4 405 409 läst · 32 224 svar
4405k läst
32,2k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Isolerat kallvattenrören i källaren med rörskålar. Tidigare var det 'man tager vad man haver', gamla ylletröjor, kalsonger och allt möjligt
Har man köpt ett gammal hur kan man hitta vad som helst. I en låda i en murken byrå i källaren hittade jag en hårfläta och en dagstidning från 1940 !!
Har man köpt ett gammal hur kan man hitta vad som helst. I en låda i en murken byrå i källaren hittade jag en hårfläta och en dagstidning från 1940 !!
Redigerat:
Vad har du för höjd på räcket? Ser ut som lagom trilla över kanten höjd.Hennke85 skrev:Mellan tvätt, matlagning och blöjbyten har det blivit lite gjort här hemma med. Skönt att hoppa i snickarbyxorna igen.
[bild]
En garderobsdörr som trilskats ett tag ledde till ett utbrott hos min fru igår, så dörren hyvlades ( har en sänksåg men det var för jobbigt att plocka fram) av några millimeter i botten och fick sig en uppsmörjning, nu går den fint igen.
[bild] [bild]
Kryssen på trappräcket förborrades och monterades efter lite tillpassning. Blir bra när överliggaren kommer på, den fick sig givetvis ett lager lack till.
Första dörren klar.
Hundra år gammalt hus med tillhörande sättningar och därtill en källarrenovering som ändrat både tak och golvnivåer leder till att devisen "lite snett är också rakt", får tillämpas. Målen att få en öppningsbar dörr, en stängbar dörr och en nymålad dörr är i alla fall uppfyllda. När jag gör klart golven i resten av källaren får höjderna på dörr och karm justeras. Kommer att ske vilket årtionde som helst nu.
Långskyltar och handtag ur bra att ha lådan. Lite osäker på om det är återvunna grejer från någon annan stans i huset eller sådant där som ligger i botten på auktionslådor. Julas HardHead låskistor tar i alla fall fortfarande gamla 9mm tryckesroddare. Bra att veta om man vill återanvända gamla dörrhandtag.
Någon gång när jag har en säck murbruk öppen ska det saknade bruket runt karmen återställas. Sätts på restlistan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Hundra år gammalt hus med tillhörande sättningar och därtill en källarrenovering som ändrat både tak och golvnivåer leder till att devisen "lite snett är också rakt", får tillämpas. Målen att få en öppningsbar dörr, en stängbar dörr och en nymålad dörr är i alla fall uppfyllda. När jag gör klart golven i resten av källaren får höjderna på dörr och karm justeras. Kommer att ske vilket årtionde som helst nu.
Långskyltar och handtag ur bra att ha lådan. Lite osäker på om det är återvunna grejer från någon annan stans i huset eller sådant där som ligger i botten på auktionslådor. Julas HardHead låskistor tar i alla fall fortfarande gamla 9mm tryckesroddare. Bra att veta om man vill återanvända gamla dörrhandtag.
Någon gång när jag har en säck murbruk öppen ska det saknade bruket runt karmen återställas. Sätts på restlistan.
Smyger fram med altandörren. Provar tröskeln efter att ha lackat med Biltemas båtlack, men det var seeegt med torkningen där. Kanske beror på att det är svalt i förrådet ca 10+?
Spackla, slipa, måla - drömjobb
Spackla, slipa, måla - drömjobb
Startade projekt ny altantrappa på bohusstugan. Den gamla är halvbra med lite för smala trappsteg. Till och med barnen tycker den är sådär.
Lite Pythagoras sats för att få till vangstycke och sedan de där trekanterna för planstegen.
Lite Pythagoras sats för att få till vangstycke och sedan de där trekanterna för planstegen.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto