buspojken skrev:
Blev en ny färgomrörare från byggmax, slarva bort grejer är de värsta ja vet
Det är därför jag nu plötsligt har 23 moraknivar.
 
  • Gilla
Tombrittberg och 1 till
  • Laddar…
screamin-daemon skrev:
Uppgraderade? från TS55 och PS300 till Festool HKC 55 EB plus och en Makita DJV181 från Axminster tools.

[bild]
[bild]
Har en sån sticksåg samt en äldre makita batteristicksåg av typen handväskmodell.
Den nya sticksågen är nog det sämsta skit jag haft i sticksågsväg! Har lust o kasta skiten....
Jobbig att starta, jobbig att stänga av o fartregleringen sköter den själv vilket jag inte alls gillar. Totalt värdelös om du frågar mig.
Kör med min gamla istället eller min sladddrivna Bosch gst135.
 
Det blev en Husqvarna 445 II TrioBrake idag!

Husqvarna 445 II TrioBrake motorsåg med extra kedjor och längre svärd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


5 Extra kedjor och ett längre svärd med ytterligare två kedjor fick följa med... Kärlek helt klart!
 
  • Gilla
Allvetaren och 2 till
  • Laddar…
ullberg
Trevligt, har har (bland annat) föregångaren från 3-serien, en mycket bra såg, stark nog att ta sig an allt jag "vågar" och om man inte kör den professionellt lär den räcka en livstid och mer därtill. Själv gillar jag triobrake men där har jag märkt att andra kan ha lite svårt för det (iof inte helt dumt när man inte behöver låna ut sågen så ofta...)

/U
 
slacker skrev:
Det blev en Husqvarna 445 II TrioBrake idag!

[bild]

5 Extra kedjor och ett längre svärd med ytterligare två kedjor fick följa med... Kärlek helt klart!
Har en likadan sedan i våras. Mycket nöjd!
 
  • Gilla
slacker
  • Laddar…
Köpte en billig röjsåg, Mc Culloch B26PS där det även ingick en häcksax.

Ganska värdelös pryl om jag jämför med den Husqvarna jag hade för 10 år sen, men det var en proffsmaskin.

Men jag ska bara grovröja en igenväxt gräsmatta, när det är klart har jag ingen nytta av den, därför villa jag inte köpa en dyrare apparat.

Gräsklingan söm följde med stod det Husqvarna på, har dom nått samarbete ??
 
Mculloch är en del av husq-koncernen.
 
Rikard Gjersvold skrev:
Köpte en billig röjsåg, Mc Culloch B26PS där det även ingick en häcksax.

Ganska värdelös pryl om jag jämför med den Husqvarna jag hade för 10 år sen, men det var en proffsmaskin.

Men jag ska bara grovröja en igenväxt gräsmatta, när det är klart har jag ingen nytta av den, därför villa jag inte köpa en dyrare apparat.

Gräsklingan söm följde med stod det Husqvarna på, har dom nått samarbete ??
Det här är vi
Husqvarna Group är en världsledande tillverkare av produkter för skogs-. park- och trädgårdsskötsel. Sortimentet omfattar bland annat motorsågar, trimmers, robotgräsklippare och åkgräsklippare.

Koncernen är ledande i Europa inom trädgårdsbevattning och världsledande inom kaputrustning och diamantverktyg för byggnads- och stenindustrin. Koncernens produkter och lösningar säljs främst under varumärkena Husqvarna, Gardena, McCulloch, Poulan Pro, Weed Eater, Flymo, Zenoah och Diamant Boart via fack- och detaljhandlare till konsumenter och professionella användare i mer än 100 länder. Nettoomsättningen 2015 uppgick till 36 miljarder kronor och koncernen har över 13 000 anställda i mer 40 länder.
http://www.husqvarnagroup.com/sv/om
 
Silvermedalj med texten "2nd" och ett budskap som säger "you were GREAT but...someone else was BETTER.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ghoti och 3 till
  • Laddar…
Tack för infon grabbar :)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
MathiasS skrev:
[bild]
:banghead:

(y)
(hade jag inte infogat citatet...)
 
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Köpte en sådan här AEG skruvdragare:
https://www.bauhaus.se/skruvdragare-aeg-bs18cbl-li-202c.html

Min Makita 10,8v har tjänat mig väl men känns lite trött när det ska borras. Valde mellan Bosch och AEG och dels var AEG starkare och dessutom kunde den snurra 2100 v/min vilket är betydligt mer än Boscharna. Bra när man ska borra eller kör med roterande stålborste, tänkte jag. Jag valde att spara en femhundring genom att ta de små 2.0 Ah-batterierna. Med två batterier och snabbladdare kommer jag ändå aldrig att vara utan laddning.

Efter att ha kört hårt med den några dagar kan jag säga att den känns rejäl och stark. Fastän den har litet batteri och är extremt kort så känns den stor och tung. Den låter också väldigt mycket. Kan det bero på den bortslösa tekniken? Många bra funktioner finns, så jag är än så länge nöjd.
 
Valmet bänkborrmaskin
modell SE-126-450-I
Tillverkad 1953 på flygmaskinsfabriken.

Jag har länge letat efter en extremt billig och relativt kompakt men ändå någorlunda stadig liten kilremsdriven bänkborrmaskin att använda för träarbete.
Min stora fina Arboga är alltid nedklottad med skärvätska från metallborrandet och när man har fått skärvätska på trä blir det problem med ytbehadling och limning.

Det blir en liten ljusning i finanserna framöver så nu kan jag snart fortsätta med att renovera maskiner efter några månaders avbrott.
 
  • Gilla
Eld och 1 till
  • Laddar…
Verktygslåda med nya Bosch borrset och GDX skruvdragare samt små IRWIN QuickGrip tvingar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Dagens skörd, ToolStop leveransen. :)
Snabbtestade GDXen och den verkar effektiv, och sparar handleder.
Minns dock inte att QuickGrip tvingarna jag beställde var i dockskåpsstorlek.. :)

Nästa paket ankom Malmö idag.
 
  • Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
Stora noliamässan förra veckan här i Piteå, passade på att köpa en systainer med lite lådor och en Collins coping foot till sticksågen!

Öppen systainer med färgglada lådor och en förpackad Collins coping foot på arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kikade även på en motorsåg Stihl MS261 men tyvärr hade dom ingen med handtagsvärme med sig, får bli ett senare inköp.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.