4 362 173 läst · 32 081 svar
4362k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Känner igen den insikten. Allt i renoveringsväg går löjligt långsamt eller innebär gräl av en annan värld för att man tummar på sömn och relation för att få klart saker i tid (galet dålig kombination).
Besserwisher
· The Great North
· 970 inlägg
För en dags skull INGET med huset. Tog mig en välbehövlig 15km löprunda på isvägarna. 🏃 kom dock hem med fler idéer på vad som kan göras..
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 211 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 211 inlägg
Jag hade lättare med bara en gipsskiva imellanmexitegel skrev:
Idag fortsatte jag med att fästa plasten på insidan med temporära brädbitar mot syllen för att minska draget av kalluft in tills gipsen kommer upp på väggarna och klämmer fast, eller om jag tejpar nertill med.
Förberett lite för nästa steg ...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Inte idag men i söndags så hängde jag upp en spegel i gymmet för att kunna beundra den vackra utsikten lite lättare.
Det är en hyfsat rejäl spegel på 160x200 cm som är limmad på ett litet regelverk med golvspån närmast spegeln. Jag hade tur och hittade den på second hand för någon månad sedan för ynka 500kr så det var svårt att låta bli då.
Den skarpögde ser att det är några taffliga borrhål högst upp på höger sida. Väggen är gjord av tegel och precis bredvid spegel är en skarv mellan två stenar så borren började bra i stenen men gled snart åt sidan och in i fogen. På tredje försöket gick det till slut bra...
Så småningom ska jag täcka den nakna regeln som man ser på kanten med en vit list eller liknande för att få det hela lite snyggare men det dröjer nog en evighet eller två.
Det är en hyfsat rejäl spegel på 160x200 cm som är limmad på ett litet regelverk med golvspån närmast spegeln. Jag hade tur och hittade den på second hand för någon månad sedan för ynka 500kr så det var svårt att låta bli då.
Den skarpögde ser att det är några taffliga borrhål högst upp på höger sida. Väggen är gjord av tegel och precis bredvid spegel är en skarv mellan två stenar så borren började bra i stenen men gled snart åt sidan och in i fogen. På tredje försöket gick det till slut bra...
Så småningom ska jag täcka den nakna regeln som man ser på kanten med en vit list eller liknande för att få det hela lite snyggare men det dröjer nog en evighet eller två.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder