3 395 195 läst · 18 266 svar
3395k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Verktygstokig
· Halland
· 7 555 inlägg
Hmmm....det lär inte bara behövas tvingar till lördagens tving-happening hos Daniel, ett par tvångströjor vore kanske också på sin plats...?
P.s. Jag skänker gärna pianot som står i mitt snickeri, perfekt att fylla upp stora tomma ytor med. Bara kom och hämta!
P.s. Jag skänker gärna pianot som står i mitt snickeri, perfekt att fylla upp stora tomma ytor med. Bara kom och hämta!
Hm. Framgick inte det av filmen? Jag möblerar om med experthjälpV vectrex skrev:
...En major, köpte ny större spånsug som sabba hela gamla upplägget. Sen fick jag lite idéer o ena ledde till det andra o nu blir det ny layout där jag framförallt inte ska behöva rulla runt hyveln för att kunna använda den. Behöver när detta är klart heller inte rulla bort spånsugen för att såga längre plankor. Så, full vägg till vägg längd för hyvel o bandsåg utan rullande.
Och lådorna tog du ur hurtsarna för filmens skull?Ola C skrev:Hm. Framgick inte det av filmen? Jag möblerar om med experthjälp
...En major, köpte ny större spånsug som sabba hela gamla upplägget. Sen fick jag lite idéer o ena ledde till det andra o nu blir det ny layout där jag framförallt inte ska behöva rulla runt hyveln för att kunna använda den. Behöver när detta är klart heller inte rulla bort spånsugen för att såga längre plankor. Så, full vägg till vägg längd för hyvel o bandsåg utan rullande.
Du jobbar med lös slang? Inga rör?
Bankade sönder en köpmansdisk som varit ranglig länge nog nu....stora lådorna urlyfta för att kunna flytta pelarborrens bord till ny position. Inget e stage-at, ser än värre ut i verkligheten.V vectrex skrev:
Lösa slangen e del av gamla spånsugen, det blir rör längs väggen nu när jag får längre avstånd till sugen.
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 478 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 478 inlägg
Har test mitt impulsköp (https://www.byggahus.se/forum/threads/dagens-verktygsinkoep.272214/page-419#post-3404096) på ett vagnstycke som legat till sig på en hövind i 40+ år. Bort med lite trå för att få en liten finare yta innan montering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gissar Swedols rea ligger nära till hands.Alfredo skrev:
https://www.swedol.se/excenterslip-gex-150-turbovt-55519.html
Utförsäljning av vissa saker, GEX150 Turbo ser att finnas här på hyllan i Borlänge tex.Alfredo skrev:
Men det är förmodligen inte den "vassaste" rean generellt, med undantag för en del guldkorn då
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 478 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 478 inlägg
Alfredo skrev:
Precis, Köpte den hos Swedol. Plockade upp den sista i Sundsvalls-butiken.FredrikR skrev:
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 478 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 478 inlägg
Behövde ha några snabbt och tog det billigaste på Bauhause, https://www.bauhaus.se/slipark-craftomat-bfwp-150mm-k60-5stnanowire skrev:
Rätt dålig hållbarhet tycker jag, utan att ha några att jämföra med
Ska lägga en beställning på lite Abranet från Paint Pro denna vecka.