K Kjell_G skrev:
Gips dämpar bra - hög densitet på det. Har jag läst iaf. Du har ju reglar på plats nu
Antingen är jag under eller över taket så jag behöver inte ljudisolera här, bara dämpa bongotrummljudet. Biorummet är ljudisolerad så det räcker vid filmtittandet.
 
  • Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Antingen är jag under eller över taket så jag behöver inte ljudisolera här, bara dämpa bongotrummljudet. Biorummet är ljudisolerad så det räcker vid filmtittandet.
Och det kommer inte att bo någon annan i huset i framtiden som är fler än en i familjen? ;-)
 
Anna_H Anna_H skrev:
Och det kommer inte att bo någon annan i huset i framtiden som är fler än en i familjen? ;-)
Det är väl inte mitt bekymmer ... fast vi är ju två:thinking:

Så, lite nyårsshopping idag. Isolering och gles till mellanbjälklaget så lite dämpat blir det. I vanlig ordning hade ngn fyllt släpet med skräp och inte tömt så det blev två vändor till Hornbach. Bra att veta, det går in 5 balar isolering i en passat :)

Balar av isolering staplade utomhus bredvid en byggnad, i snöig miljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
AndersPS och 3 till
  • Laddar…
A
TeroM TeroM skrev:
Det är väl inte mitt bekymmer ... fast vi är ju två:thinking:

Så, lite nyårsshopping idag. Isolering och gles till mellanbjälklaget så lite dämpat blir det. I vanlig ordning hade ngn fyllt släpet med skräp och inte tömt så det blev två vändor till Hornbach. Bra att veta, det går in 5 balar isolering i en passat :)

[bild]
Fem balar?!? Det är imponerande.
 
R
TeroM TeroM skrev:
Det är väl inte mitt bekymmer ... fast vi är ju två:thinking:

Så, lite nyårsshopping idag. Isolering och gles till mellanbjälklaget så lite dämpat blir det. I vanlig ordning hade ngn fyllt släpet med skräp och inte tömt så det blev två vändor till Hornbach. Bra att veta, det går in 5 balar isolering i en passat :)

[bild]
Fint skräp som ligger på kärran...
 
R RapidSledge skrev:
Fint skräp som ligger på kärran...
Ja, jo, allt är inte skräp då en del av dagens shopping fick mellanlanda där ...
 
Scouten skrev:
Fem balar?!? Det är imponerande.
Det tyckte de andra på Hornbach med när de såg mig pressa in sista balen. Skulle nog få plats med en till om man knölade in den på passagerarplatsen men då skulle sikten till höger bli ngt begränsad ...
 
  • Gilla
  • Haha
JanneJanne123 och 2 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Det tyckte de andra på Hornbach med när de såg mig pressa in sista balen. Skulle nog få plats med en till om man knölade in den på passagerarplatsen men då skulle sikten till höger bli ngt begränsad ...
Det där med isolering är lite lurigt. Brorsan packade in några balar i sin dåvarande kangoo. Var ett rent helvete att få ut dom igen när de legat en dag i skuffen och svällt.
 
  • Haha
  • Gilla
johel572 och 3 till
  • Laddar…
Ok.. Inte bara idag då det tog lite längre tid..
Listat, lagt golv och tapetserat dotras rum:
Renoverat rum med trägolv, grå vägg, vit tegeltapet och vit radiator under fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hon har valt tapet själv.
 
  • Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Slitit uppåt idag.

Takbjälkar och isolering i blottlagt tak under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 2 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Slitit uppåt idag.

[bild]
Jag lider med dig :(.

Jag är äntligen klar :)

Isolering på tak med synliga träbjälkar och plastfolie, stege i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 2 till
  • Laddar…
Trots att jag bilat i över en timma kom jag inte många meter
 
  • Renoveringsarbete i rum med borttaget golv, stege och bilhammare syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Plastat klart taket och börjat slipa lite takstolar. Imorgon blir det gles :)

Plastad byggtaksisolering med logotyper och en delvis slipad träbalk, byggdetalj synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Plastfolie på tak med slipad takstol och synlig elinstallation i ett pågående byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på en delvis slipad takstol med plastövertäckt tak i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fia_mstd och 1 till
  • Laddar…
Mindre jobb idag.

Angrep dosan som numera inte har ngn vägg att sitta i, men som alltid träffar mig när jag går förbi

Renoveringsarbete med exponerade isoleringsskikt i taket och en värmepumpslang som installerats i ett hem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Blott ett minne numera.

Renoveringsarbete med nyisolering i tak, VP-slangar och öppna träbjälkar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Dosan var för termostaten till elementen i vardagsrummet men avskaffad seda länge, bara matningen till kvarvarande elementet som nu går direkt och kommer att dras ur när golvvärmen kommer på plats.

Tryckte upp resten av isoleringen i mellanbjälklaget och passade på att dra slang till ett nytt uttag då det är ont om dessa längs denna vägg. Borrade ett hål i hammarbandet precis innanför gipsskivan och för rotdosa, petade i Cable Scout pinnar

Renoveringsarbete med exponerat mellanbjälklag, isolering, och installationsarbete på en vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och vips så var vp-slangen på plats

Elverktyg, handskar och Cable Scout vid hål i golv och vägg för elinstallation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fia_mstd och 3 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Mindre jobb idag.

Angrep dosan som numera inte har ngn vägg att sitta i, men som alltid träffar mig när jag går förbi

[bild]

Blott ett minne numera.

[bild]

Dosan var för termostaten till elementen i vardagsrummet men avskaffad seda länge, bara matningen till kvarvarande elementet som nu går direkt och kommer att dras ur när golvvärmen kommer på plats.

Tryckte upp resten av isoleringen i mellanbjälklaget och passade på att dra slang till ett nytt uttag då det är ont om dessa längs denna vägg. Borrade ett hål i hammarbandet precis innanför gipsskivan och för rotdosa, petade i Cable Scout pinnar

[bild]

Och vips så var vp-slangen på plats

[bild]
Du har ju bättre hjälpmedel än vad jag har på jobbet :surprised:
 
  • Gilla
Andreas_kalmar och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.