3 336 223 läst · 16 504 svar
3336k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
Införskaffade idag två musfångarverktyg som skall hålla möss och annan ohyra borta från snickarboden
Edit: Ingen manual medföljde musfångarverktygen, men motorerna verkar fungera. Dock ligger verktygen bara och spinner utan att det händer någonting. Kanske får reklamera?
Fick också hem en TS75 inkl bordssågsmodulen
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Edit: Ingen manual medföljde musfångarverktygen, men motorerna verkar fungera. Dock ligger verktygen bara och spinner utan att det händer någonting. Kanske får reklamera?
Fick också hem en TS75 inkl bordssågsmodulen
Redigerat:
Jag köpte mig en liten yxa på Jula, 79kr. Ingen vidare kvalitet men jag tänkte ha den i skogen och tex slå in fällkilar (brytjärnet är inte rätt verktyg för detta) med den. Dock var skaftet lackat och det är ju inget vidare så sikeln åkte fram.
Bort med lacken. Ska se om det går att få någon fason på eggen i morgon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bort med lacken. Ska se om det går att få någon fason på eggen i morgon.
Tanken har slagit mig, bor 1350m (löparskada, jag vet) från en slipstation, har tänkt att den är bortom räddning.Eld skrev:
Minst 2 tänder har lämnat "skeppet"... men visst, kanske värt och kolla om de kan snygga till den, och vad jag skulle bli skyldig.
404:- ink. frakt är ju dock mer än överkomligt.
P
p.lundgren
Husägare
· Värmlänning vilse i Storstockholm
· 750 inlägg
p.lundgren
Husägare
- Värmlänning vilse i Storstockholm
- 750 inlägg
De där musfångarverktygen är helt fantastiska. Polera dem på översidan med handen då och då och med fingrarna på undersidan när de visar dem så kommer du att ha fina och väl fungerande musfångarverktyg i många år framöver...Microkatten skrev:
Se till att de får maskmedel när det behövs, checka dem efter inneboende och kosta på dem en extra försäkring som tack för hjälpen.
Nja, det enda som händer när man polerar dem på översidan eller undersidan är att varvtalet ökar och ljudnivån går upp. Behöver nästan hörselskydd. Visserligen öppnas käften på verktygen ibland, antar att det är där som mössen skall hamna? Men inte hoppar det in några möss dit, kanske något fel på lockmekanismen?p.lundgren skrev:
Jag har aldrig ägt ett sådant här musfångarverktyg, men jag inbillar mig att den tänkta funktionen blir sämre av polering och laddning av gastrobatteriet. Funktionen finns förstås i verktyget, men dess prestanda kan nog förbättras med rätt hantering. Verktyg med en en himla massa funktioner brukar inte vara speciellt bra på något... du behöver kanske fler verktyg för att lösa alla dina behov?
Hittade två verktyg på Noliamässan i Piteå
Neji Saurus en tångför elektriker med en fiffig fördjupning och räffling i längsled i spetsen på tången för att lossa sönderdragna och rostade skruvar t ex.
https://www.wurth.se/produkter/hand.../kombitanger/kombitang-neji-saurus-160200-mm/
Samt en slip för allehanda verktyg, WorkSharp.
http://www.hylte-lantman.com/jakt/knivar-yxor/sliputrustning/worksharp-kniv-och-verktygsslip
Båda riktiga fynd. Tången är smidig och välgjord och så vassa eggar har jag aldrig fått så enkelt tidigare.
Neji Saurus en tångför elektriker med en fiffig fördjupning och räffling i längsled i spetsen på tången för att lossa sönderdragna och rostade skruvar t ex.
https://www.wurth.se/produkter/hand.../kombitanger/kombitang-neji-saurus-160200-mm/
http://www.hylte-lantman.com/jakt/knivar-yxor/sliputrustning/worksharp-kniv-och-verktygsslip
Båda riktiga fynd. Tången är smidig och välgjord och så vassa eggar har jag aldrig fått så enkelt tidigare.
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Tog ut sådana tänger till mina montörer och de älskar den. De har dock tagit bort fjädern så den är lättare att få ner i fack på byxorna.Brännis skrev:Hittade två verktyg på Noliamässan i Piteå
[länk]
[länk]
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Min musfångare är ett riktigt måndagsexemplar.. härom dagen hade den släpat in en orm i vardagsrummet. Själv undrade jag vad ungarna nu fått för leksak och sparkade till den.
Döm av min förvåning när den rörde irriterat på sig. Jag rörde också på mig.. väldigt snabbt. Fyf*n....
Döm av min förvåning när den rörde irriterat på sig. Jag rörde också på mig.. väldigt snabbt. Fyf*n....