4 363 320 läst · 32 088 svar
4363k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 619 inlägg
Ren tur alltså.
Åkte tur/ retur till Uppsala och plockade upp ett ”kinetico mach 4060mt något” vattenfilter inkl trycktank och bubbelrör/syreaktivator som jag köpte på blocket.
Åkte 1:20, hemma 14:00.. insåg att jag behövde salttabletter.. tur/retur biltema gbg
Väl hemma och tar undan gamla Calidiusfiltret för att testa nya.. medföljande kopplingarna är för korta och de gamla har fel dim..
Får sätta tillbaka det gamla.. pyser ur locket.. tydligen ett litet korn.. töm och testa igen.. nu läcker det från inlopp och sprutar vatten..
Då kommer grabben inspringande och berättar att han bjudit in grannarna..
Står pisseblöt och tittar på han tills han uttrycker.. -jag tror jag går till dom istället..
Åkte 1:20, hemma 14:00.. insåg att jag behövde salttabletter.. tur/retur biltema gbg
Väl hemma och tar undan gamla Calidiusfiltret för att testa nya.. medföljande kopplingarna är för korta och de gamla har fel dim..
Får sätta tillbaka det gamla.. pyser ur locket.. tydligen ett litet korn.. töm och testa igen.. nu läcker det från inlopp och sprutar vatten..
Då kommer grabben inspringande och berättar att han bjudit in grannarna..
Står pisseblöt och tittar på han tills han uttrycker.. -jag tror jag går till dom istället..
Redigerat:
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 723 inlägg
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 723 inlägg
Allvetare
· Västra Götaland
· 10 723 inlägg
Rivit lite i gamla köket.
Först bort med den fasta inredningen.
Sen panelen i taket och väggarna.
Jag har alltid funderat på varför det är en dryg meters skillnad mellan innertaket och golvet på våningen ovanför. Nu vet jag...
Tydligen tyckte man det var för lite plats, så man skapade ett litet förråd. Synd bara att man glömde bort att det kan vara bra med en lucka...
Först bort med den fasta inredningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sen panelen i taket och väggarna.
Logga in
Skapa konto
Jag har alltid funderat på varför det är en dryg meters skillnad mellan innertaket och golvet på våningen ovanför. Nu vet jag...
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Tydligen tyckte man det var för lite plats, så man skapade ett litet förråd. Synd bara att man glömde bort att det kan vara bra med en lucka...
Utlockad av vårvädret. Högtryck på altanen
På med såpa sen. Luktar gott om inte annat. Säg till om ni inte känner doften, kan ha blivit fel vid uppladdningen
På med såpa sen. Luktar gott om inte annat. Säg till om ni inte känner doften, kan ha blivit fel vid uppladdningen
Tagit bort en dörr och rivit en vägg, 2 rum blivit 1
Nytt innertak och nytt golv
Nytt innertak och nytt golv
Våndats länge nog...
Utgångsläget.
Första försöket.. Men nära skjuter ingen hare på fortet.. Vangstycket tog i, blev för tight.
Till sist, rördelarna räckte.
Avloppsångest, men det gick rätt bra smidigt trots allt.
Snart dags för trapp!
Utgångsläget.
Logga in
Skapa konto
Första försöket.. Men nära skjuter ingen hare på fortet.. Vangstycket tog i, blev för tight.
Logga in
Skapa konto
Till sist, rördelarna räckte.
Logga in
Skapa konto
Avloppsångest, men det gick rätt bra smidigt trots allt.
Snart dags för trapp!