4 370 143 läst · 32 120 svar
4370k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Efter alla åtgärder och renoveringar på din fastighet och bostadshuset du gjort under alla år, så måste allt vara i toppklass. Nu kanske det är dags att sälja (eftersom du inte trivs där) och köpa en fastighet du känner för och vill bo i.Y Yrrol skrev:
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 495 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 495 inlägg
Jag har länge gått och irriterat mig på att tvål-dispensern har släppt i en svets (bara punktat) som håller flaskan på plats undertill.
När en remskiva sprack på min Stiga Park (cirkulär spricka!) för ett tag sen var jag nere med klipparen hos grannen. Han hade en gasfri svets som imponerade mig djupt. Inget fint märke, köpt på Jula, men den gjorde det den var till för. Så jag köpte mig en liknande på Biltema för 1399:-. Skönt att slippa gasen, med allt vad det innebär, för en amatör som jag!
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Svets-och-lodning/Svetsar/Svets-MIG-90-2000022912/
Oj så fint det blev för att vara den första svetsen med MIG sen nionde klass. Man kan knappt tro det är sant. Ett lager kallgalv och det fick räcka som ytbehandling.
Men det är kanske som min svetslärare från gymnasiet alltid tjatade om: Kan man svetsa med gas så kan man svetsa allt. Grunderna är det samma.
Jag är imponerad själv även fast ni andra proffs antagligen sågar detta totalt!
När en remskiva sprack på min Stiga Park (cirkulär spricka!) för ett tag sen var jag nere med klipparen hos grannen. Han hade en gasfri svets som imponerade mig djupt. Inget fint märke, köpt på Jula, men den gjorde det den var till för. Så jag köpte mig en liknande på Biltema för 1399:-. Skönt att slippa gasen, med allt vad det innebär, för en amatör som jag!
http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Svets-och-lodning/Svetsar/Svets-MIG-90-2000022912/
Oj så fint det blev för att vara den första svetsen med MIG sen nionde klass. Man kan knappt tro det är sant. Ett lager kallgalv och det fick räcka som ytbehandling.
Men det är kanske som min svetslärare från gymnasiet alltid tjatade om: Kan man svetsa med gas så kan man svetsa allt. Grunderna är det samma.
Jag är imponerad själv även fast ni andra proffs antagligen sågar detta totalt!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Fixat till det sista i hallen
Husägare
· Jönköping
· 5 594 inlägg
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 213 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 213 inlägg
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Saknas gör dörrar till leksaksförrådet, lite inredning, en fönsterrenovering, montage av hängrännan och stödmur med rabatt som avslut mot gräsmattan.
Finns några timmar kvar med andra ord