64 276 läst · 764 svar
64k läst
764 svar
Handikappanpassning när du renoverar - allmän diskussion
Nu hänger jag inte med på exakt vad du syftar på, eftersom du skriver "här" istället för att nämna vad exakt du syftar på.Nyfniken skrev:
Men när du ändå tar upp försäkringar, så kan man väl låta försäkringen stå för handikappanpassningen OM och NÄR man behöver det i så fall, så slipper vi handikappanpassa många gånger helt i onödan?
Jag måste ha missat ditt 'bevis'. Är vi överens om att byggkostnad och tomtpriser är olika saker?H hul skrev:
I övrigt är det ju dumt att diskutera byggnation av hyresrätter i Stockholm eftersom det är lika sällsynt som enhörningar.
haha. du får använda ditt kreativatänkande därMartin_B skrev:Nu hänger jag inte med på exakt vad du syftar på, eftersom du skriver "här" istället för att nämna vad exakt du syftar på.
Men när du ändå tar upp försäkringar, så kan man väl låta försäkringen stå för handikappanpassningen OM och NÄR man behöver det i så fall, så slipper vi handikappanpassa många gånger helt i onödan?
nä hur kan de var olika saker?Nyfniken skrev:
de går ju hand i hand.
men skit i om de är hyresrätter eller inte.
samma princip är ju överförbart på bostadsrätter med självklart.
desto större lägenheten = dyrare lägenhet
Jag syftar i första hand på byggnation av familjevillor och utbyggnad av dessa, inte stora lägenhetskomplex.henke_benke skrev:
Men samma sak skulle man ju kunna applicera på villor också egentligen. Skall alla som nu bygger bli tvungna att installera hiss i sina hus?
Annars är det ju orättvis mot handikappade de inte kan få vistas på alla plan i huset, bara på bottenvåningen.
Men det är väl en jävla skillnadS scim skrev:
Bälte och airbag kan hindra dödsfall eller att människor blir handikappade.
Hur många handikappade dör per år, av att inte samtliga bostäder är handikappanpassade? Hade gärna velat ha en siffra där, om inte annat en ungefärlig sådan.
Hittar du så lite som ett fall så kommer jag att erkänna att ditt argument här ovan håller
jag har väl aldrig velat ta bort schakt?henke_benke skrev:
Dessutom vill varken jag eller Martin_B ta bort alla anpassningar utan snarare minimera och effektivisera.
Vissa grejer är onödigt och går att anpassa senare och de ska man inte göra vissa saker vill alla ha och är dyrt att göra efter så som hiss så de ska sjävlklart vara med
Du är medveten om att jag citerade exakt det du skrev tidigare va? Skyll inte på mig att du har värdelösa exempel.Martin_B skrev:Men det är väl en jävla skillnad
Bälte och airbag kan hindra dödsfall eller att människor blir handikappade.
Hur många handikappade dör per år, av att inte samtliga bostäder är handikappanpassade? Hade gärna velat ha en siffra där, om inte annat en ungefärlig sådan.
Hittar du så lite som ett fall så kommer jag att erkänna att ditt argument här ovan håller