3 335 408 läst · 16 503 svar
3335k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
Fick ett bra erbjudande om att köpa en Multimaster med det nya snabbfästet och slog till. Sålde min förra Multimaster samma dag. Mellanskillnaden blev 200kr och fick jag ändå med 6st orginalblad till den nya. Synd bara att det inte är den uppdaterade versionen. Men Starlock-fästet är verkligen grymt!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inte riktigt dagens inköp men för nån vecka sedan hämtade jag denna hyvel, en KDR 310 ST. Vet egentligen inte mycket om den men den känns ganska rejäl och ett klart lyft från Emco Rexen jag hade innan.
310mm hyvelbredd och 4-stålskutter. Är det någon som vet något om denna hyvel? Kanske till och med finns någon som har en manual?!
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
310mm hyvelbredd och 4-stålskutter. Är det någon som vet något om denna hyvel? Kanske till och med finns någon som har en manual?!
Tröttnade på billiga och dåliga snabbtvingar som antingen inte funkar eller bara går sönder, så jag köpte ett par Irwin Quick-Grip XP. Hade dock inte räknat med att de är så pass stora, men de är säkert bra då de ryms. Om det stämmer med 250 kg klämkraft får man nog vara försiktig med vissa arbetsstycken.
Måste dock hitta en annan modell för mer normal användning.
Logga in
Skapa konto
Var hittade du dom? Är också ute efter några starkare tvingar.BlueX skrev:Tröttnade på billiga och dåliga snabbtvingar som antingen inte funkar eller bara går sönder, så jag köpte ett par Irwin Quick-Grip XP. Hade dock inte räknat med att de är så pass stora, men de är säkert bra då de ryms. Om det stämmer med 250 kg klämkraft får man nog vara försiktig med vissa arbetsstycken.
[bild]
Verktygstokig
· Halland
· 7 547 inlägg
Dom är grymma, efter dom där kommer du alltid titta snett på Bahcosen!BlueX skrev:Tröttnade på billiga och dåliga snabbtvingar som antingen inte funkar eller bara går sönder, så jag köpte ett par Irwin Quick-Grip XP. Hade dock inte räknat med att de är så pass stora, men de är säkert bra då de ryms. Om det stämmer med 250 kg klämkraft får man nog vara försiktig med vissa arbetsstycken.
[bild]
Spontanköpte en https://www.toolab.se/produkt/Bosch-FSN-OFA-32-SATS-800-Professional och en https://www.toolab.se/search.php?search_string=fsn+vel
Tänkte egentligen bara köpa en FSN 800 och skarvstycke, men behöver egentligen tvingar också och fräsplattan kan säkert vara bra att ha när jag köper en handöverfräs i en inte alltför avlägsen framtid
Tänkte egentligen bara köpa en FSN 800 och skarvstycke, men behöver egentligen tvingar också och fräsplattan kan säkert vara bra att ha när jag köper en handöverfräs i en inte alltför avlägsen framtid
Den är jättebra till att jämna till botten när man tex gör urtag till gångjärn eller enstaka notspår. Man slipper bygga jiggar eller rigga handöverfräsen och damma ner hela verkstaden för ett enstaka spår. Det sparar faktiskt tid.smurfen72 skrev:
Najs! De där tvingarna ser betydligt vettigare ut än de jag köpte som inte är något problem att böja om man är lite kreativ när man spänner...scim skrev:
Rapportera gärna hur fräsplattan funkar när du testat den. Har funderat på en sån nämligen.