M man_in_black skrev:
Har exakt samma problem. En gammal trappa med sliten matta med trälist framtill men jag har inte börjat med trapprenoveringen. Jag skulle vilja spara listen då den är nämnvärt sliten. Har också orginalmattan kvar från 1957. Kanske man bara kan byta till ny matta eller nått tunt laminat . jaja bara spekuleringar...
Så här gjorde jag :) Renoverade vita trappsteg med mörka mattor i ett hemmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
13th Marine och 2 till
  • Laddar…
Nancy Biäng Nancy Alke skrev:
Så här gjorde jag :) [bild]
Och jag gjorde såhär:

Trappa under renovering med nya vita steg och grått matt material på varje steg.
Skapa konto
Uppifrån-vy av en spiraltrappa med trästolpe och måttanpassat ledstångsstöd under installation.
Skapa konto

• Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
S
Efter jobb och förskola utmanade jag mig själv och dottern och ordnade målning i ankelhöjd så att vi kunde måla panel till hennes lekstuga tillsammans. Det gick bra faktiskt.(y) Två par arbetshandskar på träplank, en nymålad vit panel till höger, på en byggarbetsplats.
Skapa konto

• Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Jag har tömt 2 av elementen på grus. Nu är det bara 12 stycken kvar. varav fyra uppe på läktaren...
Ca 200 liter är det i varje, så det blir ett par kubik innan det är klart.

• Ett öppet värmeelement tömt på grus med synliga inre komponenter och ledningar, bredvid trägolv.
    Skapa konto
  • Märkskylt på ett element med instruktioner och tekniska specifikationer, från Elektriska Aktiebolaget ERGO Västerås.
    Skapa konto
  • En hög med grus uttömt på en presenning på gräset vid sidan av en väg.
    Skapa konto
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
useless useless skrev:
Jag har tömt 2 av elementen på grus. Nu är det bara 12 stycken kvar. varav fyra uppe på läktaren...
Ca 200 liter är det i varje, så det blir ett par kubik innan det är klart.
Varför tömmer du dem?

För att dom ska bort. Det blir lite för dyrt med 45kW direktverkande el.

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
För att dom ska bort. Det blir lite för dyrt med 45kW direktverkande el.
Okej, det är faktiskt en riktigt bra poäng :D

• Gilla
Chrissofsweden
  • Laddar…
Detta är när jag blir som mest orolig vid kakling och klinkring(?), kommer jag att få loss fogmassa från plattorna utan vinkelslip ...

Golv med klinkerplattor delvis täckta av torkande fogmassa under en renoveringsprocess.
Skapa konto

Men det gick vägen igen, hyfsat rent efter tre avtorkningar, nu får fogarna vila till imorgon då det skall poleras och socklar sättas på plats.
Nyinstallerat klinkergolv med grå plattor och rena fogar efter att ha avtorkats tre gånger.
Skapa konto

• Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
M
Börjat bila bort en betongplatta och upptäckte berg under. Även om maskinen slår med 45J så räcker det inte. Får bli att ta fram diamantklingan till vinkelkapen och skära ut spår som jag bilar bort.
Delvis uppbruten betongplatta med synligt berg under, och en elektrisk bilhammare samt skyddspåsar i ett rum under renovering.
Skapa konto
Delvis bilad betongplatta i ett byggprojekt med synligt berg under och en skottkärra full med spill.
Skapa konto

Redigerat av moderator:
  • Gilla
-RB-
  • Laddar…
M
TeroM TeroM skrev:
Men det gick vägen igen, hyfsat rent efter tre avtorkningar, nu får fogarna vila till imorgon då det skall poleras och socklar sättas på plats.
[bild]
Vilket fint golv. :) Vad är det för rum det ligger i?

Micke64 skrev:
Vilket fint golv. :) Vad är det för rum det ligger i?
Det är golvet i nya hallen. Skall dölja allt grus och skräp vi och hunden drar in ...

Spacklat och grundat i hallen... äntligen fick jag måla över sista biten med den gräsliga tapeten:)

• Renoverad hall med delar av en vägg täckt av gammal blommig tapet som är delvis borttagen och spacklad.
    Skapa konto
  • Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
Reglat ut det sista av väggen i trappan. Någon tidigare ägare tyckte det var bra med en dammsamlarkant i trappan...
Reglad vägg vid trappa med rosa isolering och en spånskivekant, med en dörr i bakgrunden.
Skapa konto

Vi beställde även 6st såna här lampor till hallen. Får väl se om alla behövs.
Modern vägglampa fastsatt ovanför en soffa belyser hörnet med ett uppåtriktat och nedåtriktat ljus.
Skapa konto

Börjat riva bort översta lagret trägolv.

• Golvrenovering pågår med bortriven träplankor, spikar och verktyg utspridda på underlaget.
    Skapa konto
K
Lekt rörmokare, håller tummarna för att presskopplingarna håller tätt, annars lär jag få det svettigt vid driftsättningen. :D

(Ja, jag borde gjort en bygelbock, men 22mm rörbock var inte gratis och jag vette fan om jag hade bemästrat den ändå :D )

• Nyinstallerade kopparledningar med presskopplingar och ventiler monterade på en källarvägg.
    Skapa konto
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.