Jag lägger bara en presenning över, sprutar på lite 5-56 på kontaktytorna och plockar in trafon.

Gör inget särskilt. Drar ur kontakten till trafon. Stationen står som vanligt under en " hundkoja". Klipparen ( med batteriet uttaget) förvaras i frostfritt förråd.

Kört igång "Åke" och han fungerar perfekt. 95% i batteriet efter ca 5 månader i förvaring inomhus.

Samma här. Larry är igång. Ca 90% batteri efter förvaringen.

Jag börjar misstänka att regnsensorn har gett sig på min WG791E.1. Har för mig att man kunde gå in i någon meny där ´man såg status på sensorerna, nån som vet mer om detta?

Har för mig att man tar ut den ur laddaren och håller inne "2".

Corpes Corpes skrev:
Jag börjar misstänka att regnsensorn har gett sig på min WG791E.1. Har för mig att man kunde gå in i någon meny där ´man såg status på sensorerna, nån som vet mer om detta?
Hur många har en fungerande regnsensor?
Min fungerade i ca.3,5 månader sedan har de inte kunnat/velat få igång den igen?

Kanske bara strunta i regnsensorn vara eller icke vara och låta Worxen tuffa på i ur och skur?

Min fungerar. I Lördags gick den ut som den skulle kl 16.00 för att gå tillbaka till laddstationen igen efter halv timme. Då hade det börjat smådugga och det stod "Regn" i displayen.

Var i landet bor ni som redan har börjat köra era klippare?

• Gilla
nissenhj
  • Laddar…
J jonaslatt skrev:

Norr om gbg. Har dock stoppat min igen pga altanrenovering.

J jonaslatt skrev:
Skåne och jag behöver inte köra ännu!

Södra Skåne. Efter lite regn börjar det ta fart. Lite Yara Mira så behövs det verkligen!

Någon som vet skillnaden på 2.61 mot 2.66 firmware?

2.61 hade väl ett fel (som jag hade i alla fall) att maskinen stod och pep i laddstationen när det regnade.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.