4 368 296 läst · 32 113 svar
4368k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Idag har jag krupit runt på vinden och klätt in alla elrör med metallnät, för att göra de mindre åtråvärda att gnaga på för möss etc.
Passade samtidigt på att kasta ut alla getingbon, nu när de är tomma.
Passade samtidigt på att kasta ut alla getingbon, nu när de är tomma.
Fixat ventilationen från badrummet.
Påstick på ventilationen från tvättstugan i källaren efter instruktion från en bekant i branchen
I nästa vecka kommer en från dennes firma och kondens-isolerar rören.
Påstick på ventilationen från tvättstugan i källaren efter instruktion från en bekant i branchen
I nästa vecka kommer en från dennes firma och kondens-isolerar rören.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Fortsatt att gipsa i hallen så nu är det bara några små passbitar kvar runt städskåpet innan jag kan gå på ”andra våningen”.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Snyggt
Vet dock inte om jag vågar visa sambon köket...
Känns som jag åker på en massa extrajobb dock skulle jag kanske få köpa en sänksåg till projektet
Vet dock inte om jag vågar visa sambon köket...
Känns som jag åker på en massa extrajobb dock skulle jag kanske få köpa en sänksåg till projektet
Lexington skrev:
Okej då, fuskar lite för det här var inte idag men senaste tre dagarna har jag ägnat åt att städa och göra sånt där småfix som aldrig blev klart....
Knivlisten uppsatt i köket (efter 3 år)
Underskåpet till kommoden uppskruvad (inte lika långt efter, badrummet i övrigt blev klart i augusti)
Patchpanel nummer två kopplad (tror det är 2 år senare).
Därutöver har tvättstugan fått torkställningen uppsatt men det hade jag ingen bild på. Utlösande faktorn? Stundande fiberinstallation gjorde att jag tog tag i nätverket och skulle sätta upp accesspunkter och insåg då att nätverkskablaget till ena accesspunkten låg ihoprullad på översta hylla i skafferiet och inte blivit framdraget till slutlig plats
Frågan är om 2018 blir året när alla smådetaljer i gamla projekt blir avslutade eller vad för stort som sätts igång då?
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Underskåpet till kommoden uppskruvad (inte lika långt efter, badrummet i övrigt blev klart i augusti)
Logga in
Skapa konto
Därutöver har tvättstugan fått torkställningen uppsatt men det hade jag ingen bild på. Utlösande faktorn? Stundande fiberinstallation gjorde att jag tog tag i nätverket och skulle sätta upp accesspunkter och insåg då att nätverkskablaget till ena accesspunkten låg ihoprullad på översta hylla i skafferiet och inte blivit framdraget till slutlig plats
Frågan är om 2018 blir året när alla smådetaljer i gamla projekt blir avslutade eller vad för stort som sätts igång då?
Husägare
· Västernorrland
· 2 494 inlägg
Dela gärna med dig av ditt nätverks bygge i den didikerade tråden om detC Cicaro skrev:Okej då, fuskar lite för det här var inte idag men senaste tre dagarna har jag ägnat åt att städa och göra sånt där småfix som aldrig blev klart....
[bild]
[bild]
[bild]
Självbyggare
· Stockholm
· 2 695 inlägg
Burit 1 ton med golvspånskivor från vändplanen in i utbyggnaden, synd bara att alla ska upp till övervåningen samt hälften av dem ska till andra delen av utbyggnaden...
Roat mig förstklassigt idag.
Först...
Tog ca 1mån att handla hem dörrfodret..
Har varit på bygghandeln x antal ggr men tydligen inte fått med mig hem..
Sen inventera garaget och listförrådet..
Och se på f_n, det som fanns målat och klart borde räcka.
Så klart blev det på det berömda håret när 3:e fönstret skulle göras klart. Fick ihop det, blev inte min tightaste listning, skev och kort bit och inga fler livlinor är ingen bra kombination.
Nu tänker jag tvaga min trötta kropp och sprätta den burken som syns på dörrfoderbilden. (Lervig - Supersonic).
Först...
Logga in
Skapa konto
Tog ca 1mån att handla hem dörrfodret..
Har varit på bygghandeln x antal ggr men tydligen inte fått med mig hem..
Sen inventera garaget och listförrådet..
Och se på f_n, det som fanns målat och klart borde räcka.
Logga in
Skapa konto
Så klart blev det på det berömda håret när 3:e fönstret skulle göras klart. Fick ihop det, blev inte min tightaste listning, skev och kort bit och inga fler livlinor är ingen bra kombination.
Nu tänker jag tvaga min trötta kropp och sprätta den burken som syns på dörrfoderbilden. (Lervig - Supersonic).
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 161 inlägg
Nja, behöver dom vara det?13th Marine skrev:
Paren är tvinnade olika hårt i kabeln för att minimera interferens och överhörning mellan paren och om du längmäter paren skiljer det märkbart på längden även på kortare längder. Det viktiga är att det inte paren är upptvinnade mer än nödvändigt.
Det är sambon som fixat, hjälpte bara till med ”bänkskivan” o hopsättning.T Tobias Knutsson skrev:
Du får lägga upp det snyggt!
- Älskling, jag åker o köper guld och grå färg och lite dekorplast, kanske en sänksåg också, vill du ha lite blommor också när jag ändå är ute?
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 161 inlägg
De måste väl egentligen inte det, kommer inte ihåg hur pass matchade de ska vara.