4 362 068 läst · 32 081 svar
4362k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Renoveringsnovis
· Vassbacken Västra Götaland
· 523 inlägg
Så här gjorde jagM man_in_black skrev:Har exakt samma problem. En gammal trappa med sliten matta med trälist framtill men jag har inte börjat med trapprenoveringen. Jag skulle vilja spara listen då den är nämnvärt sliten. Har också orginalmattan kvar från 1957. Kanske man bara kan byta till ny matta eller nått tunt laminat . jaja bara spekuleringar...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 211 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 211 inlägg
Jag har tömt 2 av elementen på grus. Nu är det bara 12 stycken kvar. varav fyra uppe på läktaren...
Ca 200 liter är det i varje, så det blir ett par kubik innan det är klart.
Ca 200 liter är det i varje, så det blir ett par kubik innan det är klart.
Detta är när jag blir som mest orolig vid kakling och klinkring(?), kommer jag att få loss fogmassa från plattorna utan vinkelslip ...
Men det gick vägen igen, hyfsat rent efter tre avtorkningar, nu får fogarna vila till imorgon då det skall poleras och socklar sättas på plats.
Logga in
Skapa konto
Men det gick vägen igen, hyfsat rent efter tre avtorkningar, nu får fogarna vila till imorgon då det skall poleras och socklar sättas på plats.
Logga in
Skapa konto
Börjat bila bort en betongplatta och upptäckte berg under. Även om maskinen slår med 45J så räcker det inte. Får bli att ta fram diamantklingan till vinkelkapen och skära ut spår som jag bilar bort.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat av moderator:
Renoveringsnovis
· Vassbacken Västra Götaland
· 523 inlägg
Reglat ut det sista av väggen i trappan. Någon tidigare ägare tyckte det var bra med en dammsamlarkant i trappan...
Vi beställde även 6st såna här lampor till hallen. Får väl se om alla behövs.
Logga in
Skapa konto
Vi beställde även 6st såna här lampor till hallen. Får väl se om alla behövs.
Logga in
Skapa konto
K
KjellTimell
Medlem
· Stockholm
· 1 862 inlägg
KjellTimell
Medlem
- Stockholm
- 1 862 inlägg
Lekt rörmokare, håller tummarna för att presskopplingarna håller tätt, annars lär jag få det svettigt vid driftsättningen.
(Ja, jag borde gjort en bygelbock, men 22mm rörbock var inte gratis och jag vette fan om jag hade bemästrat den ändå )
(Ja, jag borde gjort en bygelbock, men 22mm rörbock var inte gratis och jag vette fan om jag hade bemästrat den ändå )