115 996 läst · 563 svar
116k läst
563 svar
Tegelvilla 1962
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi hade ju lite problem att hitta en tvbänk, blev tillslut en bestå stomme från Ikea med två frostade vitrinluckor och topskiva, ska hängas upp på väggen men jag missade självklart att det inte va möjligt utan att köpa till lite andra prylar, en klenare skena likt dom man använder i köket.
Ska även in två spottar från Ikea för att öka mysfaktorn lite
Mitt gamla ljudsystem till tvn passar inte alls in här, får nog köp en soundbar eller något
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 075 inlägg
Tvättstugan blev riktigt trevlig. ☺️ Men jag undrar lite över golvet. Kommer det inte att komma ut vatten på golvet? Och som då blir liggandes och blir till nån äcklig sörja? Eller plockar man upp plattorna med jämna mellanrum och gör rent? Hade det inte varit bättre att måla golvet?
Det kommer ju komma ut vatten under tvättstället, vet inte hur stor pölen blir men sket i att lägga plattor där, vi får se lite hur underhållet blir, måla hade varit bättre absolut. Men vi har lite större renoveringsplaner för källare och tvättstuga längre fram så det fick bli så här nu, 650kr kostade plattorna och går att lägga någon annanstans sen, typ i garaget/hobbyrum. Men det är nog inte fel att ta upp plattorna en gång om året iallafall och svabba golvet rejält dammsugarn får nog dessvärre inte upp allt.Hemmakatten skrev:
Hemmakatten, det syns ju inte på bilderna kanske men avloppet från tvättmaskinen är skarvat och förlängt, ligger bakom trädet och avfuktaren och leds till golvbrunnen under tvättstället.
Påtal om avfuktaren så slickar den i sig 3L vatten på 3-4dagar i källaren så det finns gott om fukt i luften, dränering behövs göras i framtiden, tillsvidare får avfuktare gå nonstop så är det problemet ur världen.
Påtal om avfuktaren så slickar den i sig 3L vatten på 3-4dagar i källaren så det finns gott om fukt i luften, dränering behövs göras i framtiden, tillsvidare får avfuktare gå nonstop så är det problemet ur världen.
Hehe tyckte det va lite kul när jag idag skulle sätta en Fagerhult armatur på jobbet, och såg att all deras elektronik är utlandstillverkad.
Visst hade vi väl en diskution om detta tidigare?
Edit: nu va det förvisso inte från Kina, det va Slovakien och Österrike.
Visst hade vi väl en diskution om detta tidigare?
Logga in
Skapa konto
Edit: nu va det förvisso inte från Kina, det va Slovakien och Österrike.
Idag har jag fixat de sista till nya fläktkanalen, jag kommer använda mig utav befintlig kanal i murstocken, känner att jag inte riktigt har tid och ork att lösa ett nytt hål i fasad/tak. Fick tillverka en plåt med 125 anslutning som även kommer att täcka den gamla anslutningen. Tätar och skruvar i murstocken.
Nu till isoleringen, räcker det inte med kondens? Skulle brandskydd verkligen vara nödvändigt här?
Nu till isoleringen, räcker det inte med kondens? Skulle brandskydd verkligen vara nödvändigt här?
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Ja det är kanal till köksfläkten! Okej men då är det kanske lika bra att välja en sådan isolering då, pratade men en kille som jobbar med ventilation, han sa att kondens är väl det enda kravet egentligen, men det kan ju inte va fel att säkra för brand också.
Det va asbest i både kanalen och i sammanfogningarna, löste det genom att lägga en blöt filt över.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Det va asbest i både kanalen och i sammanfogningarna, löste det genom att lägga en blöt filt över.