pappskallen skrev:
Köp en dewalt så får du kirurgsnitt med din vanliga klinga och slipper bli pålurad en massa dyr extrautrustning ;)
Bildbevis tack!
 
Visst, bättre än hyvlat!!! skulle kunna gira boschen i två delar.........IMAG0003.JPG


Behåller den bara nån dag, marlene lackar väl ur när jag tar allt hennes utrymme i cyberrymden
 
Vad ska det där föreställa - en solförmörkelse? ;D
 
Tssss.

konst på hög nivå, en Dewaltgirad list till en topp list för bröstpanel (Ok med taskig kamera) resultatet blev så bra att polar´n trodde jag maskinpolerat den....... såg ut som en nypolerad GT3........
 
pappskallen skrev:
Tssss.

konst på hög nivå, en Dewaltgirad list till en topp list för bröstpanel (Ok med taskig kamera) resultatet blev så bra att polar´n trodde jag maskinpolerat den....... såg ut som en nypolerad GT3........
Du vet, tar man det försiktigt går det att få ett skarp skär även med en 24-taggare. Skillnaden mot 80-taggaren är att med den senare blir det skarpt iprincip hur fort man än fäller sågen.....:=)
 
Stressade boschägare kan vi vara utan........ ;D ;D
 
Kolla mitt senaste "fynd" hos Clas Ohlsson 347,50:- 8)

1.jpg
 
Sedärja........ Boschen har fått sig en konkurrent...... ;D ;D
 
De ligger väl i samma segment ungefär ....
 
Nyss hemkommen med mitt livs första skruvdragare, så har även jag nu börjat leta gerersåg. Kollade in DW707 hos Bauhaus, men tyckte den kändes svårjobbad och vinglig.

Hittade däremot en Electra Beckum (metabo) KGS 255 för 3995 kr som kändes bra i handen. Någon som har erfarenhet av det märket?

http://www.metabo.com/eb/com/en/pro...aws/crosscutandmitresawkgs255_0102550000.html

Har även funderat på en kombinationssåg, t.ex. DeWALT DW 711. Något att ha?

240749_c.jpg
 
Fasting65 skrev:
Jag kan väl puffa för DeWalts sågbord. 742 eller något sådant...
Var köpte du den? Och vet du vad skillnaden är mot 743 (förutom en prisskillnad)?
 
Jag tror inte på dessa kombinationssågar liknande den på bilden. Sågbordet är för litet för att fungera annat än till finsnickerier i små dimensioner. Köp ett bra sågbord och en bra kap istället.
 
thrax skrev:
Jag har en Bosch GCM10s.
Grym kvalitet, i linje med Makita.
Den upplevda kvaliteten slår DeWalt.
Mycket lätt att ställ om vinklar på.

Enda dåliga hittils är att en gänga pajjade till säkerhetsskyddet.


Det som är så bra med Bosch är att man VET att de aldrig gör en dålig maskin.
/Thrax
Har precis lämnat in en ny Bosch borrmaskin (grön) där chucken var så sned/vind att det inte gick att borra med den. Möjligen att den skulle funkat som visp :(
 
Ubbe skrev:
Har precis lämnat in en ny Bosch borrmaskin (grön) där chucken var så sned/vind att det inte gick att borra med den. Möjligen att den skulle funkat som visp :(
Det är ju det jag säger....bosch kan allt! ;D
 
Konsulten skrev:
Kollade in DW707 hos Bauhaus, men tyckte den kändes svårjobbad och vinglig.
Antagligen skit bakom sågen ;D ;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.