284 062 läst · 1 041 svar
284k läst
1,0k svar
Fiskalsgatan - ett ständigt pågående projekt
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kattbarriär
Det händer mycket när man har en katt i huset. Snart är det dags för målning i vardagsrummet och det känns som en dålig kombination med en nyfiken katt. En ytterst enkel kattbarriär sattes ihop och upp i källartrappan.
För att vara riktigt säker på att han inte kan hoppa/klättra ut har vi satt upp ett sidoskydd så det blir helt stängt.
Imorgon kommer målaren, och idag beställde jag 100 kvm golv. Leverans lagom tills rummet är målat.
Miljöbild på golvet från leverantören Holse & Wibroe, ett bambugolv "Extreme carboniserat". Tittade på och föll för detta golvet redan när huset köptes.
Logga in
Skapa konto
Miljöbild på golvet från leverantören Holse & Wibroe, ett bambugolv "Extreme carboniserat". Tittade på och föll för detta golvet redan när huset köptes.
Målningen är påbörjad. Första dagen gav en massa förbrukad spackel och spärrmålning av takstolarna.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Haha, man skulle kunna tro det, men nej. Förklaringen är att det är en skjutdörr bakom, och efter att ha satt några har jag försökt hitta olika metoder för att få det så stabilt som möjligt.TeroM skrev:
Detta är det bästa försöker än så länge, då vi satt en osb-skiva längst in "inuti" karmen och sedan limmat+skruvat fast gips utanpå. Kort skruv, så den inte går igenom
Måste berömma danskarna, jag betalade golvet igår vid 23.55 och idag ringde de och berättade att betalningen hade kommit fram och stämde av leveransen. Så nästa vecka, torsdag eller fredag, bör det komma golv.
Jag har handlat från http://www.holseogwibroe.dk/TeroM skrev:
De skickar gärna provbitar utan kostnad, så man kan känna på det. De har utöver golv även bänkskivor, lister och fanér i bambu.
Själv köpte jag våtrumsmatta från ett företag som ligger 5,5 mil bort, tog 6 dagar att få hem den :-SAndersPS skrev:
//MrS
Logga in
Skapa konto
En stor bil är bra att ha
En stor bil (som man dessutom inte är alldeles för rädd om) är ett måste när man renoverar hus. Komplettera det med ett släp så blir det riktigt bra – tillsammans med mina två bröder delar vi på ett släp, vilket fungerar riktigt bra och dessutom blir det lite mer prisvärt.
Logga in
Skapa konto
Har faktiskt lyckats få in ett helt kylskåp, 180 cm fullhöjd, och stänga bakluckan!