4 361 896 läst · 32 081 svar
4362k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Kopplat in filtret provisoriskt..
Åkte till Hornbach med installationsrören från callidusfiltret och från det nya och bad ödmjukt om hjälp för att koppla ihop dessa
5 min senare var jag på väg därifrån med rätt nipplar så ett stort tack till Hornbach backa för hjälpen
Kopplade ihop hemma och något är fel.. inget läcker och det gick smidigt..
Måste ha gjort fel
Eftersom jag inte kopplade in syreaktivatorn idag så lär det lukta ägg men vill se att filtret funkar innan jag går vidare
Hur länge bör man spola för att vara säker på att gammalt vatten är ute ur filtret?
Åkte till Hornbach med installationsrören från callidusfiltret och från det nya och bad ödmjukt om hjälp för att koppla ihop dessa
5 min senare var jag på väg därifrån med rätt nipplar så ett stort tack till Hornbach backa för hjälpen
Måste ha gjort fel
Eftersom jag inte kopplade in syreaktivatorn idag så lär det lukta ägg men vill se att filtret funkar innan jag går vidare
Hur länge bör man spola för att vara säker på att gammalt vatten är ute ur filtret?
Berätta nu för en med kommunalt vatten vad det är för grejer du pysslar med.D09 skrev:Kopplat in filtret provisoriskt..
Måste ha gjort fel
Jag gissar det inte är poolfilter..
Ha ha njut av lyxen med kommunaltFredrikR skrev:
Egen brunn med massor av järn, mangan, humus, surt PH och annat krafs som inte Callidusfiltret fixade så jag har spanat efter ett Kineticofilter ett tag då grannarna haft lyckade resultat med det
Gjorde ett snabbt test och verkar funka.
Då verkar ändå Callidusfiltret vara på ”topp” just nu.
En snabb skiss på hur altanen ska se ut
Ni som har mer erfarenhet än mig... (första altanen för mig)
Hur många plintar/markskruvar behöver vi om vi använder oss av 45×195 som bärlina och skruvreglar ?
Vi tänkte lägga 28×120 trall om det har någon betydelse
Ni som har mer erfarenhet än mig... (första altanen för mig)
Hur många plintar/markskruvar behöver vi om vi använder oss av 45×195 som bärlina och skruvreglar ?
Vi tänkte lägga 28×120 trall om det har någon betydelse
Jag skissar i huvudet!T Tobias Knutsson skrev:
Bygga Trädäck - Spännviddstabell för DummiesT Tobias Knutsson skrev:
https://www.byggahus.se/forum/threads/bygga-traedaeck-spaennviddstabell-foer-dummies.216825/
Du kan klara det mha tabellen här. 45x195 som skruvreglar låter mycket för mig, du ska ju lägga med 60 c/c. Men du vill kanske komma upp i höjd?
Är nu inne på andra veckan med dräneringsjobb och indragning av ny vattenledning från gata. Jag gräver inte själv, men försöker koordinera rörmokare, grävare, ledningsutsättare, personal från vattenverket mm. Sen pågår även diskussioner med arkitekten som ritar på uteplatsen som skall byggas under sommaren. Pust. Hittills är jag imponerad av serviceandan hos de som jobbar på de kommunala verksamheterna typ vattenverket samt av rörmokaren. De löser problemen kvickt och lätt. Härligt!
Diskmaskinen har börjat luta, så jag tog bort sockel för att kolla, det var stödbenen i plast !!! som gett upp efter 3 år. Det blev en egen lösning tills jag fixat nya i ett lämpligare material.
Electrolux om nån undrar.
Plockade även isär fronten för att smörja upp glidbeslagen med silikonfett så man slipper bryta upp luckan.
Electrolux om nån undrar.
Plockade även isär fronten för att smörja upp glidbeslagen med silikonfett så man slipper bryta upp luckan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder