Jäklar vilket "ös" :wow:
Ni har inga barn än va ? ;)
 
MagHam skrev:
Jäklar vilket "ös" :wow:
Ni har inga barn än va ? ;)
Hehe nej vi har inga barn ännu, min sambo är 22 och jag blir 28 i år! Visst ska vi ha barn i framtiden men det dröjer minst något år till :) å då får man ju passa på att ösa på ;)
 
  • Gilla
MagHam
  • Laddar…
Passade på att lägga in elen till ett uttag som va lagt utanpå.
Ett nylagt eluttag på väggen med anslutna kablar och en synlig kabelkanal längs golvet i ett rum med parkettgolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Elledningar installerade längs en vägg med reglar och fiberplank, redo för vägguttag och belysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Gick även på samma säkring för belysningen i väggen, blir väl 3st mys-spotlights
Installation av eluttag och kabelkanaler längs träreglar på en oavslutad vägg, nära ett fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fiberplank va segt att spåra i.
 
Jag skulle uppskatta om du justerade höjderna på hålet i väggen till fönstret, går det?
 
  • Älska
Appendix
  • Laddar…
PellePeps skrev:
Jag skulle uppskatta om du justerade höjderna på hålet i väggen till fönstret, går det?
Tänker du överkant? Jag kommer lägga en regel och sen någon from utav foder för att matcha fönstrets höjd, underkant är anpassat efter barbord-höjd.

Beställde armaturer från Malmbergs
LED-modul från Malmbergs med 3000K färgtemperatur på en produktbeskrivningssida.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
I brist på material så fick väggen vänta lite, påbörjade infällning utav belysning och ljud.

Träpaneltak med utskurna hål för infällning av belysning och ljudutrustning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Trätak med en utstickande kabel för infällning av belysning eller ljud, omgiven av spån och takbjälkar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renoveringsrum med träpanel i taket och utskurna hål för infällning av belysning och högtalare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Delvis renoverat rum med öppen vägg där infällning av belysning och ljud påbörjats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Fortsättning... nu ett lager osb sen gips...

Elektrisk såg skär genom OSB-skiva mot träreglar i ett byggprojekt inne i ett hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Inre hörn av ett byggprojekt med osynlig vägg av OSB-plattor i ett hemunder renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vinkelvy av inre hörn i ett rum under renovering med osb-skivor och träreglar på en vägg och synligt mörkt isoleringsmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nivåvattenpass som kontrollerar lodrätheten på en staplad OSB-skiva över träbjälkar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Halvfärdig innervägg med isolering och osb-skivor i ett pågående renoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoveringssteg med träreglar och OSB-skivor inför gipsskivor nära ett fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoveringsarbete med osb-skivor installerade på väggstommar nära ett fönster i en byggnad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoveringsprojekt visar en vägg med osb-skivor och träreglar, nära ett fönster, redo för gips.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Inbyggnadsfas med osb-skivor ovanför ett fönster med synliga isoleringsmaterial och elrör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Delad bild som visar ett övre lager av OSB-skivor och ett undre lager av gipsskivor i ett byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hand i arbetshandske kontrollerar träregel med vattenpass i en byggnadsstomme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoveringsarbete med en öppning i en trästommevägg som ger vy till ett annat rum, elektriska ledningar synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Långa dagar när man måste göra sina 8timmar som elektriker också, tiden går så jävla fort när jag kommer till huset, och jag hör knappt väckarklockan längre ... :p
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Tror ni att jag behöver använda konsoler? Har inte bestämt exakt bredd på bänkskivan ännu...men jag hade iaf tänkt att skruva en "underskiva" i reglen och sen limma bänkskivan?
Hur tycker ni att det går för övrigt? Är ju väldigt orutinerad om hur grejer ska göras så all respons är välkommen!
 
Biggie skrev:
Långa dagar när man måste göra sina 8timmar som elektriker också, tiden går så jävla fort när jag kommer till huset, och jag hör knappt väckarklockan längre ... :p
Kul att följa. Passa på att jobba nu innan du har barn ;)
Jag funderar ofta på vad jag gjorde med tiden förr.
 
MagHam skrev:
Kul att följa. Passa på att jobba nu innan du har barn ;)
Jag funderar ofta på vad jag gjorde med tiden förr.
Trevligt att någon uppskattar, blir roligare att ladda upp här då (y)
 
Biggie skrev:
Tror ni att jag behöver använda konsoler? Har inte bestämt exakt bredd på bänkskivan ännu...men jag hade iaf tänkt att skruva en "underskiva" i reglen och sen limma bänkskivan?
Hur tycker ni att det går för övrigt? Är ju väldigt orutinerad om hur grejer ska göras så all respons är välkommen!
Om skivan ska sticka ut mer än 15 cm åt något håll hade jag stagat upp med konsoler. Regeln kommer inte kunna ta upp särskilt stora vridkrafter.
 
peroande skrev:
Om skivan ska sticka ut mer än 15 cm åt något håll hade jag stagat upp med konsoler. Regeln kommer inte kunna ta upp särskilt stora vridkrafter.
Tänker mig kanske samma som bänkskivan i köket, 63,5 tror jag den är. Kanske 13,5cm in till matsalen, 7cm vilar på regel, så typ 43cm in till köket. Någon aning om passande konsoler?
 
Redigerat:
Pratade med rörmokaren på jobbet idag, vi kom fram till att det känns onödigt att värma upp sopor och under kyl/frys och lägger nog bara slinga under fri golvyta, så imorgon beställer jag, kommer använda LKs grejer.

Handritad skiss av ett kök på 13,3 kvm med planerad slinga för golvvärme på 10 kvm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Selven
  • Laddar…
spottarna kom idag, passade på att kolla hur anslutningen såg ut...

Hand håller en spotlightanslutning med synliga kabelingångar och markeringar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Fixade lite för belysningen

Renoveringsarbete med oskyddade gipsväggar och upprivet golv avslöjar installationer för belysning och högtalare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Utskuren öppning i tak med ljudisolering och förberedelse för installation av högtalare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Utskärning i träbjälklag förberedd för belysning och högtalare med synlig plast och kablar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och även för högtalarna, skruvade inte fast dom ännu, tänkte sätta dit ljudisoleringen i lådorna när jag gipsat och gjort klart. Sen fylls upp med spånet igen.

Trävägg med utsågade konturer för inbyggd belysning och högtalare, spånskivor på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Utskuren öppning i trägolv fylld med spån för installation av högtalare eller belysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Utsågat hål i en träkonstruktion med spån och verktyg, förberett för belysning och högtalare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En uppochnervänd genomskinlig plastback ovanpå spån på ett trägolv under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoveringsarbete på vinden med två öppna rosa lådor för installation, omgiven av träspån och omonterade högtalare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Trätak med utsågade öppningar för belysning och högtalarinstallation, ej färdigställt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hoppade även imellan och hjälpte till i en garderob som min sambo har vitmålat.

Vitmålat tak med förberedelser för belysning och högtalare, inklusive eluttag och kabelgenomföring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Uppskuren öppning i vitmålat tak för installation av belysning och högtalare, kablar synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Arbetsrum under renovering med byggbelysning och osynliga högtalare som förberedelse för ljudisolering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Eluttag och kablar monterade i taket inför installation av belysning och högtalare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Öppning i tak med synlig ljudisolering och kabel för högtalare eller belysning, ofärdigt byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Måla en gång till, nytt golv och nya lister, någon inredning sen får det fan va bra...
 
  • Gilla
Selven
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.