402 420 läst · 1 160 svar
402k läst
1,2k svar
Byggnadsvårdar gammalt öde sekelskifteshus i lilla byn Tärnsjö i Uppsala Län
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Jag förstår inte hur man lyckas prioritera byggordningen :O Ni är jätteduktiga!
Idag fick jag hem min nya dyckertpistol! (Bland annat) så det fick bli en del byggande idag invändigt! Hann med att prova och fasa av 2 av verandastolparna också, funderade en sväng på att göra det med en elhyvel och få mer exakt, men fastnade för hur det blir med en späntkniv, levande på ett häftigt sätt! Sen har vi fått bort 3 containrar till i trädgården, så nu är det bara lite småkrafs kvar!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Idag fick jag upp pärlspont uppe i badrummet där det var vattenskadat och sen fick vi lekstugan på plats också som ska "gömma" utomhusdelen av luft/vatten pumpen.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Är ni där heltid eller hur hinner ni med?
Det blev jättefint med späntkniven!
Det blev jättefint med späntkniven!
Väldigt imponerande projekt, har läst från sida ett och inväntar mer! Mycket inspirerande och intressant!
En något udda fråga kanske; Vilka verktyg är MVP hittills (förutom de uppenbara; Kap/Ger, Tigersåg, Skruvdragare)? Skulle också vara intressant att höra tankar på sladdat vs. sladdlöst för såna verktyg eftersom du/ni lär ha använt dem flitigt till i stort sett alla tänkbara ändamål.
En något udda fråga kanske; Vilka verktyg är MVP hittills (förutom de uppenbara; Kap/Ger, Tigersåg, Skruvdragare)? Skulle också vara intressant att höra tankar på sladdat vs. sladdlöst för såna verktyg eftersom du/ni lär ha använt dem flitigt till i stort sett alla tänkbara ändamål.
Va kul att du finner det inspirerande och intressant!! Jag vet inte riktigt vad MVP betyder men om du menar mest använda typ så är det nog cirkelsågen på batteri, Bosch blå. Den har jag till allt! Perfekt och springa runt med i alla vråer osv! I övrigt så tycker jag sladdlöst är oslagbart, man är lite överallt hela tiden och har bara byggström framdraget till det stället man har kap/ger osv, så då är det smidigt att slippa dra fram skarvsladdar överallt! hoppas det var ett bra svar!Setomidor skrev:Väldigt imponerande projekt, har läst från sida ett och inväntar mer! Mycket inspirerande och intressant!
"Most Valuable Player"Meurman skrev:Va kul att du finner det inspirerande och intressant!! Jag vet inte riktigt vad MVP betyder men om du menar mest använda typ så är det nog cirkelsågen på batteri, Bosch blå. Den har jag till allt! Perfekt och springa runt med i alla vråer osv! I övrigt så tycker jag sladdlöst är oslagbart, man är lite överallt hela tiden och har bara byggström framdraget till det stället man har kap/ger osv, så då är det smidigt att slippa dra fram skarvsladdar överallt! hoppas det var ett bra svar!
Tack för svaret, precis det jag menade. Står själv i valet mellan sladdar eller inte så konkret feedback är värdefull. Upplever du att tigersågen på batteri är kraftig nog? Tycket mig skymta en blå-bosch 18v där också.
Ja den är kanon! Kört en del motorsåg men rätt mycket ställen man inte vågar på grund av all spik osv! Så tigersågen är också faktiskt svår att va utan!Setomidor skrev: