116 052 läst · 563 svar
116k läst
563 svar
Tegelvilla 1962
Ja tro fan man ska göra något fel... stora risker för att det spricker nu då? Borde jag flytta på skivorna och få skarven förskjuten nu i efterhand?Zlingo skrev:
Du kanske pratade konsoler m kökssäljaren, men överhäng på 20 cm är ok utan konsoler med djupare så blir det gungeffekt på skivan bara du tar stöd för att resa dig etc.Biggie skrev:
Ja vi hade ämnet uppe igår, inte hittat någon jag ska använda ännu. Men tänker nog inte snåla in på bäraktigheten, better safe than sorry... frågan är vart man köpet ett par?Charlie2 skrev:
Borde man inte kunna göra ett T i stål som man vänder upp&ner samt skruvar fast i kortändarna på bänkskivan, sen fäster benet på T-et i reglar i öppningens kant, eller blir det för mycket svikt i mitten ändå tro?
Om det klarar sig på bärighet täcker man bara in benet med valvbräda.
Vill man inte se "konsolen" på kortsidan skivan kan man väl försänka den så man får en fördjupning som man sedan fyller i med ytterligare material av samma typ som bänkskivan är gjord av.
Vill man inte se "konsolen" på kortsidan skivan kan man väl försänka den så man får en fördjupning som man sedan fyller i med ytterligare material av samma typ som bänkskivan är gjord av.
Redigerat:
Ja kanske inte alls en dum ide, jag har också haft en tanke om att göra en "underskriva" i stål med några minimalt synliga konsoler på något sätt, kan ju då lägga bärheten i stålkontruktionen och sedan bara limma bänkskivan.sYph skrev:Borde man inte kunna göra ett T i stål som man vänder upp&ner samt skruvar fast i kortändarna på bänkskivan, sen fäster benet på T-et i reglar i öppningens kant, eller blir det för mycket svikt i mitten ändå tro?
Kan inte svara på om det gör någon skillnad i praktiken men jag fick lära mig att skarvarna bör förskjutas. Tänkte mest skicka med det som tips om det blir fler tak du ska gå överBiggie skrev:
Jag håller med faktiskt, vi fick jävligt mycket kök för 56tkr, även endel ut av vitvarorna köptes också och är inräknat i priset!Selven skrev:
Totalt med bänkskiva blev det 77k, dock har jag en hel del kommande extra utgifter, har ännu inte köpt belysning etc. Tror helheten kommer landa på runt 100k som jag hade räknat med.