Nä, det är ju så att fyndar man in lågprissortimentet får man vara beredd på att gå på en och annan mina...:)

Som någon tidigare sa här - kvaliteten kan vara rätt ojämn på de kinesiska lågprismärkena. Jag kan bara vittna för min såg och den är riktigt bra.

Jesca!
Kul med ytterligare nybyggare i Umeå! :D Har byggt på Tomtebo (eller skall kanske säga bygger då det aldrig verkar ta slut ;))

Jag har under byggtiden införskaffat diverse verktyg och slutsatsen är nog till slut att satsa på kvalitetsmärken! De billigare fungerar inledningsvis men efter något års nötande ger de upp på ett eller annat sätt. Har själv en Dewalt DW707 sen drygt två år tillbaka och den fungerar klockrent (snygga snitt även på målade lister) trots ihärdig användning. Jag köpte med en ställning med förlängningsbord som också varit bra. Nackdelen är att den inte gerar över 45 grader. Tror att det förändrats på nyare versioner ???
Kom ihåg att arbetet blir så mycket enklare och roligare med bra verktyg! Håll ögonen öppna efter specialerbjudanden. Köpte en batteridriven cirkelsåg idag för 500 kr (ord ca 2.000kr) :surprised:

Det blev en för 895:- från JULA!
Jag skäller på dig om det bara är skit KarlXII!! :p

Uh-oh! ;)

Perfa...nu kan jag starta en ny försäljning av mina Boschklingor.... 8)

Köpte något liknande idag på KRAUTA för 995:- 1800W motor men med en 80 tandad klinga. Funkade bra för golvläggningen ger mig på listeriet senare.

Var förbi ett annat byggvaruhus lite senare som hade DeWalt och det är ju en stor skillnad i kvalitet på släde och så, men för de tusenlappar som skiljer kan man ju göra annat. Tänker ju bara ha sågen till de lister som jag har i huset

MathiasS skrev:
Perfa...nu kan jag starta en ny försäljning av mina Boschklingor.... 8)
Ja dom lär väl passa till jula-snik-billighetssågen som handen i handske................. ;) det är ju ungefär samma skit ;D

Claes skrev:
Tänker ju bara ha sågen till de lister som jag har i huset
´

och det är kanske inte så noga :D

Jesca_j, har du provkört?

Nee....jag skickade efter och har inte fått paketet ännu! :p
I paketet ligger det annat godis också, bland annat en motorsåg! :D *bruuuuum-bruuuuuum-BRAAAAAAAK* :p

Jesca_j skrev:
I paketet ligger det annat godis också, bland annat en motorsåg!
kanon, den kan du ju ha att gira lister med om kap/giren skulle gå sönder ;D ;D

Jesca_j skrev:
Njaaa....det är mer bara känslan av köpa något som verkligen funkar på Rusta....men de kanske har några pärlor också! :p Gjorde tabben att försöka använda Bruksbos lilla slip för att putsa ner tapetskarvar.......handtaget vibrerade 100gånger mer än slippapperet, som lossnade hela tiden! Papperskorgen direkt.... :D

Synd bara att det inte finns JULA i Umeå, det blir dyrt att beställa.....nästan samma pris som på Rusta.
Köpte en ETC slip på Ö&B där också papperet som inhandlades samtidigt vägrade sitta kvar.
Provade då ett annat papper (till den gamla blåa B&D med lagerhaveri) och då funkade den kanon. Inga problem med att det pappret lossnade.

Jag har en Bosch GCM10s.
Grym kvalitet, i linje med Makita.
Den upplevda kvaliteten slår DeWalt.
Mycket lätt att ställ om vinklar på.

Enda dåliga hittils är att en gänga pajjade till säkerhetsskyddet.

Det som är så bra med Bosch är att man VET att de aldrig gör en dålig maskin.
/Thrax

thrax skrev:
Jag har en Bosch GCM10s.
Grym kvalitet, i linje med Makita.
Den upplevda kvaliteten slår DeWalt.
Mycket lätt att ställ om vinklar på.

Enda dåliga hittils är att en gänga pajjade till säkerhetsskyddet.

Det som är så bra med Bosch är att man VET att de aldrig gör en dålig maskin.
/Thrax
Äntligen en som vet vad han pratar om ! bowdown.gif BOSCH!!!

Thrax, du har väll sett till att skaffa en sån här till din såg:

bosch008.jpg

...så att du kan göra kirurgsnitt med sågen..... :)

Köp en dewalt så får du kirurgsnitt med din vanliga klinga och slipper bli pålurad en massa dyr extrautrustning ;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.