Målade lite list,foder och tröskel igår, och bar in grejerna vi köpte till garderoben.

Ny målade lister och tröskel på ett arbetsbord i ett renoveringsrum med byggmaterial på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Opackade kartonger och möbeldelar för garderobsinredning staplade i ett hörn av ett rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Blev lite ändringar i sista stund ang vad vi ska använda utrymmet till, först va tanken kläder men vi bygger istället förvaring utav andra saker så som handdukar,sängkläder etc...



Måste erkänna att jag är nervös inför spackling i kökstaket,aldrig spacklat innan men tänkte ta tag i det idag.
Några bra tips jag ska tänka på?
 
Paket med golvvärme omslagna i plast på pallar utelämnade på en gata.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Idag hittade vi golvvärmen ute på gatan :x
Är det vanligt att dom bara dumpar saker så utan att ringa innan? Menar vore ju surt om någon han före mig haha
 
  • Gilla
AndersPS och 1 till
  • Laddar…
Tog upp hålen till bel och ljud...

Renoveringsarbete i rum med osläta väggar, tak med hål för belysning och ljud, och en stege.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tak med utsågade hål för belysning och ljud, skruvhål och remsor före spackling.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sparkade skruvhålen
Tak under renovering med spacklade skruvhål, installationshål för belysning och synliga skarvremsor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sen kunde jag inte hålla mig så ville testa sätta remsorna innan jag åkte hem igen, lättare sagt än gjort! Och sent blev det nu...
Gipstak under renovering med utskurna hål för belysning och synliga skarvtejpningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Blev sådär,några bubblor och en rynka :( kan det åtgärdas i spackling nr2?

McDonalds nu sen sängen
 
  • Gilla
andthe
  • Laddar…
Angående remsan beror det på om hur stora bubblan och rynkan blev. Men slipar du bort det som sticker ut och spacklar över tror jag inte det sker någon skada senare.
 
  • Gilla
Biggie
  • Laddar…
Jag fick lära mig av målaren på jobbet att små bubblor skär man bort och lägger igen med gipsbruk, brukar funka skitbra
Är det stora bubblor eller många på litet område är det lättare att riva ner den remsbiten och remsa om.

Rynkan kan du nog slipa ner och dölja med nästa varv
 
  • Gilla
Biggie
  • Laddar…
Jo, jag vet att pappremsor är det "som gäller" nuförtiden. Större skjuvhållfasthet framför allt.
Men glasfiber har i alla fall den fördelen att man slipper bubblor och luftspalter.
 
  • Gilla
Biggie
  • Laddar…
Tack för svar! Ska titta lite noggrannare på hur detblev i eftermiddag, finns en risk att jag nojade lite i onödan, annars är det bara att göra om och göra rätt, tur spackel är billigt :D

Kan tilllägga att vid nästa takspackling ska jag nog testa ha med blomspruta och fukta remsan lite, hör att det underlättar och minimerar bubblor...
 
Kul tråd att följa, men ångestframkallande. Det är detta tempo jag trodde jag skulle håll när det kommer till hemfixare. Men jag ligger inte ens i närheten 😭
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
varmkorv skrev:
Kul tråd att följa, men ångestframkallande. Det är detta tempo jag trodde jag skulle håll när det kommer till hemfixare. Men jag ligger inte ens i närheten 😭
Tack det uppskattas! Ang tempot så krigar jag nog på extra mycket just nu för att vi har kvar lägenheten till sista juni så det är ju ett ypperligt tillfälle att få mkt av grovjobbet färdigt, som ett nytt kök tillexempel!

Sen kan vi flytta in och lägga ner än växel, bo in oss och renovera rum för rum!

Men kan ju erkänna att det är tufft att stiga upp på morgonen, från att sitta vid tvn hela dagarna till dessa långa arbetsdagar och sena kvällar :wow:
 
  • Gilla
Kanelkatt och 1 till
  • Laddar…
Jag gjorde om 2 av 4 remsspacklingar, drog bort, slipade, gjorde om. Några timmar åt helvete men kommer nog inte ångra mig när det väl är klart!
 
Blandaren vi beställt kom idag
Ny Grohe blandare i förpackning utan diskmaskinsavstängning för hemmabygge.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det är utan diskmaskinsavstängning, hade tänkt ha en ballofix under diskhon. Kollade med min försäkring och det framgår att den måste vara lättåtkomlig, det tycker väl jag att den är där?

Såhär ser den ut iaf...
Grohe fick det bli för att rörmokarn rekommenderade det.
Kromad Grohe köksblandare utan diskmaskinsavstängning monterad på vit diskbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Någon diskar en blå skål under en nyinstallerad Grohe köksblandare med flexibel pip i en vit diskho.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
richardtenggren skrev:
[länk]
Fan va coolt (y)
 
Spacklat vända 2, det är hopp om att :D
Delvis spacklat tak möter regelvägg med synliga elrör i ett pågående renoveringsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kom upp en matning ur golvet som måste varit dragen vid tidigare renovering utav av köket, tänkte använda den till micro även nu, men eftersom att kyl/frys + fläkt låg på belysningen så kommer jag flytta fläkten till samma matning som micron istället, va tvungen att skarva kablen så passade på att mellanlanda i en dosa i underskåpet som jag kan mata låd-belysningen med.

Renoveringssituation med elledningar och en matning ur golvet, isolering och delvis oskyddade väggytor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En nyinstallationsdosa för el med kablar genom golvet, intill en vägg i en byggmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Elektrisk kabel matas genom golvet i en öppning omgiven av spån och mörka byggnadsmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Spår i betonggolv med framdraget rör och hög av träspån bredvid, under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Elkabel dragen genom träregel och golv, omgiven av isolering och spån.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renovering av vägg med spår för elinstallation, dosor för eluttag och igenlagt ventilhålet i ett gammalt kök.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

På sista bilden syns även ventilhålet till gamla skafferiet som är igenlagt, jag kommer använda befintlig ventil i fasad och dra upp rör i väggen och sedan montera en tallriksventil för frisk luft på sommaren etc.

Spårade även vidare i en annan vägg, från dimmer som styr barbrlysningen.
Renoveringsarbete i rum med nakna spånskiveväggar, synliga träreglar och en kabel ut ur golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Trevlig helg!
 
Redigerat:
  • Gilla
Selven och 1 till
  • Laddar…
Snart klar med elen (y)

Rum under renovering med oskyddade träväggar och elinstallationer, kabelspolar och verktyg på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.