3 390 951 läst · 18 251 svar
3391k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Lyckades klämma några timmar på förnatten, som vanligt. Ben grovsågade, två sidor hyvlade i rät vinkel. Resterande dimensionering gör jag nog på bordssågen, testade med en och det verkar funka.
Kände att jag behövde en klick yxarbete också, så jag strippade ännu ett biltema-skaft på lack.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kände att jag behövde en klick yxarbete också, så jag strippade ännu ett biltema-skaft på lack.
@Hedens Hittar ingen märkning på det. Är farsans, och han visste inte exakt vilket det var. Dock från axminster, så något i stil med detta:
http://www.axminster.co.uk/axminster-trade-vices-quick-release-woodworker-s-vice-ax974269
Tog några fler bilder åt dig.
http://www.axminster.co.uk/axminster-trade-vices-quick-release-woodworker-s-vice-ax974269
Tog några fler bilder åt dig.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Verktygstokig
· Halland
· 7 547 inlägg
@badtastex @Frustrator Inte så mycket att se egentligen, men här är en bild till.
Som sagt inte mitt bord, även om jag vet med i utvecklandet och byggandet.
Saker jag gillar:
- storleken, 240x90cm ger en rejäl arbetsyta.
- bänktången
- förvaring i bänken, (stämjärn, layout-prylar)
- frånvaron av hål på en del av bänken
- fastspänningsmöjlighet på framsidan av bänk
Saker som jag inte gillar:
- placeringen av tången, den sitter som synes inte hela vägen ut i hörnet.
- hålen, dessa gjordes inte tillräckligt noggrant så man kan dels inte lita på vinklarna, och dels är många hål lite för stora så mft-kompatibla dogs glappar
- för lite utrymme på sidorna, skulle hellre haft den lite mindre och kunnat stå bra på sidorna.
Logga in
Skapa konto
Saker jag gillar:
- bänktången
- hålen, dessa gjordes inte tillräckligt noggrant så man kan dels inte lita på vinklarna, och dels är många hål lite för stora så mft-kompatibla dogs glappar
- för lite utrymme på sidorna, skulle hellre haft den lite mindre och kunnat stå bra på sidorna.
Medlem
· Västerbotten
· 132 inlägg
Är i stånd att bygga ihop en del snickeriinredning och då är erfarenheter som dina bra att ha i åtanke. Hade tänkt att göra hål för dogs på hela ytan. Alternativt kan man lägga en tunn unitskiva på toppen när man vill slippa hålen.jonmo skrev:@badtastex @Frustrator Inte så mycket att se egentligen, men här är en bild till.
[bild]
Saker jag gillar:
- bänktången