4 362 173 läst · 32 081 svar
4362k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Netgear verkar ju vara måna om sina kunders säkerhet...notSnigla skrev:
http://feber.se/pryl/art/358987/srbarheter_i_netgearroutrar_up/
Är den så bra som det påstås? Den verkade ha väldigt bra räckvidd.. (Vilket iaf jag tar med en nypa salt, då vi provat allt möjligt innan..). Hur många acesspunkter har du? (Stort hus? Flera vån?)TeroM skrev:
Inget jätte hus, 145m2 i två plan, trähus. R7000 täckte hela huset med placering i ena ändan men la till andra APn då chromecasten i garaget hade lite pixelering. Använder Ubiquiti Unifi AC Pro som AP, bra drag i den.
Fortsatt med Homekit. Måste säga att huset känns betydligt smartare med Homekit än med bara HC2. Älskar att säga godnatt och så släcks alla lampor som påverkar ljuset i sovrummet. Eller att fråga hur varmt det är i garaget osv osv. Använder numera Elgato Eve istället för Fibaroappen. Mycket snyggare och framförallt snabbare.
Hur kopplar du ihop Eve med HC2:an?iSnobben skrev:Fortsatt med Homekit. Måste säga att huset känns betydligt smartare med Homekit än med bara HC2. Älskar att säga godnatt och så släcks alla lampor som påverkar ljuset i sovrummet. Eller att fråga hur varmt det är i garaget osv osv. Använder numera Elgato Eve istället för Fibaroappen. Mycket snyggare och framförallt snabbare.
Har installerat Homebridge med ett plugin för HC2 på en MacMini och därmed konverterat alla mina Z-waveprylar till kontrollerbara Homekit-prylar. Jag kan därmed använda Apples snabbmeny som man sveper upp från nederkanten av skärmen, styra alla enheter med hjälp av Siri och använda vilken Homekitapp som helst. Av de jag har testar föredrar jag EVE.TeroM skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Ser fint ut!Ivanmil skrev:
Här hos oss struntar vi i golvsocklarna.
Har Kährs bokparkett på golvet, och träpanel på väggarna.
Så vad skulle en golvsockel göra för nytta?
Vi lägger pengarna på annat i stället
Felsökt larmet och råkade resetta inställningarna, så det blev till att programmera om hela rubbet :x. Men inget ont utan att det för något gott med sig för det löste en annan issue jag haft
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Sådär, nu kan jag prata med Siri med för att styra lampor och annat förutom att jag kan instruera Alexa - hur kan man integrera frun i detta? Eve verkar vara tillräckligt enkelt för att få henne med på tåget, som passagerare i alla fall. Homebridge samsas bra i pi 3:an med HA-Bridge som är kopplingen mellan Alexa (Amazon Echo Dot) och HC2:an. Lite städning bland namn och layout saknas men funktionen finns däriSnobben skrev:Har installerat Homebridge med ett plugin för HC2 på en MacMini och därmed konverterat alla mina Z-waveprylar till kontrollerbara Homekit-prylar. Jag kan därmed använda Apples snabbmeny som man sveper upp från nederkanten av skärmen, styra alla enheter med hjälp av Siri och använda vilken Homekitapp som helst. Av de jag har testar föredrar jag Eve
Logga in
Skapa konto
Fortsatta diskussioner i detta ämne får vi flytta till hemautomations delen.