22 271 läst · 79 svar
22k läst
79 svar
Källarprojektet...
Jösses va snyggt.
Är det vanliga måttanpassade täcksidor från ikea eller köpt standard och kapat själv och lika med laminatskivan? Sitter skåpen under maskinerna bara i väggskenan och två fötter på varje skåp?
Är det vanliga måttanpassade täcksidor från ikea eller köpt standard och kapat själv och lika med laminatskivan? Sitter skåpen under maskinerna bara i väggskenan och två fötter på varje skåp?
Snyggt!
Skall det inte vara en ventilationsspalt i skivan TM/TT står på? Du har ventilatiospalter i stommarna för att förbättra luftflödet bakom maskinerna. Föreställer mig att det kan ha betydelse för maskinernas livslängd.
Skall det inte vara en ventilationsspalt i skivan TM/TT står på? Du har ventilatiospalter i stommarna för att förbättra luftflödet bakom maskinerna. Föreställer mig att det kan ha betydelse för maskinernas livslängd.
Det e standardskivorna jag kapat till, bänkskivorna är måttbeställda.putte22 skrev:
Skåpen under sitter i väggskenan och har dubbla rader med fötter, dvs totalt 6st fötter två ytterkant och två i mitten och två i ytterkant, blev stadigt och stabilt.
Detta är en bra fråga, jag vet faktiskt inte(är ingen vent spalt i själva bänkskivan de står på, men i stommen är det precis som du skriver.arneri68 skrev:
Har dock luftspalt på ngra cm mellan överliggande bänkskiva och maskinerna...
Snyggt! Jag frågar eftersom jag själv har tänkt att någon gång bygga en bastu i badrummet, enligt "rum i rum"-principen, och då verkar det ju otroligt smidigt att göra på det sättet.D Deeler skrev:
Så har man kanske en chans att ta bort den också om man skulle ändra sig senare.
Hej,
Tilluft kommer in under dörren som börjar fem cm ovan golvet och frånluft går via en stängningsbar ventil uppe på väggen.
Se bilderna...
Tilluft kommer in under dörren som börjar fem cm ovan golvet och frånluft går via en stängningsbar ventil uppe på väggen.
Se bilderna...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Har gjort färdigt förrådet med frys samt en massa konsoller från IKEA, kommer svälja en del grejjer...
(Lister tak/golv kvar)
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Har monterat skjutdörrar från Ikea som är anpassade för Pax garderober, men går att använda med lite modifiering. https://www.ikea.com/se/sv/p/hasvik-skjutdoerrpar-vit-s09177990/
(Finns i två olika höjder, jag körde med den lägre)