Jösses va snyggt.
Är det vanliga måttanpassade täcksidor från ikea eller köpt standard och kapat själv och lika med laminatskivan? Sitter skåpen under maskinerna bara i väggskenan och två fötter på varje skåp?
 
Snyggt!

Skall det inte vara en ventilationsspalt i skivan TM/TT står på? Du har ventilatiospalter i stommarna för att förbättra luftflödet bakom maskinerna. Föreställer mig att det kan ha betydelse för maskinernas livslängd.
 
H Hammarfall skrev:
Vilken dimension har du på lådorna under vitvarorna?
Det är Ikea överskåpslådor b60d60h40 med lådor. Bara å skruva ihop dem och sedan skriva fötter under, den xtra bänkskivan gör det stadigt...
 
  • Älska
Hammarfall
  • Laddar…
putte22 putte22 skrev:
Jösses va snyggt.
Är det vanliga måttanpassade täcksidor från ikea eller köpt standard och kapat själv och lika med laminatskivan? Sitter skåpen under maskinerna bara i väggskenan och två fötter på varje skåp?
Det e standardskivorna jag kapat till, bänkskivorna är måttbeställda.
Skåpen under sitter i väggskenan och har dubbla rader med fötter, dvs totalt 6st fötter två ytterkant och två i mitten och två i ytterkant, blev stadigt och stabilt.
 
  • Gilla
putte22
  • Laddar…
total total skrev:
Hur blir det vibrationer från tvättmaskinen? ljud?

Tänker främst när den kör centrifug och att den står på en skåpstomme som är monterad fast mot vägg.
Inga vibrationer alls faktiskt, stommarna är ju fästade i väggskena och har totalt sex st fötter, stabilt och fungerar klockrent!
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
arneri68 arneri68 skrev:
Snyggt!

Skall det inte vara en ventilationsspalt i skivan TM/TT står på? Du har ventilatiospalter i stommarna för att förbättra luftflödet bakom maskinerna. Föreställer mig att det kan ha betydelse för maskinernas livslängd.
Detta är en bra fråga, jag vet faktiskt inte(är ingen vent spalt i själva bänkskivan de står på, men i stommen är det precis som du skriver.
Har dock luftspalt på ngra cm mellan överliggande bänkskiva och maskinerna...
 
joakim_j joakim_j skrev:
En liten fråga: hur är syllen till bastuväggen fäst i golvet? Den ser ut att stå på klinkergolvet?
Syllen ligger i en plåtregel(ubalk) som är limmad i golvet med sättlim, sitter ordentligt.
 
  • Gilla
eded
  • Laddar…
Detaljbild av golv där kakel möter trälist och svart fuktspärr vid en vägg i ett pågående byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
D Deeler skrev:
Syllen ligger i en plåtregel(ubalk) som är limmad i golvet med sättlim, sitter ordentligt.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
D Deeler skrev:
Syllen ligger i en plåtregel(ubalk) som är limmad i golvet med sättlim, sitter ordentligt.
Snyggt! Jag frågar eftersom jag själv har tänkt att någon gång bygga en bastu i badrummet, enligt "rum i rum"-principen, och då verkar det ju otroligt smidigt att göra på det sättet.

Så har man kanske en chans att ta bort den också om man skulle ändra sig senare.
 
Tapetserat fondvägg i helgen, annars ganska lugnt fn. Målning av väggar är på G samt montering av hyllor i förrådsdelen samt panel i bastun(gran eller asp ) och beställning av glasväggen till bastun.
Renoverad fondvägg med lövmönstrad tapet, oavslutade väggar och renoveringsmaterial på golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Mexihuset och 3 till
  • Laddar…
Bastubygge pågår, väggklätt med träpanel intill kaklad dusch, verktyg och byggmaterial utspridda på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Halvfärdig bastu under konstruktion med kaklade väggar och glasdörr, verktyg och byggmaterial på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Efter längre uppehåll i projektet fortsatte jag idag med bastun som nu bara saknar lavarna...
 
  • Gilla
jockeping och 8 till
  • Laddar…
Hur gör du med tilluft och frånluft i bastun?
 
Hej,
Tilluft kommer in under dörren som börjar fem cm ovan golvet och frånluft går via en stängningsbar ventil uppe på väggen.
Se bilderna...
 
  • Bastu med markerad ventil på övre delen av väggen, träsittbänkar och glasdörr.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett utrymme under en dörr markerat med blått tejp där tilluften kommer in, ovanför ett kaklat golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nybyggt förråd med vit frys och vita IKEA-hyllor för förvaring, grått golv, väggar och tak ej färdigställda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nybyggt vitt förråd med tomma hyllor på väggarna och en frys i hörnet, mörka klinkergolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Liten uppdatering.
Har gjort färdigt förrådet med frys samt en massa konsoller från IKEA, kommer svälja en del grejjer... :)
(Lister tak/golv kvar)
 
  • Gilla
jockeping och 2 till
  • Laddar…
Ikeas vita skjutdörrar monterade som rumsavdelare i en modern inredning med vita väggar och mörkt golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ikea skjutdörrar anpassade som garderobsdörrar visar öppen garderob med hyllor och korgar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vita Ikea-skjutdörrar monterade som rumsskiljare över en öppning, framför en oavslutad inbyggnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Monterade vita skjutdörrar anpassade från Ikea Pax garderober, delvis öppna och visar hyllor inuti.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Uppdatering och tips på prisvärd lösning som skjutdörr.
Har monterat skjutdörrar från Ikea som är anpassade för Pax garderober, men går att använda med lite modifiering. https://www.ikea.com/se/sv/p/hasvik-skjutdoerrpar-vit-s09177990/
(Finns i två olika höjder, jag körde med den lägre)
 
  • Gilla
Tegelväggen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.