4 423 393 läst · 32 291 svar
4423k läst
32,3k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Nej inte speciellt, en Luna SP 1000 .FreQa skrev:
Jo jag vet att jag är lyckligt lottad, snickarboden är nu en hel länga med tre rum. Mittrummet är på ca 21 m2 för montering och finjobb, det nya är på 9 m2 för svarv och så har jag det gamla garaget på 20 m2 för kap, klyv, maskinhyvling, så det bör nog räcka till om man planerar lite.
Idag har det hängts upp ljusslingor på glasverandan, gäststugan och snickarboden. Sedan fick överliggaren till trappräcket ett nytt lager lack (trist med torktider). Efter det revs det el och masoniteskivor på väggen i svarvrummet. Sedan började jag projektet med att räta upp väggen lite, tyvärr vill jag kunna använda väggen för förvaring, annars hade det varit fräckt med en timmervägg i snickeriet.
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 999 inlägg
Fusk renoverat ett fönster k(så det klarar sig till
Räta upp med 70 reglar men låt de stå fritt så man kan se väggen bakom. Måste du ha tätt, täta med lerbruk.Hennke85 skrev:Idag har det hängts upp ljusslingor på glasverandan, gäststugan och snickarboden. Sedan fick överliggaren till trappräcket ett nytt lager lack (trist med torktider). Efter det revs det el och masoniteskivor på väggen i svarvrummet. Sedan började jag projektet med att räta upp väggen lite, tyvärr vill jag kunna använda väggen för förvaring, annars hade det varit fräckt med en timmervägg i snickeriet.
Krattat ut grus. Fusk renoverat ett fönster (så det klarar sig tills nästa år), börjat riva för snickeriet i gamla ladan. Nån som har tips på en bra bilmaskkin, inget armerat vad jag hittat ännu
Laddat för jaktsäsong med fällor
Och övat skytte
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Laddat för jaktsäsong med fällor
Logga in
Skapa konto
Och övat skytte
Logga in
Skapa konto
helt rätt! En bra fogspruta är guld värd! Kör själv denna, fogar rätt mycket så den är värd sina 900:-....Fario skrev:Glad som ett litet barn. Mitt livs första fönsterkitning gick bra.
Men återigen visar det sig att det finns tillfällen då man inte behöver köpa de lite dyrare verktygen och tillfällen då de behövs.
Min gamla fogspruta i plast har fungerat för silikon och sikaflex. Men kitet orkade den inte klämma ur tuben. Plastgreppet bara bågnade. Så jag cyklade till Bauhaus och lade 395 spänn på en ny. Dang vilken skillnad.
[bild] [bild]
https://www.wurth.se/produkter/kemi/fogmassa/sprutor-och-pistoler/fogspruta-manuell/
Med vänlig hälsning, fremax