4 368 378 läst · 32 114 svar
4368k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Grundat stolparna till altanräcket i väntan på att det ska uppnås konsensus i hushållet kring räckets höjd.
Upptäckt att orsaken till vår tropiska sommar inte beror på vädret utan på en shunt.
ESBE shunt med UVEAB shunt motor. Den som designat motordrivningen får bakläxa av mig. Två plastkugghjul, ett i shunten och ett i motorn, sammanhållna av en skruv. Helt plana ytor och 15NM på det, som gjort för att slira.
Upptäckt att orsaken till vår tropiska sommar inte beror på vädret utan på en shunt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ESBE shunt med UVEAB shunt motor. Den som designat motordrivningen får bakläxa av mig. Två plastkugghjul, ett i shunten och ett i motorn, sammanhållna av en skruv. Helt plana ytor och 15NM på det, som gjort för att slira.
K
KjellTimell
Medlem
· Stockholm
· 1 862 inlägg
KjellTimell
Medlem
- Stockholm
- 1 862 inlägg
Första bågarna färdigstrukna. Lite vemodigt att kliva på ny färg på fönsterna, när nästan alla har vita fönster
Mobilfoton i 4000K belysning, dom är något grönare "på riktigt"
Mobilfoton i 4000K belysning, dom är något grönare "på riktigt"
Stammis på Hornbach, blev ett lass med skivor och virke idag för att komma vidare i fd. garaget.
Ihop med helgens utflykt till sjön Båven blev det även ett stopp på svärmors stuga vid Sillekrog. Då svärmor (85) inte längre är funktionell efter en stroke är det tillslut dags att sälja av denna, en gång i tiden, skönhet. Sonderade lite vad som bör åtgärdas, förutom det uppenbara med att klippa gräs och buskar, innan försäljning. Kommer även att samråda med mäklare om har vi skall lägga krutet. Fick även i veckan brev om att det skall grävas fiber i området ...
Så, blir lite jobb här med fast det kanske inte faller in under "ert hus".
Ihop med helgens utflykt till sjön Båven blev det även ett stopp på svärmors stuga vid Sillekrog. Då svärmor (85) inte längre är funktionell efter en stroke är det tillslut dags att sälja av denna, en gång i tiden, skönhet. Sonderade lite vad som bör åtgärdas, förutom det uppenbara med att klippa gräs och buskar, innan försäljning. Kommer även att samråda med mäklare om har vi skall lägga krutet. Fick även i veckan brev om att det skall grävas fiber i området ...
Så, blir lite jobb här med fast det kanske inte faller in under "ert hus".
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Husägare
· Jönköping
· 5 594 inlägg
ÄNTLIGEN fått tummen ur och skruvat fast handtaget till sovrumsdörren, efter sådär något år...
Det går bra att berömma mig för detta hjältedåd här
Det går bra att berömma mig för detta hjältedåd här
K
KjellTimell
Medlem
· Stockholm
· 1 862 inlägg
KjellTimell
Medlem
- Stockholm
- 1 862 inlägg
A rare footage of a window in its natural habitat, hanging there on its hinges.K KjellTimell skrev:
Det här blir bra när det blir klart, är nöjd med färgvalet! Bara resten kvar nu!
Redigerat:
P
p.lundgren
Husägare
· Värmlänning vilse i Storstockholm
· 750 inlägg
p.lundgren
Husägare
- Värmlänning vilse i Storstockholm
- 750 inlägg
Instämmer, det känns som ett bra val.Jag tycker det är snyggt när det sticker ut lite jämfört med omgivningen. Fönstren syns utan att skrika om jag får säga så.K KjellTimell skrev:
Färgen påminner om min mormor och morfars fönster. De hade gröna fönster till ett rött tegelhus och det var mycket snyggare än samma hus är idag, de senaste ägarna har bytt alla fönster och naturligtvis är de nya fönstren skrikande vita vid sidan av den tegelröda fasaden.
Satt nio smyglister, dessutom de jobbigaste! Två kvar, kan bli klart i år trots allt!