdörr som trilskats ett tag ledde till ett utbrott hos min fru igår, så dörren hyvlades ( har en sänksåg men det var för jobbigt att plocka fram) av några millimeter i botten och fick sig en uppsmörjning, nu går den fint igen.
[bild] [bild]
Kryssen på trappräcket förborrades och monterades efter lite tillpassning. Blir bra när överliggaren kommer på, den fick sig givetvis ett lager lack till.
Måste göra något liknande med en innerdörr hemma. Sommartid blir den lite för stor och kan inte stängas utan att använda mer våld/kraft än önskvärt. Behöver naggas lite i ena övre hörnet.
Äntligen har elektrikern kopplat in takfotsbelysningen, snickeri och målning gjorde vi själva.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Stod och valde mellan båda alternativen och vi tyckte detta var en snyggare lösning. Spottarna är vinklingsbara och jag ska vinkla ut spottarna något så får gången lite mer ljus också.Jonatan79 skrev:
Målade fönsterbågar på övervåningen, bra med fönster som öppnas inåt när det regnade ute.
Sen blev det nya entrétaket dagens mål då det var helt öppet in. Behövde sätta belysningen på plats efter några brädor för att få ljus på arbetsplatsen.
hann med hela utsticket så inte mycket måsten innan vintern kvar ute.
Sen blev det nya entrétaket dagens mål då det var helt öppet in. Behövde sätta belysningen på plats efter några brädor för att få ljus på arbetsplatsen.
Logga in
Skapa konto
hann med hela utsticket så inte mycket måsten innan vintern kvar ute.
Logga in
Skapa konto
Har börjat förbereda omtapetsering av köket och det blev en form av nutidsarkeologi.
Det sitter nu en randig tapet med en bård med segelbåtar på ovanför som inte är i vår smak.
Hittade en väldigt gammal tapet under som förmodligen hängt med i många år. Huset är byggt 1914 och jag är tredje ägaren sen 1933. Föregående ägare köpte huset 1977 (som renoveringsprojekt) och mig veterligen har man bara tapetserat en gång efter det. Jag hittar inga fler lager i alla fall.
Så nu blev man ju att fundera på hur gammal den där blårandiga mönstrade tapeten egentligen är?
Det sitter nu en randig tapet med en bård med segelbåtar på ovanför som inte är i vår smak.
Logga in
Skapa konto
Hittade en väldigt gammal tapet under som förmodligen hängt med i många år. Huset är byggt 1914 och jag är tredje ägaren sen 1933. Föregående ägare köpte huset 1977 (som renoveringsprojekt) och mig veterligen har man bara tapetserat en gång efter det. Jag hittar inga fler lager i alla fall.
Logga in
Skapa konto
Så nu blev man ju att fundera på hur gammal den där blårandiga mönstrade tapeten egentligen är?
Ångest...
Första facket klart.
Skaffa häst..?
Nä hon hann inte..
Logga in
Skapa konto
Första facket klart.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Skaffa häst..?
Nä hon hann inte..
Logga in
Skapa konto
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 893 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 893 inlägg
Ibland sägs det att det inte finns något så permanent som en tillfällig lösning, och idag har jag rättat till en numer ca 7år gammal tillfällig lösning med två anslutningsslangar som sitter i en ganska fuktig miljö men vars omslutning bara var galvat (tidspress då och fick inte tag på rostfria slangar)
Packat ihop det jag behövde för äventyret ner i uthusets källare
Är iof tätt men hög tid att göra något åt detta (flätningen har spruckit upp på flera ställen)
work in progress
Slutresultatet - håller förhoppningsvis ett antal år till
Packat ihop det jag behövde för äventyret ner i uthusets källare
Logga in
Skapa konto
Är iof tätt men hög tid att göra något åt detta (flätningen har spruckit upp på flera ställen)
Logga in
Skapa konto
work in progress
Logga in
Skapa konto
Slutresultatet - håller förhoppningsvis ett antal år till
Logga in