Jonatanm535 Jonatanm535 skrev:
Meurmans är väldigt aktiva på Instagram där dom visar sin vardag i deras byggnadsvårdsfirma😊
Men för att se det måste man ha Instagram 😂
 
  • Gilla
Jonatanm535
  • Laddar…
Knappt, så mycket popupps och gnäll om att logga in :). Men visst är Herrgården med :)
 
Högfors herrgård! Där var jag mycket under en period på 70-talet. Tror det var dottern till ägaren som hade hästar så jag var där och red en del. Minns egentligen inte mycket av huset eller vad det var i för skick då.
Jag har i modern tid stannat till när jag passerat och tittat och önskat att jag haft kunskap och pengar att köpa och ta hand om huset.
 
K Kirre2 skrev:
Minns egentligen inte mycket av huset eller vad det var i för skick då.
Man hade önskat att tidigare ägare som tydligen inte hade intresse/kunskap/pengar att ta hand om det hade sålt det för 10, 20 eller 30 år sen. Blir deprimerad att förfallet läts gå så långt.
 
krillek krillek skrev:
Man hade önskat att tidigare ägare som tydligen inte hade intresse/kunskap/pengar att ta hand om det hade sålt det för 10, 20 eller 30 år sen. Blir deprimerad att förfallet läts gå så långt.
Tror att det har bytt ägare några gånger på senaste år, förmodligen efter att han dog. Men han var nog ingen byggnadsvårdare direkt.
Synd att jag inte var mer intresserad när jag hängde där. Konstigt att jag inte minns alls hur det här fantastiska huset såg ut då. Minns bara stallet...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.