3 352 879 läst · 16 545 svar
3353k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
Tack, ja det verkar som det. Jag har också hört att veritasstålen ska funka, ska fokusera på lite rostborttagning först.heimlaga skrev:
Du var alltså en av de som bjöd över mig på Tradera. Vågade inte bjuda så högt då skicket verkade lite osäkert. Nu gick inte denna så högt, de som har gått på tradera på senare tid i lite bättre skick har nästan kommit upp i nivå med vad en ny Veritas kostar.jonmo skrev:
Jo det är ju lite av ett gamble, denna gick till slut för en dryg femhundring. Det är ungefär vad som kostar i motsvarande skick på amerikanska Ebay, och klart billigare än det brukar bli på Tradera så vitt jag kan bedöma. Från Amerika tillkommer givetvis frakt, men jag har kontakter som gör det till klart mindre av ett problem. Man är ju ganska sugen på att utnyttja arbitraget mellan amerikanska Ebay och Tradera, för det är ju helt sjukt vad folk betalar för Stanleys i Sverige.BTO skrev:
Har inte hunnit pilla på den tillräckligt än, men det verkar som att det är ok skick. Bettet är dock i stort bara att slänga, helt trasigt av rost. Resten av rosten verkar vara ganska ytlig.
Verktygstokig
· Halland
· 7 580 inlägg
Det är en slags hyvel. Hyvelstålet är smalt och ser ut som en krok som sticker ner under den plana bottenytan. Djupet är ställbart. Man använder den för att hyvla botten på uthuggna ytor vid snideriarbete.
Mvh Findus
Mvh Findus