IKEA tipsar om klamring!

• Gilla
johel572 och 1 till
  • Laddar…
T tgr_se skrev:
[media] IKEA tipsar om klamring!
Vilka idioter... som en vis man en gång sa hade inte gjort det sämre om jag så hade varit full ;-)

• Gilla
LJC och 1 till
  • Laddar…
tommib
Ahahahhahah....... fantastiskt. "Spika alltid med spiken nedåt" och så gör de precis tvärt om i videon.

Also, kan inte någon kontakta ESV. IKEA gör ju uppenbart reklam för lagbrott....

W
För snyggt för å vara sant :rofl:

• Gilla
LJC
  • Laddar…
Ikea äger, lägg in den i kabelklammringsskolan!

Hahaha!

Vilket... eeeh... vackert resultat...
Men å andra sidan säger de faktiskt ingenting om vilken typ av sladdar man klamrar, och än så länge har väl inte ESV fått till så att vi måste anlita en elektriker för att dra ljudkablar och liknande? =)

Hmm, kom på en massa saker nu som jag måste lyfta i "dra tomrör"-tråden.

På tal om något helt annat, var på Lions loppis i Tingsryd förra helgen och hittade dessa:
Kartong med gamla, olagliga elektriska komponenter på ett loppisbord omgivet av andra föremål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Notera att det finns två omgångar.
Tipsade dem i kassan om att dessa var olagliga att ens ge bort "Nej nej, sälja på loppis får man alltid".
Var tvungen att kolla upp när jag kom hem igen, mycket riktigt, dessa får man alltså inte ens ge bort!
http://www.savsjo.se/download/18.7d4cb0c313c523f6e391290/1496216255439/211_Farliga_3faskontakter.pdf

Man börjar ge upp hoppet om människan...

O
Chrissofsweden Chrissofsweden skrev:
Man börjar ge upp hoppet om människan...
De va länge sen jag gjorde! Men när säljer dessa dödshandskar blir jag lycklig!

Äntligen hjälper någon till med att folk ska få lite spänning i livet :rofl:

13th Marine 13th Marine skrev:
Men å andra sidan säger de faktiskt ingenting om vilken typ av sladdar man klamrar, och än så länge har väl inte ESV fått till så att vi måste anlita en elektriker för att dra ljudkablar och liknande? =)

På tal om något helt annat, var på Lions loppis i Tingsryd förra helgen och hittade dessa:
[bild]
Tipsade dem i kassan om att dessa var olagliga att ens ge bort "Nej nej, sälja på loppis får man alltid".
Var tvungen att kolla upp när jag kom hem igen, mycket riktigt, dessa får man alltså inte ens ge bort!
[länk]

Ååå en sån bra trevägsförgerning..synd att det är så långt till Tingsryd.

S
13th Marine 13th Marine skrev:

[bild]
[länk]
kanske att börjar lion med å sälja mediciner och senare vapen :rofl:

En elektrisk installationsdosa monterad vid golvet med en grovslang intill och byggdamm på trägolvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
nu får vi börjat fylla tråden med bilder på såna här regelvidriga tilltag

I mitt hus är standarden redan satt, alla dosor är spikade fast, genom själva dosan.
Varit så sedan huset byggdes -71

Det är väl ok så länge som regeln bakom, som numera utgör den extra skyddsbariären, bara reparereras, modifieras eller demonteras av en elinstallatör. :)

• Gilla
LJC och 3 till
  • Laddar…
Andreas_kalmar Andreas_kalmar skrev:
[bild] nu får vi börjat fylla tråden med bilder på såna här regelvidriga tilltag
vad är problemet med den bilden?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.