Microkatten
Införskaffade idag två musfångarverktyg som skall hålla möss och annan ohyra borta från snickarboden :p

Två svarta katter ligger på en randig rosa och vit matta, ser framåt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Edit: Ingen manual medföljde musfångarverktygen, men motorerna verkar fungera. Dock ligger verktygen bara och spinner utan att det händer någonting. Kanske får reklamera?

Fick också hem en TS75 inkl bordssågsmodulen

Vit bordssåg TS75 med bordssågsmodul och skenor, ironiskt kallad musfångarverktyg.
 
Redigerat:
  • Gilla
boschkenta och 10 till
  • Laddar…
Jag köpte mig en liten yxa på Jula, 79kr. Ingen vidare kvalitet men jag tänkte ha den i skogen och tex slå in fällkilar (brytjärnet är inte rätt verktyg för detta) med den. Dock var skaftet lackat och det är ju inget vidare så sikeln åkte fram.

En liten yxa med borttagen lack från skaftet ligger på ett svart underlag bredvid en slipsten och träspån.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bort med lacken. Ska se om det går att få någon fason på eggen i morgon.
 
  • Gilla
p.lundgren och 1 till
  • Laddar…
Eld skrev:
Varför inte lämna in på slipning?
Tanken har slagit mig, bor 1350m (löparskada, jag vet) från en slipstation, har tänkt att den är bortom räddning.
Minst 2 tänder har lämnat "skeppet"... men visst, kanske värt och kolla om de kan snygga till den, och vad jag skulle bli skyldig. :)
404:- ink. frakt är ju dock mer än överkomligt.
 
Blev ett Incra LS system 430mm. Kommer i första hand att användas till att göra lax stjärtar till små lådor.

Incra LS precisionsledsystem på 430mm, inställt på ett bord, redo att göra laxstjärtar för lådtillverkning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Chrissofsweden
  • Laddar…
FredrikR skrev:
Härifrån beställde jag: [länk]

Markerades som skickad inom 1h.
Jag trodde dom med fler tänder var dyrare. Men så verkar det inte vara. Vilken beställde du?

Vilken är att rekommendera för trall? Jag har en med 48T som jag använt till trall och 60T för lister.
 
Redigerat:
Jag beställde samma som satt på vid leverans, 60T
Jag tror inte du blir besviken med endera så länge dom är i bra skick. :)
 
FredrikR skrev:
Jag beställde samma som satt på vid leverans, 60T
Jag tror inte du blir besviken med endera så länge dom är i bra skick. :)
Ok, på min satt det 48T på vid leverans. Köpte till 60T.
 
P
Microkatten skrev:
Edit: Ingen manual medföljde musfångarverktygen, men motorerna verkar fungera. Dock ligger verktygen bara och spinner utan att det händer någonting. Kanske får reklamera?
De där musfångarverktygen är helt fantastiska. Polera dem på översidan med handen då och då och med fingrarna på undersidan när de visar dem så kommer du att ha fina och väl fungerande musfångarverktyg i många år framöver...

Se till att de får maskmedel när det behövs, checka dem efter inneboende och kosta på dem en extra försäkring som tack för hjälpen.
 
  • Gilla
Simon Swartling och 3 till
  • Laddar…
Microkatten
p.lundgren skrev:
De där musfångarverktygen är helt fantastiska. Polera dem på översidan med handen då och då och med fingrarna på undersidan när de visar dem så kommer du att ha fina och väl fungerande musfångarverktyg i många år framöver....
Nja, det enda som händer när man polerar dem på översidan eller undersidan är att varvtalet ökar och ljudnivån går upp. Behöver nästan hörselskydd. Visserligen öppnas käften på verktygen ibland, antar att det är där som mössen skall hamna? Men inte hoppar det in några möss dit, kanske något fel på lockmekanismen?
 
  • Gilla
Simon Swartling och 2 till
  • Laddar…
Jag har aldrig ägt ett sådant här musfångarverktyg, men jag inbillar mig att den tänkta funktionen blir sämre av polering och laddning av gastrobatteriet. Funktionen finns förstås i verktyget, men dess prestanda kan nog förbättras med rätt hantering. Verktyg med en en himla massa funktioner brukar inte vara speciellt bra på något... du behöver kanske fler verktyg för att lösa alla dina behov?
 
  • Gilla
Microkatten
  • Laddar…
Hittade två verktyg på Noliamässan i Piteå
Neji Saurus en tångför elektriker med en fiffig fördjupning och räffling i längsled i spetsen på tången för att lossa sönderdragna och rostade skruvar t ex.
https://www.wurth.se/produkter/hand.../kombitanger/kombitang-neji-saurus-160200-mm/
Samt en slip för allehanda verktyg, WorkSharp.
http://www.hylte-lantman.com/jakt/knivar-yxor/sliputrustning/worksharp-kniv-och-verktygsslip

Båda riktiga fynd. Tången är smidig och välgjord och så vassa eggar har jag aldrig fått så enkelt tidigare.
 
Brännis skrev:
Hittade två verktyg på Noliamässan i Piteå
Neji Saurus en tångför elektriker med en fiffig fördjupning och räffling i längsled i spetsen på tången för att lossa sönderdragna och rostade skruvar t ex.
[länk]
Samt en slip för allehanda verktyg, WorkSharp.
[länk]

Båda riktiga fynd. Tången är smidig och välgjord och så vassa eggar har jag aldrig fått så enkelt tidigare.
Tog ut sådana tänger till mina montörer och de älskar den. De har dock tagit bort fjädern så den är lättare att få ner i fack på byxorna.
 
Min musfångare är ett riktigt måndagsexemplar.. härom dagen hade den släpat in en orm i vardagsrummet. Själv undrade jag vad ungarna nu fått för leksak och sparkade till den.

Döm av min förvåning när den rörde irriterat på sig. Jag rörde också på mig.. väldigt snabbt. Fyf*n....
 
  • Gilla
spånhyvel och 9 till
  • Laddar…
Ssssspännde :D
 
Blev en ny färgomrörare från byggmax, slarva bort grejer är de värsta ja vet
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.