4 362 558 läst · 32 081 svar
4363k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 892 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 892 inlägg
Nej, bara flytande tvättmedel (åtminstone var det så i vår i-dosmaskin)
Baserat på mina erfarenheter av idos (i vårt fall Siemens) ser jag två nackdelar:
1) Det finns små dräneringspluggar i bakkant av behållarna, dessa började läcka efter ett par år, enkla att byta ut och inte speciellt dyra men irriterande att det läcker inne i maskinen...
2) vår maskin höll bara (jag tycker ”bara” i alla fall) i 7 år - var iof inte idos som pajade så mer kring BSH:s produkter generellt
Med det sagt - jag rekommenderar varmt automatiskt doserande tvättmaskiner, ingen dealbreaker men väldigt praktiskt och för oss var det självklart att välja en automatdoserande maskin igen, vi valde dock en ”twindos” från Miele denna gång.
/U
Baserat på mina erfarenheter av idos (i vårt fall Siemens) ser jag två nackdelar:
1) Det finns små dräneringspluggar i bakkant av behållarna, dessa började läcka efter ett par år, enkla att byta ut och inte speciellt dyra men irriterande att det läcker inne i maskinen...
2) vår maskin höll bara (jag tycker ”bara” i alla fall) i 7 år - var iof inte idos som pajade så mer kring BSH:s produkter generellt
Med det sagt - jag rekommenderar varmt automatiskt doserande tvättmaskiner, ingen dealbreaker men väldigt praktiskt och för oss var det självklart att välja en automatdoserande maskin igen, vi valde dock en ”twindos” från Miele denna gång.
/U
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Startat upp HQ:n och tagit in granen.
Osäker på pulver, men manuellt flytande kan man dosera om så önskas. Finns två fack, varav ett är i-dos och ett manuellt, så får man välja hur mycket man vill ha från endera i olika delar av cykeln - tex sköljmedel eller manuellt tvättmedel.FredrikR skrev:
Står här i hallen nuC cffol skrev:
Samlar kraft och utfodrar barn, snart ska den ner i källaren.
Husägare
· Klagshamn
· 278 inlägg
Tillbyggare sägs det
· Onsala
· 1 935 inlägg
Idag (eller snarare igår) har jag listat färdigt kring våra fönster (2,6m höga) samt satt upp efterlängtade lamellgardiner! Dagen innan drog elektrikern färdigt elen till spottarna. Faktiskt rätt nöjd med resultatet!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Husägare
· Jönköping
· 5 594 inlägg
Fortsatte på nätverksdragningen idag.
Glömde dock kameran under slang och kabeldragningen. Men drog slang ner till fiberboxen. Ska flytta routern så ska dra nätverkskabel från fiberboxen till garderoben. Samtidigt så är det förberett för när någon av barnen ska ha en dator eller liknande.
Nu på kvällskvisten satte jag dit ett nätverksuttag ,från schneider, bakom tven i vardagsrummet.
Hoppas det blev bra kontakt. Lämnar lite extra kabel i garderoben som man kan dra fram, utifall att.
Man kan aldrig ha för många hål i väggen? Eller?
Glömde dock kameran under slang och kabeldragningen. Men drog slang ner till fiberboxen. Ska flytta routern så ska dra nätverkskabel från fiberboxen till garderoben. Samtidigt så är det förberett för när någon av barnen ska ha en dator eller liknande.
Nu på kvällskvisten satte jag dit ett nätverksuttag ,från schneider, bakom tven i vardagsrummet.
Hoppas det blev bra kontakt. Lämnar lite extra kabel i garderoben som man kan dra fram, utifall att.
Logga in
Skapa konto
Man kan aldrig ha för många hål i väggen? Eller?
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Började förbereda för golvarbete i hallen idag. Klinkers ska bort och ersättas av marmoleum.
Hann flytta möbler, garderob och riva golvlister innan det blev dags för akuten. Inget byggrelaterat, men nu har man upplevt sitt första njurstensanfall
Efter undersökning, provtagning och det fantastiska medlet spasmofen gav de nästan omätbara smärtorna med sig och jag fick åka hem igen. ”Som att föda barn, tyckte sköterskan” - tack till frugan som tog det jobbet
Hann flytta möbler, garderob och riva golvlister innan det blev dags för akuten. Inget byggrelaterat, men nu har man upplevt sitt första njurstensanfall
Efter undersökning, provtagning och det fantastiska medlet spasmofen gav de nästan omätbara smärtorna med sig och jag fick åka hem igen. ”Som att föda barn, tyckte sköterskan” - tack till frugan som tog det jobbet
Ett njurstensanfall måste vara något av det värsta man kan vara med om.. som att någon hugger en med kniv.K Kjell_G skrev:Började förbereda för golvarbete i hallen idag. Klinkers ska bort och ersättas av marmoleum.