richardtenggren
Inte för att vara den, men vår traktor (V70) slukar en 105cm säng med stängd lucka, dock med en något framförflyttad körställning ;)

Får man veta ungefärligt pris på golvet?:)
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
Golvet kostar ganska exakt 445:- / kvm inkl moms och frakt till Sverige.
 
Ett kapsejsat skepp vid kajen med containerlast som tippat över i vattnet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Problem med logistiken - ibland går det för fort

Beställde golvet till ovanvåningen förra veckan och var tydlig med att jag vill få leveransen torsdag eller fredag denna veckan.

"Inga problem" tyckte dansken, det tar tid innan det kommer till Sverige, och sen ringer de dig och bestämmer dag för leverans.

I morse ringde telefonen "Ja, jag är en 7 - 8 minuter från Fiskalsgatan nu..."

Han lät inte helt glad när jag inte kunde ta emot leveransen, har inte heller hört någon mer, men mina pallar stod i vart fall inte ute i regnet när jag kom hem...
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Renoveringsarbete i rum med synliga takstolar, målarfärg, verktyg och byggmaterial på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Idag när jag kom hem var det febril aktivitet med både slipning och i andra ändan målning. Det börjar ta sig!

Renoveringsarbete på en vind med vita takstolar, slip- och målningsmaterial synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag är glad att vi inte gick på idén att ersätta takstolarna med en stor limträbalk tvärt genom rummet. Takstolarna tillför så mycket karaktär (och huvudbry) och lyfter verkligen rummet.
 
  • Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
AndersPS AndersPS skrev:
[bild]

Problem med logistiken - ibland går det för fort

Beställde golvet till ovanvåningen förra veckan och var tydlig med att jag vill få leveransen torsdag eller fredag denna veckan.

"Inga problem" tyckte dansken, det tar tid innan det kommer till Sverige, och sen ringer de dig och bestämmer dag för leverans.

I morse ringde telefonen "Ja, jag är en 7 - 8 minuter från Fiskalsgatan nu..."

Han lät inte helt glad när jag inte kunde ta emot leveransen, har inte heller hört någon mer, men mina pallar stod i vart fall inte ute i regnet när jag kom hem...
Bilden måste vara från Freeport i Monrovia, tycker mig känna igen fartyget. Slut på off topic.
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
O olomar skrev:
Bilden måste vara från Freeport i Monrovia, tycker mig känna igen fartyget. Slut på off topic.
Haha!
 
Renoveringsrum med skyddade fönster, stege och verktyg, förberett för takmålning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fönstren är täckta inför att taket ska sprutmålas, nu görs den sista slipningen innan det är dags...
 
Bor du i kaoset eller slipper du det?
 
fgo fgo skrev:
Bor du i kaoset eller slipper du det?
Jag bor i det, men det är faktiskt inte så mycket kaos. Bor för närvarande i mitt sovrum i källaren, det är lite som studentliv, 30 kvadrat med toalett i korridoren. :)
 
  • Gilla
RmK_71
  • Laddar…
Härligt ;)
Hoppas du kan koppla av från renoveringen ibland. Har märkt själv att man måste pausa ibland för att återfå motivationen.
 
  • Gilla
Biggie
  • Laddar…


Nu är det dags för takmålning, och det går undan!
 
  • Gilla
kalle55
  • Laddar…
fgo fgo skrev:
Härligt ;)
Hoppas du kan koppla av från renoveringen ibland. Har märkt själv att man måste pausa ibland för att återfå motivationen.
Absolut, jag lever ju ensam (om man inte räknar katten, men han är bara på besök) och kan ha det lite kaosigt runtom mig. Bestämde tidigt efter separationen att jag skulle undvika att bli en sån som jobbar 24/7 och har tvärt om valt att ta det lugnt och låta det ta tid.

Det hade inte gått att göra så om man haft barn eller ens ett förhållande, men så som mitt liv ser ut för tillfället går det bra.
 
  • Gilla
garvin och 1 till
  • Laddar…
Träpallar staplade i ett hörn av en källare med vita kakelväggar och betonggolv, förberedelse för golvläggning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


I källaren har jag fått flytta undan både kyl och frys och röja bort lite skåp för att få plats att få in golvet. Inte minst mina källarfönster stod i vägen, och jag kan ju bara säga att de är tunga!

Jag har beställt så att det ska räcka även till kommande rum, istället för att riskera att min typ av golv inte längre säljs. Drygt 40 kvm kommer att hamna här.


Källare med staplade golvplattor och träplankor, rörigt med byggmaterial och skåp längs väggen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Resten av golvet ska läggas om 2 veckor, så det får visa i rummet bredvid vardagsrummet.
 
En pall med kartonger rullas av en lastbil, viss skada synlig på förpackningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det ser tungt ut när pallen rullar av lastbilen.


Stora byggmaterialpallar står framför ett hus på en gata, inplastade och redo att flyttas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En och en halv pall senare står de där på gatan. Som tur är har jag en egen palldragare, så det gick faktiskt att dra in dem till ytterdörren.


Skadad pall med trämaterial synlig genom trasig plastförpackning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Några paket hade fått mindre skador, men ingenting som påverkade innehållet.
 
Några mörkbruna trägolvplankor utlagda på ett underkonstruktionsgolv i ett pågående byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Provbit golv

Det var svårt att inte slita upp ett paket och lägga ut några plankor på golvet. Ser riktigt bra ut mot mina vita väggar...
 
  • Gilla
EliasL och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.