heos
Efter mycket velande mellan 1400:an och 2200:an så slog jag till. Den passar även som prydnad i vardagsrummet :rolleyes:

Festool OF 2200 EB fräsmaskin på ett vitt bord, antyder användning inom träbearbetning och hantverk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
hus520 och 4 till
  • Laddar…
Brant grusnedfart till garage med byggmaterial och verktyg.
Skapa konto

Det är vid sådana här tillfällen man önskar att den ganska branta nedfarten till garaget varit någonting planare och hårdare än grus.

• Gilla
katos och 8 till
  • Laddar…
Nice!

Bahco kabelsax med orange handtag på Jula-förpackning liggande på en arbetsbänk.
Skapa konto

Just, plockade den sista Bahco kabelsaxen på Jula.
Kul att se hur den är jämförd med CC-22an som jag tycker är riktigt bra. :)

• Gilla
1337 och 1 till
  • Laddar…
heos skrev:
Efter mycket velande mellan 1400:an och 2200:an så slog jag till. Den passar även som prydnad i vardagsrummet :rolleyes:

[bild]
Varför blev det 2200? Den blir inte för "ohanterlig"?

FredrikR skrev:
[bild]
Just, plockade den sista Bahco kabelsaxen på Jula.
Kul att se hur den är jämförd med CC-22an som jag tycker är riktigt bra. :)
Ett bra val!
Jag passade på att förnya min gamla trotjänare som har 8-9 år på nacken och ett par kortslutningar för många...
Skaffade en KCC-22 för ett tag sedan men väljer hellre den slitna Bahcon... Men det är nog en vanesak också!
Nu är det nackskott på att kortsluta med nya Bahcon! :)

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Ett stycke kalibreringsverktyg +annat

En hand håller ett kalibreringsverktyg framför en kartong med texten LK.
Skapa konto

Ny borstslipmaskin på arbetsbänk i verkstad.
Skapa konto

Fick leverans på en borstslip 😊

• Gilla
Jan271 och 2 till
  • Laddar…
heos
Kane skrev:
Varför blev det 2200? Den blir inte för "ohanterlig"?
Den ska sitta i fräsbordet så storleken gör inget där. Den är ju dels kraftigare men ska vara mycket bättre på dammuppsamling.

vanpire skrev:
[bild]
Fick leverans på en borstslip ��

Apropå något helt annat, vet du var man kan köpa slippapper till din blåa rundslipmaskin? Har en likadan men hittar inte nya papper :p

Edit: den längst ner till vänster på bild.

Blev julas sista 4 st 125KG tvingar samt ett gäng billiga 60 KG tvingar för 49 kronors.
Trevligt med BlackFriday och annan skoj rea. :)

Flera nya tvingar ligger på ett golv med en vit plastpåse, inklusive orange 125KG BAHCO-tvingar och svarta 60 KG-tvingar.
Skapa konto

scim skrev:
Spontanköpte en [länk] och en [länk]

Tänkte egentligen bara köpa en FSN 800 och skarvstycke, men behöver egentligen tvingar också och fräsplattan kan säkert vara bra att ha när jag köper en handöverfräs i en inte alltför avlägsen framtid :D
Den inte alltför avlägsna framtiden var 4 dagar. Beställde just en Bosch GOF 1250 LCE på Proffsmagasinet. :p

• Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
scim skrev:
Den inte alltför avlägsna framtiden var 4 dagar. Beställde just en Bosch GOF 1250 LCE på Proffsmagasinet. :p
Du får jättegärna återkomma med vad du tycker om den fräsen då jag funderar på att köpa samma. Det jag är mest nyfiken på är om den upplevs som smidig att jobba med och djupinställningen såklart. Valet står mellan denna eller GOF 1600. Hade inte 1600:an varit billigare än 1250 hade valet varit lättare 😃

scim skrev:
Riktigt bra pris på den!

Ser fram emot recensionen! :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.